Gå til innhold

Billig stue-PC til streaming av Netflix og HBO

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Var med min mor for å kjøpe en liten PC hun kunne ha i TV-stua si, for å se Netflix og HBO. Vi kjøpte en Packard Bell iMedia ettellerannet (en billig greie nedsatt til 2000,- fra ca 2500,- eller hva det var). Vi ble advart om at denne kanskje ikke var sterk nok til slik streaming, men vi prøvde allikevel pga prisen. Det stemte, den var ikke bra nok. Opplevde hakking og lag av og til.

Så: Noen som har noen tips til en -så billig som mulig- PC som kan streame Netflix og HBO Nordic uten problemer. Det er flott hvis Windows følger med, men ikke noe krav. Det er også mulig for meg å bygge selv fra komponenter (gjerne fra komplett). Når det gjelder kabinett er det jo greit at den er "mamma-vennlig" og således ikke ser forjævlig ut.. :p

På forhånd tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Foreløpig spørsmål angående Chromecast.. Ikke vært borti den før, men: Fungerer den greit uten lagg? Og da vil den klare å spille av alt som en telefon/pad/tablet kan spille av?

:)

EDIT: Roku (4) finnes ikke i Norge?

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Foreløpig spørsmål angående Chromecast.. Ikke vært borti den før, men: Fungerer den greit uten lagg? Og da vil den klare å spille av alt som en telefon/pad/tablet kan spille av?

:)

EDIT: Roku (4) finnes ikke i Norge?

Den fungerer uten lagg så lenge hjemmenettet ditt ikke er dårlig. Den kan spille av alt som støtter chromecast, Nerflix, hbo Nordic støtter det. En del andre apper også.

Edit: Jo Shield Tv støtter Hbo Nordic, fordi Shield Tv har en chromecast "innebygd i seg".

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1683053&p=22816448

http://shield.nvidia.com/blog/what-is-googlecast-chromecast

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bygge selv? Mediestasjon er et ganske greit førsteprosjekt. Selv har jeg en mediestasjon som gjør alt du ber om som består av GA-f2A88XN-Wifi, AMD A10-5800K, en rambrikke og en knøttliten SSD-disk. Det er alt du trenger, og koster ikke mer enn 2500,- om du tar deg tid til å finne de billigste utsalgssteder.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste en Chromecast. Er en genial liten duppeditt som er utrolig enkel å bruke.

Jeg bruker å streame rett fra mobilen å det fungerer helt knall. Trodde først at det kom til å spise opp batteriet på telefonen, men det stemte heldigvis ikke.

Lenke til kommentar

Jeg skal undersøke Chromecast litt! Det kan jo være det som er tingen! :) Det viktigste er at hun får sett HBO Nordic (det er det som er hovedpoenget, siden Netflix får hun sett igjennom andre produkter/enheter som er koblet til TV-en).

Hvorfor ikke bygge selv? Mediestasjon er et ganske greit førsteprosjekt. Selv har jeg en mediestasjon som gjør alt du ber om som består av GA-f2A88XN-Wifi, AMD A10-5800K, en rambrikke og en knøttliten SSD-disk. Det er alt du trenger, og koster ikke mer enn 2500,- om du tar deg tid til å finne de billigste utsalgssteder.

Som nevnt i førsteposten er det å bygge selv intet problem og noe jeg også foreslo. Jeg hadde da behov for tips til deler som ikke vil slite ved streaming, slik som den PC-en vi kjøpte gjorde. Men, du har gode erfaringer med delene du nevner? Ikke noe problem i hele tatt? :)

Lenke til kommentar

Men, du har gode erfaringer med delene du nevner? Ikke noe problem i hele tatt? :)

Jeg har kun gode erfaringer med dette oppsettet. Riktig nok står mitt oppsett uten et kabinett og dermed med ganske fri flyt av luft. Du vi nok trenge en vifte i et lite ITX-kabinett. Sleng på et lite eksternt grafikk-kort om du ønsker maksimal flyt under full blue-ray og muligheten til litt spill. At dette bare er bortkastede penger som Mr Pepe sier, er bare tull. Du får mye mer med på kjøpet enn kun muligheten til å streame video.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf

Odroid XU4 med eMMC for OS og Android. Er som å ha et nettbrett på TV'n bare at du må styre med mus og tastatur. Bare å laste ned appene fra Google Play

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...