Jokkeish Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Haha! Dette må være en av de mest underholdene trådene jeg har lest på ett norsk forum.Har det blitt noe postkort i fra Hawaii eller?Her er litt morsom link. Som viser at faktisk er større sannsynlighet for å tjene penger på klassiske pyramidespill, kontra MLM. (Også større sjangse å tjene penger om du satser på rullet, bingo, lotto osv http://mlm-thetruth.com/shocking-stats-2/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Haha! Dette må være en av de mest underholdene trådene jeg har lest på ett norsk forum. Har det blitt noe postkort i fra Hawaii eller? Her er litt morsom link. Som viser at faktisk er større sannsynlighet for å tjene penger på klassiske pyramidespill, kontra MLM. (Også større sjangse å tjene penger om du satser på rullet, bingo, lotto osv http://mlm-thetruth.com/shocking-stats-2/ dårlig med postkort altså. Gleder meg til skattelistene kommer Lenke til kommentar
Jokkeish Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Glede Haha! Dette må være en av de mest underholdene trådene jeg har lest på ett norsk forum.Har det blitt noe postkort i fra Hawaii eller?Her er litt morsom link. Som viser at faktisk er større sannsynlighet for å tjene penger på klassiske pyramidespill, kontra MLM. (Også større sjangse å tjene penger om du satser på rullet, bingo, lotto osv http://mlm-thetruth.com/shocking-stats-2/ dårlig med postkort altså. Gleder meg til skattelistene kommer Gleder meg nesten like mye som jeg gledet meg til GOT Denne tråden har samme følelsen som en tråd jeg følgte med på et alternativ forum som tokk for seg hva som kom til å skje når den mayanske kalenderen sluttet i 2012. Var mange dommedagsprofeter og shamaner som det plutselig ble veldig stille når 2013 kom og verden forsatte som vanlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Hjelper ikke saken at MLM bekjente av meg poster JTFoxx poster på facebook ? Endret 28. april 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Jokkeish Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Hjelper ikke saken at MLM bekjente av meg poster JTFoxx poster på facebook Haha, det er noe morbid med å se på "sånne folk" gå på den samme fellene gang på gang. Litt som du ser en person som står på togskinnene med ryggen mot toget. Og du skriker til dem: DET KOMMER ET TOG! KOM DEG AV SKINNENE! Og de svarer, neida, det er ikke ett tog! Det er kun ett lokomotiv! og de er ikke farlige! Ja okey, strengt talt så er det bare et lokomotiv, men resultatet er det samme hvis du ikke flytter deg! Denne personen overlever heldigvis, også blir med neste dagen. Da står det 1 ny på skinnene. Gårsdagen lokomotiv ekspert står og skriker "KOM DEG AV SKINNENE! DET KOMMER ET LOKOMOTIV! og får tilbake "Å så? Lokomotiv er ikke farlige, du kunne bare ikke nokk om lokomotiv derfor du ble skadd! Også brukte du ikke nokk tid på lokomotiv foredrag og kursing!..... Rinse and repeat. Endret 28. april 2016 av Jokkeish Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Morsomt å se at så mange her er negative til mlm uten egentlig å vite hva de snakker om....og slenger om seg med lenker med negativitet om mlm uten å vite hvem som har skrevet det.... Hvor mange nystartede firma i dag overlever etter 5 år?.... MLM er vel den mest useriøse bransjen som finnes...innrømmer det....lett inn...lett ut....Problemet er at alle menneskene som blir rekruttert feil og i etterkant skylder på selskap når de ikke fikser jobben. Og ja....det finnes mange useriøse selskaper der ute også...men finner du det rette selskapet så er faktisk muligheten stor... Selv MLM er ikke bare svart/hvit..... Hørte jeg GIG-economy..... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Morsomt å se at så mange her er negative til mlm uten egentlig å vite hva de snakker om....og slenger om seg med lenker med negativitet om mlm uten å vite hvem som har skrevet det.... Hvor mange nystartede firma i dag overlever etter 5 år?.... MLM er vel den mest useriøse bransjen som finnes...innrømmer det....lett inn...lett ut....Problemet er at alle menneskene som blir rekruttert feil og i etterkant skylder på selskap når de ikke fikser jobben. Og ja....det finnes mange useriøse selskaper der ute også...men finner du det rette selskapet så er faktisk muligheten stor... Selv MLM er ikke bare svart/hvit..... Hørte jeg GIG-economy..... Kan ikke du påpeke hva som er feil da? i lenkene altså. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Morsomt å se at så mange her er negative til mlm uten egentlig å vite hva de snakker om....og slenger om seg med lenker med negativitet om mlm uten å vite hvem som har skrevet det.... Hvor mange nystartede firma i dag overlever etter 5 år?.... MLM er vel den mest useriøse bransjen som finnes...innrømmer det....lett inn...lett ut....Problemet er at alle menneskene som blir rekruttert feil og i etterkant skylder på selskap når de ikke fikser jobben. Og ja....det finnes mange useriøse selskaper der ute også...men finner du det rette selskapet så er faktisk muligheten stor... Selv MLM er ikke bare svart/hvit..... Hørte jeg GIG-economy..... Siden jeg altså her har funnet en som tydeligvis kan og liker MLM, et spørsmål: Hva skulle egentlig fordelen med å ha mange nivåer/ledd mellom sluttkunde og produsent egentlig være ? Hadde det ikke vært både enklere og mere lønnsomt for de involverte å redusere antallet nivå/ledd, heller enn å øke det ? Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det der er så J**** pisspreik at jeg bare gjentar spørsmålet: Hva skulle være fordelen med å ha flest mulige nivåer mellom produsent og sluttkunde ? Og da tenker jeg altså økonomisk og praktisk - få ledd medfører mindre ressursbruk, og maksimerer mulig inntekt for de selgende - så hva skulle være så flott med å ha mange ledd mellom produsent og sluttkunde ? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det høres mistenkelig ut som den setningen er tatt rett utifra et Networmarketing salgsmøte (salgsargumenter som høres bra, men ikke nødvendigvis er fornuftig i praksis) Tydeligvis en setning som blir brukt ofte? Minner meg egentlig litt om argumenter som : " Dersom evolusjon stemmer og vi stammer fra aper, hvorfor finnes det da fortsatt aper?... .Checkmate" Det er virkelig ikke for å høres frekk ut. Jeg har full forståelse for at folk kjøper overtalelsen fra selgerne som prøver å få noen under seg. Men det er litt som da jeg fikk servert 2 valgmuligheter etter å ha blitt lurt med på et kaffemøte og måtte høre gjennom et langt foredrag om hvor mye en kunne tjene på å jobbe som distributør for et MLM firma hvor første steg var å få 4stk under meg og 4 kunder. Hun avsluttet da med setningen : Ja så da kan du enten velge å bli kunde og få et bra produkt elllerr.....(hun ville tydeligvis bygge litt opp til det hun egentlig ville selge meg) .....kan du bli distributør og ta det første steget ditt til store muligheter, et suksessfullt liv og rikdom. (Kanskje ikke helt ord for ord, men ikke langt unna) https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies Jeg takket nei til begge. Siden da har jeg fått 10 andre forespørsler fra andre folk om kaffemøte og en unik business mulighet, men de fikk nei førde kunne si "kunne du vært interessert i det?" Men ja la oss gå tilbake til argumenter ditt om butikkene i de 6 etasjene. Av og til går det helt greit å ha både 2 og 3 av den samme butikken på et kjøpesenter. En begynner derimot å tyne markedet veldig når en får den samme butikken i alle etasjene, men det kan kanskje gå til nøds det og. Problemet er når han i første etasje som betaler til alle de andre butikkene over seg skal starte på eventyret sitt som han ble fortalt da han "kjøpte seg inn". Plutselig er det 6 nye butikker på samme etasje som alle kjemper om det samme markedet med det samme produktet og vil ha nye butikker under seg. Og slik holder det gående. Folk faller så fra fordi det er ikke akkurat gratis å drive butikk, verken på utgifter eller tid. Noe som igjen gjør at de over i kjeden mister noen som de må fylle inn med en ny en for å ikke minste fortjenesten sin. Det er som et virus, på et eller annet tidspunkt blir det for mye. Dette er det som er Networkmarketing i et nøtteskall. Ja noen kan tjene bra med penger på det, men de fleste gjør det ikke. Det er langt flere som taper endel penger på det. Selvsagt gjelder ikke dette bare MLM bransjen, det er mange som går konkurst i startup/grunder bransjen. Men igjen må en se markedet sitt, det nytter ikke å være i et selskap hvor det er flere selgere enn kjøpere. Endret 30. april 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det er ingen MLM selskaper som selges fra kjøpesenter, det er vell hele poenget. prøv på ny. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det der er så J**** pisspreik at jeg bare gjentar spørsmålet: Hva skulle være fordelen med å ha flest mulige nivåer mellom produsent og sluttkunde ? Og da tenker jeg altså økonomisk og praktisk - få ledd medfører mindre ressursbruk, og maksimerer mulig inntekt for de selgende - så hva skulle være så flott med å ha mange ledd mellom produsent og sluttkunde ? Her misforstår du nok. Det med kjøpesenter er selvfølgelig billedlig talt i et forsøk på å prøve å forklare. Det er ingen nivåer mellom produsent og sluttkunde (ditt utrykk). Det er sluttkunder på alle nivåer Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det høres mistenkelig ut som den setningen er tatt rett utifra et Networmarketing salgsmøte (salgsargumenter som høres bra, men ikke nødvendigvis er fornuftig i praksis) Tydeligvis en setning som blir brukt ofte? Minner meg egentlig litt om argumenter som : " Dersom evolusjon stemmer og vi stammer fra aper, hvorfor finnes det da fortsatt aper?... .Checkmate" Det er virkelig ikke for å høres frekk ut. Jeg har full forståelse for at folk kjøper overtalelsen fra selgerne som prøver å få noen under seg. Men det er litt som da jeg fikk servert 2 valgmuligheter etter å ha blitt lurt med på et kaffemøte og måtte høre gjennom et langt foredrag om hvor mye en kunne tjene på å jobbe som distributør for et MLM firma hvor første steg var å få 4stk under meg og 4 kunder. Hun avsluttet da med setningen : Ja så da kan du enten velge å bli kunde og få et bra produkt elllerr.....(hun ville tydeligvis bygge litt opp til det hun egentlig ville selge meg) .....kan du bli distributør og ta det første steget ditt til store muligheter, et suksessfullt liv og rikdom. (Kanskje ikke helt ord for ord, men ikke langt unna) https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies Jeg takket nei til begge. Siden da har jeg fått 10 andre forespørsler fra andre folk om kaffemøte og en unik business mulighet, men de fikk nei førde kunne si "kunne du vært interessert i det?" Men ja la oss gå tilbake til argumenter ditt om butikkene i de 6 etasjene. Av og til går det helt greit å ha både 2 og 3 av den samme butikken på et kjøpesenter. En begynner derimot å tyne markedet veldig når en får den samme butikken i alle etasjene, men det kan kanskje gå til nøds det og. Problemet er når han i første etasje som betaler til alle de andre butikkene over seg skal starte på eventyret sitt som han ble fortalt da han "kjøpte seg inn". Plutselig er det 6 nye butikker på samme etasje som alle kjemper om det samme markedet med det samme produktet og vil ha nye butikker under seg. Og slik holder det gående. Folk faller så fra fordi det er ikke akkurat gratis å drive butikk, verken på utgifter eller tid. Noe som igjen gjør at de over i kjeden mister noen som de må fylle inn med en ny en for å ikke minste fortjenesten sin. Det er som et virus, på et eller annet tidspunkt blir det for mye. Dette er det som er Networkmarketing i et nøtteskall. Ja noen kan tjene bra med penger på det, men de fleste gjør det ikke. Det er langt flere som taper endel penger på det. Selvsagt gjelder ikke dette bare MLM bransjen, det er mange som går konkurst i startup/grunder bransjen. Men igjen må en se markedet sitt, det nytter ikke å være i et selskap hvor det er flere selgere enn kjøpere. Igjen er jo eksemplet med et kjøpesenter billedlig talt. Det er vel markedet som bestemmer hvor mange "butikker" som trengs. Er produktet godt nok trenger man mange "butikker". Her gjelder det å finne riktig selskap. Når det gjelder å drive butikk er det her "gratis" siden selskap står for alle produkter, lager, salg og frakt. At du takket nei er jo også helt ok. Som alle jobbtilbud ellers er heller ikke dette noe som alle vil gjøre. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det er ingen MLM selskaper som selges fra kjøpesenter, det er vell hele poenget. prøv på ny. Det har du helt rett i. Alt salg forgår på nett. Kjøpesentret var, som jeg også har poengtert over, et billedlig forsøk på å forklare hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det der er så J**** pisspreik at jeg bare gjentar spørsmålet:Hva skulle være fordelen med å ha flest mulige nivåer mellom produsent og sluttkunde ? Og da tenker jeg altså økonomisk og praktisk - få ledd medfører mindre ressursbruk, og maksimerer mulig inntekt for de selgende - så hva skulle være så flott med å ha mange ledd mellom produsent og sluttkunde ? Her misforstår du nok. Det med kjøpesenter er selvfølgelig billedlig talt i et forsøk på å prøve å forklare. Det er ingen nivåer mellom produsent og sluttkunde (ditt utrykk). Det er sluttkunder på alle nivåer "Det er sluttkunder på alle nivåer" ... Jaja, så fikk jeg altså vite HVOR useriøs denne representanten er. "Sluttkunder" er selvfølgelig ment å være de som til slutt skal BRUKE/FORBRUKE det som selges - alle som er mellom disse og produsenten er en del av distribusjonskjeden; og spørsmålet er selvfølgelig hvorfor det skulle være økonomisk og praktisk interessant å ha så mange ledd her... Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6?Det der er så J**** pisspreik at jeg bare gjentar spørsmålet:Hva skulle være fordelen med å ha flest mulige nivåer mellom produsent og sluttkunde ? Og da tenker jeg altså økonomisk og praktisk - få ledd medfører mindre ressursbruk, og maksimerer mulig inntekt for de selgende - så hva skulle være så flott med å ha mange ledd mellom produsent og sluttkunde ? Her misforstår du nok. Det med kjøpesenter er selvfølgelig billedlig talt i et forsøk på å prøve å forklare. Det er ingen nivåer mellom produsent og sluttkunde (ditt utrykk). Det er sluttkunder på alle nivåer "Det er sluttkunder på alle nivåer" ... Jaja, så fikk jeg altså vite HVOR useriøs denne representanten er. "Sluttkunder" er selvfølgelig ment å være de som til slutt skal BRUKE/FORBRUKE det som selges - alle som er mellom disse og produsenten er en del av distribusjonskjeden; og spørsmålet er selvfølgelig hvorfor det skulle være økonomisk og praktisk interessant å ha så mange ledd her... Igjen....det er kunder på alle nivåer....det er ingen ledd mellom kunde og produsent. Alt salg foregår på nett direkte til selskapet som alle andre nettbutikker. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det der er så J**** pisspreik at jeg bare gjentar spørsmålet:Hva skulle være fordelen med å ha flest mulige nivåer mellom produsent og sluttkunde ? Og da tenker jeg altså økonomisk og praktisk - få ledd medfører mindre ressursbruk, og maksimerer mulig inntekt for de selgende - så hva skulle være så flott med å ha mange ledd mellom produsent og sluttkunde ? Her misforstår du nok. Det med kjøpesenter er selvfølgelig billedlig talt i et forsøk på å prøve å forklare. Det er ingen nivåer mellom produsent og sluttkunde (ditt utrykk). Det er sluttkunder på alle nivåer "Det er sluttkunder på alle nivåer" ...Jaja, så fikk jeg altså vite HVOR useriøs denne representanten er. "Sluttkunder" er selvfølgelig ment å være de som til slutt skal BRUKE/FORBRUKE det som selges - alle som er mellom disse og produsenten er en del av distribusjonskjeden; og spørsmålet er selvfølgelig hvorfor det skulle være økonomisk og praktisk interessant å ha så mange ledd her... Igjen....det er kunder på alle nivåer....det er ingen ledd mellom kunde og produsent. Alt salg foregår på nett direkte til selskapet som alle andre nettbutikker. I såfall er det ingen "nivåer" - da har man en produsent og noen kunder som er forbrukerne. Så hvor er i tilfelle de nivåene, da ? Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6?Det der er så J**** pisspreik at jeg bare gjentar spørsmålet:Hva skulle være fordelen med å ha flest mulige nivåer mellom produsent og sluttkunde ? Og da tenker jeg altså økonomisk og praktisk - få ledd medfører mindre ressursbruk, og maksimerer mulig inntekt for de selgende - så hva skulle være så flott med å ha mange ledd mellom produsent og sluttkunde ? Her misforstår du nok. Det med kjøpesenter er selvfølgelig billedlig talt i et forsøk på å prøve å forklare. Det er ingen nivåer mellom produsent og sluttkunde (ditt utrykk). Det er sluttkunder på alle nivåer "Det er sluttkunder på alle nivåer" ...Jaja, så fikk jeg altså vite HVOR useriøs denne representanten er. "Sluttkunder" er selvfølgelig ment å være de som til slutt skal BRUKE/FORBRUKE det som selges - alle som er mellom disse og produsenten er en del av distribusjonskjeden; og spørsmålet er selvfølgelig hvorfor det skulle være økonomisk og praktisk interessant å ha så mange ledd her... Igjen....det er kunder på alle nivåer....det er ingen ledd mellom kunde og produsent. Alt salg foregår på nett direkte til selskapet som alle andre nettbutikker. I såfall er det ingen "nivåer" - da har man en produsent og noen kunder som er forbrukerne. Så hvor er i tilfelle de nivåene, da ? Mulig vi prater litt forbi hverandre her. Du kan tjene penger i 6 nivåer. Du har en nettbutikk. Du knytter deg opp mot andre som deg som har sin nettbutikk. Du bygger en organisasjon av nettbutikker. Du får provisjon i max 6 nivåer av din organisasjon Organisasjonen består av nettbutikker.. Alle nettbutikker har kunder som handler direkte med selskapet. Du, og de andre som har en nettbutikk formidler produktene for selskapet. Selskaper betaler deg for den jobben. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6? Det der er så J**** pisspreik at jeg bare gjentar spørsmålet:Hva skulle være fordelen med å ha flest mulige nivåer mellom produsent og sluttkunde ? Og da tenker jeg altså økonomisk og praktisk - få ledd medfører mindre ressursbruk, og maksimerer mulig inntekt for de selgende - så hva skulle være så flott med å ha mange ledd mellom produsent og sluttkunde ? Her misforstår du nok. Det med kjøpesenter er selvfølgelig billedlig talt i et forsøk på å prøve å forklare. Det er ingen nivåer mellom produsent og sluttkunde (ditt utrykk). Det er sluttkunder på alle nivåer "Det er sluttkunder på alle nivåer" ...Jaja, så fikk jeg altså vite HVOR useriøs denne representanten er. "Sluttkunder" er selvfølgelig ment å være de som til slutt skal BRUKE/FORBRUKE det som selges - alle som er mellom disse og produsenten er en del av distribusjonskjeden; og spørsmålet er selvfølgelig hvorfor det skulle være økonomisk og praktisk interessant å ha så mange ledd her... Igjen....det er kunder på alle nivåer....det er ingen ledd mellom kunde og produsent. Alt salg foregår på nett direkte til selskapet som alle andre nettbutikker. I såfall er det ingen "nivåer" - da har man en produsent og noen kunder som er forbrukerne. Så hvor er i tilfelle de nivåene, da ? Mulig vi prater litt forbi hverandre her. Du kan tjene penger i 6 nivåer. Du har en nettbutikk. Du knytter deg opp mot andre som deg som har sin nettbutikk. Du bygger en organisasjon av nettbutikker. Du får provisjon i max 6 nivåer av din organisasjon Organisasjonen består av nettbutikker.. Alle nettbutikker har kunder som handler direkte med selskapet. Du, og de andre som har en nettbutikk formidler produktene for selskapet. Selskaper betaler deg for den jobben. Og du får forskjellig provisjon alt efter hvorvidt du selger til en nettbutikk eller til en privatperson ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå