Fenrisúlfr Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Hei Jeg har koblet opp en ny spiller og subwoofer. Det er en boss s12a. Når jeg sitter og hører på musikk med bare tenningen på så fungerer alt helt strålende. Men når jeg starter bilen så kommer det støy ut av subben, selv med volum på 0. Det høres ut som torden, eller bare hvit støy. Jeg har gått over jordinga, og den var god. RCA kablene er også i orden. Spilleren er korrekt koblet opp. Det er kun subben som gjør dette. Værsåsnill å hjelp, å kjøre bil uten musikk på er så kjedelig at jeg tror jeg dør Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Hvordan har du valgt å plassere rca kablene? Første som slår meg er at rca kabelen ligger nærst en eller annen strømkabel som induserer støy. Dette er jo et klassisk problem, og er ofte der jeg begynner å lete. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 9. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2015 Akkurat nå ligger RCA kablene utenfor bilen for det meste, så tviler sterkt på at de plukker opp støy. Selv når rca'en ikke er tilkoblet hverken subben eller spilleren så lager den lyd. Men kun når bilen er på. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Regner med det er noe galt med subben da. Fint lite du får gjort med det. Om du enda har garanti/reklamasjon så anbefaler jeg at du bruker den. Om du ikke har det kan du vel gjerne gjøre det så lett at du kjøper en forsterker og kobler deg utenom den innebygde forsterkeren. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 9. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2015 Har testet subben i en annen bil, den funket fjell. Tenkte å prøve en ground loop isolator (aner ikke hva det heter på Norsk) og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Det hjelper jo fint lite. Du sier jo selv at suben lager lyden selv når rca kabelen er frakoblet. Er jo tydelighvis noe støy på strømnettet i bilen som forsterkeren ikke klarer å filtrere ut. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Dette er et jordingsproblem, så hvordan har du sjekket jordingen til forsterkeren?? Har du lagt opp ekstra jording og strømledning til dynamo og batteri? Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Nei, kan du forklare eller lage et enkelt koblings skjema? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nei, kan du forklare eller lage et enkelt koblings skjema? Legg opp en ekstra plusskabel med litt tykkelse, mellom dynamoen og batteriet. Legg opp ekstra kabler til jording, en fra batteri til motor/dynamo, og en fra batteri til bærende karosseri. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Holder 21mm eller skal jeg ha tjukkere? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Holder 21mm eller skal jeg ha tjukkere? Det holder Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Boss = Avfall/Søppel Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Boss = Avfall/Søppel Subben er kjempe fin den. og den spiller bedre en mye annet jeg har prøvd i samme prisklasse. (jeg kjøpte den for 1200kr, helt nytt.) Det som derimot er søppel, det er innlegget ditt. det bidrar absolutt ingenting imot hva tråden handler om. Takk for hjelpen forresten dere andre, alt er helt i orden nå. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Google Boss da vel "Det der er boss" Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Boss = Avfall/Søppel Subben er kjempe fin den. og den spiller bedre en mye annet jeg har prøvd i samme prisklasse. (jeg kjøpte den for 1200kr, helt nytt.) Det som derimot er søppel, det er innlegget ditt. det bidrar absolutt ingenting imot hva tråden handler om. Takk for hjelpen forresten dere andre, alt er helt i orden nå. Hva var det som løste problemet da?? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Boss = Avfall/Søppel Subben er kjempe fin den. og den spiller bedre en mye annet jeg har prøvd i samme prisklasse. (jeg kjøpte den for 1200kr, helt nytt.) Det som derimot er søppel, det er innlegget ditt. det bidrar absolutt ingenting imot hva tråden handler om. Takk for hjelpen forresten dere andre, alt er helt i orden nå. Hva var det som løste problemet da?? Tipper det var skikkelig jording til forsterker Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Boss = Avfall/SøppelSubben er kjempe fin den. og den spiller bedre en mye annet jeg har prøvd i samme prisklasse. (jeg kjøpte den for 1200kr, helt nytt.) Det som derimot er søppel, det er innlegget ditt. det bidrar absolutt ingenting imot hva tråden handler om. Takk for hjelpen forresten dere andre, alt er helt i orden nå. Hva var det som løste problemet da?? jording fra batteri til karosseri. Aner egentlig ikke hvorfor det skulle ha noe å si, kan ikke måle noen forskjell fra å ikke ha den. Men så er ikke bil elektro min sterke side heller 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå