Gå til innhold

Billig stue-PC til streaming av Netflix og HBO

Anbefalte innlegg

Hei hvis denne tråden fortsatt er aktiv ville jeg anbefalt å kjøpe en Raspberry pi.

Her er en link på hvordan man gjør det:

Jeg vet ikke om dette er støttet på de nyere raspberry piene

Raspberry pi til moren hans for å streame Netflix og HBO er ikke noen særlig god ide. Lykke til med HBO Nordic, og Netflix via playon.tv som må kjøre på en egen PC? For en privat filmsamling, ja, men ikke for Netflix og HBO...

Som er sagt flere ganger før, Chromecast må jo være det ideelle valget. Hun trenger ikke å foholde seg til noe annet enn mobilen/nettbrettet.

En HTPC synes jeg også blir et dårlig valg her. Det er mye mer knoting å starte Netflix eller HBO via en HTPC enn via Chromecast. Med Chromecast kan TVen sin fjernkontroll brukes for å pause/starte filmen hvis TVen støtter CEC, noe de fleste TVer gjør i dag.

Android TV bokser, MiniX o.l. blir også mer tungvint enn Chromecast.

Jeg har selv to HTPCer (en NUC og en Mini-iTX som kan brukes til lett gaming med GTX760), samt en MiniX Neo X8 android boks. 

MiniX-boksen blir aldri brukt, angret på at jeg kjøpte den. HTPCene bruker jeg for mitt eget film/serie bibliotek med Kodi. Chromecast bruker jeg med Netflix/HBO/Youtube streaming, samt for å vise bilder og videoer tatt opp med mobilen. HTPC krever litt innsikt i grafikkdrivere og slikt da det fort kan komme en grafikkdriver i auto-update som skaper problemer med "smooth" videoavspilling.

Bone: Hvis ikke moren din skal spille spill eller spille filmer/serier fra harddisk så mener jeg hun er best tjent med Chromecast. Eventuelt kanskje AppleTV, men den kjenner jeg ikke. Spesielt hvis hun ikke er så teknisk interessert, noe som er rimelig å anta siden det er du ordner dette for henne.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/product/815163/datautstyr/kabinetterbarebone/minimicronano-tower/in-win-bp671-mini-itx-sort

Kjøp den og og sleng inni en AMD Acp som noen tidligere i tråden foreslo.

Trur det er en den billigste løsninga.

Annet og mindre alternativ(men litt dyrere):

http://www.multicom.no/antec-mount-isk-110-vesa-ec-eu/cat-p/c/p4286182

Men trur du kan slite litt med mye varme i det lille kabinettet om du ikke bruker en mer low end acp.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Denne er designet for å brukes på TV og så lenge hun har brukt smarttelefon så burde det ikke vær så stor læringskurve: https://store.google.com/product/nexus_player?utm_source=google-com-nexus&utm_medium=index&utm_campaign=nexus-player

Ellers har du også Apple TV som fungerer veldig bra :)  Det kommer ny utgave av denne i november, så det kan jo vær verdt å vente til da hvis du ønsker en Apple TV

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...