Gå til innhold

Billig og Super til slikk og ingenting!

Anbefalte innlegg

Komplett.no priser:

Qtec kabinett - fint svart kabinett med 300W PSU - KR 400

Hovedkort - Nforce2 m/soundstorm lyd, lan, Sata (Demobrukt) - KR 400

Skjermkort - Saphire ATI Radeon 9800SE Atlantis (softmod 9800Pro) - KR 1800

Ram - 256mb pc3200 minne - KR 380

CPU - AthlonXP 2500+ Barton - KR 850

Harddisk - WD Raptor 37gb 10000rpm 5.6ms - KR 1100

CDBrenner - demo - KR 240

JMDATA.as :

21" Eizo F77 - KR 2050

ALT Komplett: KR 7220

Minnet er smålig grunnet til at jeg kjører win2k og ikke er noen rotemaker. Lukker programmer jeg ikke bruker. Har heller aldri hatt noe problemer med lite minne før med 256mb. Til spill holder dette meget bra.

Hva synes dere om dette kjøpet? :ide:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardisken din er god og rask, men den er jo ikke så veldig stor. En slik hardisk er vel først og fremst mest passende som en "program-hardisk". Men det er jo en god hardisk hvis du ikke trenger mer plass så.

Evt. kunne du kjøpe en SATA-disk med 120 GB, den får du til ca. samme prisen hvis jeg ikke tar helt feil...

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Ville gått for dette kabinettet istedenfor. 50watt ekstra for 50 kroner er nok verdt det.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

Hvorfor en raptor hd, er det ekstrem ytelse eller fordi du vil ha det beste?

Om du mener du ikke trenger mer en 37gb ville jeg kjøpt enn billigere...men det er meg.

Jeg vil også anbefale og kjøpe 512mb ram. Kan virke unødvendig, men det er kjipt den dagen 256 ikke strekker til. Og 512 er vel nesten et minimum nå er det ikke?

Lenke til kommentar

Trenger ikke mye diskplass.. så raptor er blant de raskeste i sin prisklasse.

Ellers kan jeg kjøre 256 mb ekstra ved en senere anledning, husk at dette er budjett pc som yter bra.

saphire ati radeon 9800se skal ha 256 minnebus, men mulig ryktene tar feil..

da kan man heller kjøpe hercules AIW 9800se som har 256 bits og skal være ganske bra sjanse å åpne de siste 4 piplinesene på ifølge ryktene.

Hvor mye koster hercules 9800pro AIW? tror det ligger på godt over 4000 kr.. mye penger spart.. spesiellt om man vil ta ibruk de ekstra finessene som AIW kortet har.

Lenke til kommentar
Forresten, ikke Qtec, FOR GOD SAKE!

Støtter dette utsagnet 100%.

Q-tec kabinettene er av elendig kvalitet, dårlige knekkinger/sammenføyninger/løsninger.

PSU'ene fra Q-tec bør unngåes til enhver pris!

Jeg tenkte at jeg var ganske smart da jeg kjøpte en 350W PSU fra samme merke og det angrer jeg sterkt på i ettertid (fikk heldigvis lurt en "kompis" til å kjøpe den av meg), spenningsvariasjoner som ligner grisen og de yter ikke halvparten hva de lover, min gode gamle 230 Watter klarte å drive systemet som ikke en Q-tec 350 Watter hadde sjangs til å drive (ville ikke boote med 350 W Q-tec).

Åpner du en Q-tec PSU så ser du fort at de har brukt det dårligste av det dårligste når det gjelder komponetvalg, ser du på kjøleribbene så får du deg en god latter, billige bøyde alu-plater som er kappet og knekt.

Lowest low-end I've ever seen!!!

Lenke til kommentar
Takk for alle innlegg. Hva synes dere om Eizo skjermen da? :mrgreen:

Kommer ann på hvordan du ser det men du kan vel se det på denne måten: Vil du ha en gammel 21" i litt dårlig kvalitet m/3mnd garanti eller vil du ha en ny 19" i god kvalitet med 3 år på stedet garanti/1 år byttegaranti.

Valget er ikke vanskelig spør du meg!

Lenke til kommentar
Vil du ha en gammel 21" i litt dårlig kvalitet m/3mnd garanti eller vil du ha en ny 19" i god kvalitet med 3 år på stedet garanti/1 år byttegaranti.

Det er fullt mulig å finne 21" kvalitetsskjermer hos JMDATA.

Slike skjermer går ofte for en slikk og ingenting sammenlignet med nypris.

En kompis av meg kjøpte seg en 2,5 år gammel EIZO 21" CRT for 1800 kr.

Nypris: 18000 kr

Nypris nå tilsvarende modell fra EIZO (en litt bedre en ) 8500 kr.

Så lenge man kjøper et kvalitetsmerke er det ikke så stor sjanse for at den stryker med.

Lenke til kommentar

yes, jmdata.as har gode priser på brukte skjermer. :)

Takker for deres innlegg.. qtec er kanskje ikke det beste kabinettet å satse på iom at strømforsyningen kan være av dårlig kvalitet.

Ikke alle er like intressert i WD Raptor.. koster mye for lite lagringsplass.. Men er du av personen som kun installerer spill du spiller aktivt, og ikke samler på videoer, så er det et godt valg.

Eizo er god kvalitet uansett om den er brukt eller ny. Farge og kontraster er uansett av eizo kvalitet. Dessuten kan man kjøre mye høyere hz enn oppgitt på den, og det uten at den tar skade. Eizo produsenten underdriver imotsetning til de fleste andre, som overdriver specs.

Å finne det rette demo hovedkortet kan bli litt av en oppgave. Vet ikke helt hvilket nforce2 hk som er bra.. abit nf7-s er altfor buggy etter visse rykter. asus sine er bedre der.

Goodluck på kjøp av pc.

Lenke til kommentar

Ikke qtec... ofte ustabil psu o.l

Dårlig kabinett i bunn og grunn...

WDC Raptor? Hvis du ikke trenger no hoppla, for og ha det beste, hvorfor ikke vanlig ATA? Du får jo enormt mye mer plass og fortsatt greie lagringshastigheter... til spill holder jo ikke 37 spes. lenge :)

Min mening :mrgreen:

Lenke til kommentar
Ikke qtec... ofte ustabil psu o.l

Dårlig kabinett i bunn og grunn...

WDC Raptor? Hvis du ikke trenger no hoppla, for og ha det beste, hvorfor ikke vanlig ATA? Du får jo enormt mye mer plass og fortsatt greie lagringshastigheter...  til spill holder jo ikke 37 spes. lenge :)

Min mening :mrgreen:

Det skal være mere enn nok med en 36,7GB Raptor til spilling. Er du en aktiv gamer som har inne 6-7 gode spill så tar det ikke opp mer enn 10-20GB.

Med andre ord så vil han kansje ikke bruke mere enn halvparten av disken til spilling.

Støtter hans HK RAID 0 via S-ATA kontrolleren så kan han jo kjøpe en HD til senere og da skal han både ha god nok plass og mere enn god nok ytelse. :yes:

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Enig i det siste som ble sagt.. Kommer nok bare til å spille counterstrike. Tar vel 300-500 mb. Så kommer til å slite med å få brukt opp 10% av disken. Dessuten raid med wd raptor seinere er nice. Dream pc.. synd at det går rykter om at barton prosessorene får sperret multiplier fremover, noe som gjør at jeg heller vurderer intel om ikke jeg får kjøpt barton brukt raskt raskt raskt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...