Gå til innhold

[Løst] Kan en PC lese spillplater til Playstation 1?

Anbefalte innlegg

Først og fremst, dette har ingenting med piratkopiering å gjøre, så vi trenger ikke engang nevne det igjen. Men saken er at jeg har en del spill til PS1 jeg gjerne skulle ha spilt, men mangler det meste av kabler og minnekort til PS1 og PS2. Har en PS3 også, men den er ikke bakoverkompatibel.

Derfor: Hvis jeg laster ned en emulator for PS1, kan PCen da lese av platene? Er litt usikker her, og gidder ikke stresse med å finne en emulator osv før jeg vet det i teorien skal funke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt alle PS3'er har PS1-emulator innebygget, og er derfor ment til å være bakoverkompatible. Likevel fungerer ikke absolutt alle spill.

TS mente at PS3'en ikke var bakoverkompatibel med PS1-spill, uten å nevne noen spesifikke spill.

TS: Sjekk om spillet eller spillene faktisk fungerer på din PS3. Se evt. på lister på nett over kompatible spill først.

Lenke til kommentar

Dem første PS3 maskinene hadde mulighet for å spille PS2 spill. Og hadde vel aldri støtte for PS1 spill?. Det er uansett nå fjernet helt ifra alle PS3 maskiner.

Skal en spille et PS1 eller PS2 spill idag så må det være via PlayStation Store.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Dem første PS3 maskinene hadde mulighet for å spille PS2 spill. Og hadde vel aldri støtte for PS1 spill?. Det er uansett nå fjernet helt ifra alle PS3 maskiner.

Skal en spille et PS1 eller PS2 spill idag så må det være via PlayStation Store.

De første modellene hadde støtte for PS1 og PS2. PS1 via software-emulator, og PS2 via dedikert PS2-hardware. Hardware'n ble fjerna fra senere modeller, og støttet dermed ikke lenger PS2-spill på plate.

Alle modellene (også nye Super Slim) støtter fortsatt PS1-spill via software-emulator både på plate og nedlastede spill (PSOne Classics). PS2-spill på plate støttes ikke, men nedlastede spill (PS2 Classics) støttes via software-emulator.

https://support.us.playstation.com/articles/en_US/KC_Article/Play-PSone-and-PlayStation-2-Games-on-a-PlayStation-3

• All PlayStation 3 systems can play most PSone games.
  • Certain PS3 systems have the ability to play disc-based PlayStation 2 software titles (backwards compatible).
  • All PS3 systems have the ability to play downloadable PS one and PlayStation 2 Classics available from the PlayStation Store.
Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...