Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Min feil Er bare ikke første gang noen har kommet med Trump som eksempel når det kommer til MLM. Men ja Kyosaki er ikke uten kontroversiell han heller Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Men ja jeg har fult forståelse for at han har blitt rik In 2010, the Canadian Broadcasting Corporation investigated the Rich Dad seminars associated with Kiyosaki on their consumer advocacy program, Marketplace.[166] They found that one-day free seminars were conducted at which three-day courses were offered for $500. At the three-day classes, participants were offered longer courses priced between $12,000 and $45,000. A hidden camera was employed at a $500 seminar in Kitchener, Ontario, showing the trainer, Marc Mousseau, advising participants to request that their credit-card limits be raised and giving out scripts with instructions on how to ask for limits as high as $100,000.[167] Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Men ja jeg har fult forståelse for at han har blitt rik In 2010, the Canadian Broadcasting Corporation investigated the Rich Dad seminars associated with Kiyosaki on their consumer advocacy program, Marketplace.[166] They found that one-day free seminars were conducted at which three-day courses were offered for $500. At the three-day classes, participants were offered longer courses priced between $12,000 and $45,000. A hidden camera was employed at a $500 seminar in Kitchener, Ontario, showing the trainer, Marc Mousseau, advising participants to request that their credit-card limits be raised and giving out scripts with instructions on how to ask for limits as high as $100,000.[167] Gikk ut fra at du fant noe negativt om han også ja...haha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Var ikke så vanskelig https://m.reddit.com/r/personalfinance/comments/1fyfaw/robert_kiyosaki_financial_guru_or_fast_talking/ Tactical bancrupsy er vist en fin ting Uten at jeg kan for mye om han . En skal være forsiktig med å gå i confirmation bias fellen, men det har noe som skurrer med han.... JT foxx er i samme klasse. Endret 6. mai 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Per Pleks Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 At misslykkede distributører skulle fortsette å hamstre varer er jo i mot all logikk, det sier jo seg selv. Nei, om man kjenner mekanismene i slike konsepter er det faktisk høyst logisk. En gjennomsnittlig MLM'er holder ut et drøyt halvår. Men hvorfor gir man seg ikke med en gang når man taper penger hele veien? Forklaringen ligner veldig på den man ser innen spillegalskap. Man taper penger, og fortsetter å spille fordi man tror at det snart snur. Når man f.eks. har betalt 8.000 kr for en oppstartspakke vil man normalt være villig betale 750 kr i noen måneder for å opprettholde illusjonen om at det skal gi avkastning på sikt, altså gjør vegringen for å innse tapet at man gjør det enda større. Når man omsider må kaste inn håndkleet finner man som regel på en helt annen forklaring enn at man ble rundlurt, f.eks. at man ikke hadde tid, man satset ikke nok i starten, kjemien stemte ikke med upline, man ble egentlig medlem mest for å få rimeligere produkter osv. Dette er kjente psykologiske mekanismer som de dyktigste MLM-selskapene utnytter i detalj. 2 Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 At misslykkede distributører skulle fortsette å hamstre varer er jo i mot all logikk, det sier jo seg selv. Nei, om man kjenner mekanismene i slike konsepter er det faktisk høyst logisk. En gjennomsnittlig MLM'er holder ut et drøyt halvår. Men hvorfor gir man seg ikke med en gang når man taper penger hele veien? Forklaringen ligner veldig på den man ser innen spillegalskap. Man taper penger, og fortsetter å spille fordi man tror at det snart snur. Når man f.eks. har betalt 8.000 kr for en oppstartspakke vil man normalt være villig betale 750 kr i noen måneder for å opprettholde illusjonen om at det skal gi avkastning på sikt, altså gjør vegringen for å innse tapet at man gjør det enda større. Når man omsider må kaste inn håndkleet finner man som regel på en helt annen forklaring enn at man ble rundlurt, f.eks. at man ikke hadde tid, man satset ikke nok i starten, kjemien stemte ikke med upline, man ble egentlig medlem mest for å få rimeligere produkter osv. Dette er kjente psykologiske mekanismer som de dyktigste MLM-selskapene utnytter i detalj. Fiksjon!!! Lenke til kommentar
Per Pleks Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Fiksjon!!! ...og i klartekst: Jeg gikk tom for motargumenter. 7 Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 At misslykkede distributører skulle fortsette å hamstre varer er jo i mot all logikk, det sier jo seg selv. Nei, om man kjenner mekanismene i slike konsepter er det faktisk høyst logisk. En gjennomsnittlig MLM'er holder ut et drøyt halvår. Men hvorfor gir man seg ikke med en gang når man taper penger hele veien? Forklaringen ligner veldig på den man ser innen spillegalskap. Man taper penger, og fortsetter å spille fordi man tror at det snart snur. Når man f.eks. har betalt 8.000 kr for en oppstartspakke vil man normalt være villig betale 750 kr i noen måneder for å opprettholde illusjonen om at det skal gi avkastning på sikt, altså gjør vegringen for å innse tapet at man gjør det enda større. Når man omsider må kaste inn håndkleet finner man som regel på en helt annen forklaring enn at man ble rundlurt, f.eks. at man ikke hadde tid, man satset ikke nok i starten, kjemien stemte ikke med upline, man ble egentlig medlem mest for å få rimeligere produkter osv. Dette er kjente psykologiske mekanismer som de dyktigste MLM-selskapene utnytter i detalj. Som jeg skrev lenger opp så kan også grunnen være produktbegeistring Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 At misslykkede distributører skulle fortsette å hamstre varer er jo i mot all logikk, det sier jo seg selv. Nei, om man kjenner mekanismene i slike konsepter er det faktisk høyst logisk. En gjennomsnittlig MLM'er holder ut et drøyt halvår. Men hvorfor gir man seg ikke med en gang når man taper penger hele veien? Forklaringen ligner veldig på den man ser innen spillegalskap. Man taper penger, og fortsetter å spille fordi man tror at det snart snur. Når man f.eks. har betalt 8.000 kr for en oppstartspakke vil man normalt være villig betale 750 kr i noen måneder for å opprettholde illusjonen om at det skal gi avkastning på sikt, altså gjør vegringen for å innse tapet at man gjør det enda større. Når man omsider må kaste inn håndkleet finner man som regel på en helt annen forklaring enn at man ble rundlurt, f.eks. at man ikke hadde tid, man satset ikke nok i starten, kjemien stemte ikke med upline, man ble egentlig medlem mest for å få rimeligere produkter osv. Dette er kjente psykologiske mekanismer som de dyktigste MLM-selskapene utnytter i detalj. Fiksjon!!! ...og i klartekst: Jeg gikk tom for motargumenter. Ja, det har vel ingenting med at jeg har andre ting å gjøre midnatt til lørdag. Å sammenligne med gambling er rett og slett en LATTERLIG sammenligning da ingen MLM selskap som jeg kjenner er bygd opp slik at det vil lønne seg i noen sammenheng. Hvis det skulle gå den veien at man ikke satser mer så er vel at man ikke har brukt nok tid eller satset nok ikke kun være en unnskyldning men den faktiske forklaringen. Min "upline" selger veeeeelig mye produkter på stand i butikker, messer, arrangement og lignende og tro meg det er ikke fra mislykkede distributører mesteparten av omsetningen kommer. Du motsier vel også deg selv med at mesteparten av omsetningen skulle komme fra mislykkede distributører hvis de skulle bare holde ut noen måneder. Jeg har fått presentasjoner fra 15-20 selskaper og satt meg grundig i både produkter og bonuser de genererer. Hvilken erfaring med MLM har du som er så sikker i de generelle påstandene dine? Lenke til kommentar
Per Pleks Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Å sammenligne med gambling er rett og slett en LATTERLIG sammenligning da ingen MLM selskap som jeg kjenner er bygd opp slik at det vil lønne seg i noen sammenheng. I praktisk sammenheng er MLM og gambling to helt forskjellige ting, men noen av de psykologiske mekanismene er identiske. Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Hvis det skulle gå den veien at man ikke satser mer så er vel at man ikke har brukt nok tid eller satset nok ikke kun være en unnskyldning men den faktiske forklaringen. Dette er klassisk victim blaming. Det er dårlig gjort å gi de mislykkede distributørene skylden for sine tap når hele konseptet er rigget for at noen få skal tjene penger på de andres tap. Når Nu Skin i tillegg skryter av å dette er enkelt og at de gir verdens beste opplæring og support, så er det horribelt. Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Min "upline" selger veeeeelig mye produkter på stand i butikker, messer, arrangement og lignende og tro meg det er ikke fra mislykkede distributører mesteparten av omsetningen kommer. Ideelt sett var det slik alle MLM'ere gjorde det, men ser man på forholdet mellom omsetning og antall distributører er dette unntaket og ikke regelen. Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Du motsier vel også deg selv med at mesteparten av omsetningen skulle komme fra mislykkede distributører hvis de skulle bare holde ut noen måneder. Saken er at de skiftes ut fortløpende. Så langt i år er det f.eks. registrert 2.400 nye distributører bare i Norge. Det er denne kontinuerlige masseutskiftingen som holder skuta flytende. Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Jeg har fått presentasjoner fra 15-20 selskaper og satt meg grundig i både produkter og bonuser de genererer. Hvilken erfaring med MLM har du som er så sikker i de generelle påstandene dine? Jeg har kartlagt ca. 500 nettverksselskaper som er eller har vært aktive i Norge. Jeg gjorde f.eks. en grundig vurdering av Kyäni i 2012, og brukte min ervervede kunnskap til å spå hvordan det ville gå med dette selskapet. Jeg ble selvsagt forklart av ivrige MLM'ere hvor kunnskapsløs, misunnelig og fordomsfull jeg var og at mine spådommer ville bli gjort til skamme. Idag vet vi fasiten, utviklingen har vært akkurat slik jeg forutså, og selskapet er nå i praksis utradert fra det norske markedet. Les selv om du ikke tror meg: http://10min.no/penger/kyani-helserevolusjon-eller-pyramide Endret 8. mai 2016 av B.F. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Å sammenligne med gambling er rett og slett en LATTERLIG sammenligning da ingen MLM selskap som jeg kjenner er bygd opp slik at det vil lønne seg i noen sammenheng. I praktisk sammenheng er MLM og gambling to helt forskjellige ting, men noen av de psykologiske mekanismene er identiske. Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Hvis det skulle gå den veien at man ikke satser mer så er vel at man ikke har brukt nok tid eller satset nok ikke kun være en unnskyldning men den faktiske forklaringen. Dette er klassisk victim blaming. Det er dårlig gjort å gi de mislykkede distributørene skylden for sine tap når hele konseptet er rigget for at noen få skal tjene penger på de andres tap. Når Nu Skin i tillegg skryter av å dette er enkelt og at de gir verdens beste opplæring og support, så er det horribelt. Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Min "upline" selger veeeeelig mye produkter på stand i butikker, messer, arrangement og lignende og tro meg det er ikke fra mislykkede distributører mesteparten av omsetningen kommer. Ideelt sett var det slik alle MLM'ere gjorde det, men ser man på forholdet mellom omsetning og antall distributører er dette unntaket og ikke regelen. Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Du motsier vel også deg selv med at mesteparten av omsetningen skulle komme fra mislykkede distributører hvis de skulle bare holde ut noen måneder. Saken er at de skiftes ut fortløpende. Så langt i år er det f.eks. registrert 2.400 nye distributører bare i Norge. Det er denne kontinuerlige masseutskiftingen som holder skuta flytende. Nasciboy, den 07 Mai 2016 - 11:56, sa: Jeg har fått presentasjoner fra 15-20 selskaper og satt meg grundig i både produkter og bonuser de genererer. Hvilken erfaring med MLM har du som er så sikker i de generelle påstandene dine? Jeg har kartlagt ca. 500 nettverksselskaper som er eller har vært aktive i Norge. Jeg gjorde f.eks. en grundig vurdering av Kyäni i 2012, og brukte min ervervede kunnskap til å spå hvordan det ville gå med dette selskapet. Jeg ble selvsagt forklart av ivrige MLM'ere hvor kunnskapsløs, misunnelig og fordomsfull jeg var og at mine spådommer ville bli gjort til skamme. Idag vet vi fasiten, utviklingen har vært akkurat slik jeg forutså, og selskapet er nå i praksis utradert fra det norske markedet. Les selv om du ikke tror meg: http://10min.no/penger/kyani-helserevolusjon-eller-pyramide Den grunnleggende driven i gambling er håpet om en eller flere gigantiske premier. Hvordan overfører man den mekanismen til MLM til en "mislykked" distributør som trolig har full kontroll på alle sine distributører og hva de kjøper? Skal du komme med usannsynlige påstander så vis i hvert fall litt dokumentasjon. Ett konsept som er rigget for at noen skal tjene på andres tap? Akkurat her stopper nøytraliteten din og jeg klarer bare ikke å ta deg seriøst? "Victim blaming"???? Vi snakker ikke her om distributører som får skylden for noe men om forklaringer som de selv bruker fordi de ikke lykkes. Er med i selskap der jeg ikke har gjort suksess og det er hele og alene min egen feil. Du får gi meg de tallene du da på forholdet mellom omsetning og distributører? Tror du svarer på noe du ikke vet helt hva vi egentlig diskuterte. At ett selskap får nye distributører er en ting men at det er mislykkede distributører som står for hovedinntekten av salget er noe som jeg ikke ser logikk i. Det er heller ikke noe jeg har erfart selv... de som gir opp, gir opp og tar nesten ikke telefonen en gang når vi ringer til dem. 500 selskaper ja? Ikke lite det nei... litt for mye til at jeg faktisk tror på deg i det hele tatt men det er vel en annen diskusjon. Av de 15-20 selskapene jeg gikk gjennom var det langt i fra alle som bestod når det er sagt, noen hadde en bonusstruktur som viste de betalte ut mer enn de fikk inn. Det betyr like vel ikke at det finnes seriøse selskap med gode produkter til en ok pris i forhold til kvalitet. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Jeg gjorde f.eks. en grundig vurdering av Kyäni i 2012, og brukte min ervervede kunnskap til å spå hvordan det ville gå med dette selskapet. Jeg ble selvsagt forklart av ivrige MLM'ere hvor kunnskapsløs, misunnelig og fordomsfull jeg var og at mine spådommer ville bli gjort til skamme. Idag vet vi fasiten, utviklingen har vært akkurat slik jeg forutså, og selskapet er nå i praksis utradert fra det norske markedet. Les selv om du ikke tror meg: http://10min.no/penger/kyani-helserevolusjon-eller-pyramide Nysgjerrig. Husker Kyäni så vidt. Hva var, etter din mening, at de ikke hadde suksess i Norge? Lenken funker ikke Fant innlegget ditt. Endret 8. mai 2016 av c0ndor Lenke til kommentar
Per Pleks Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Nysgjerrig. Husker Kyäni så vidt. Hva var, etter din mening, at de ikke hadde suksess i Norge? Lenken funker ikke Fant innlegget ditt. Jo, Kyäni hadde absolutt suksess ved at de klarte å loppe noen tusen nordmenn for tilsammen noen titalls millioner før alt kollapset. Men 97-99 % av de norske distributørene tapte altså penger på dette. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Nysgjerrig. Husker Kyäni så vidt. Hva var, etter din mening, at de ikke hadde suksess i Norge? Lenken funker ikke Fant innlegget ditt. Jo, Kyäni hadde absolutt suksess ved at de klarte å loppe noen tusen nordmenn for tilsammen noen titalls millioner før alt kollapset. Men 97-99 % av de norske distributørene tapte altså penger på dette. Jeg husker jeg syntes produktideen deres var relativt søkt. Noe du også skrev i artikkelen. Jeg mener at produktet er viktigere enn mange tror for langvarig suksess. Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Nysgjerrig. Husker Kyäni så vidt. Hva var, etter din mening, at de ikke hadde suksess i Norge? Lenken funker ikke Fant innlegget ditt. Jo, Kyäni hadde absolutt suksess ved at de klarte å loppe noen tusen nordmenn for tilsammen noen titalls millioner før alt kollapset. Men 97-99 % av de norske distributørene tapte altså penger på dette. Jeg husker jeg syntes produktideen deres var relativt søkt. Noe du også skrev i artikkelen. Jeg mener at produktet er viktigere enn mange tror for langvarig suksess. Produktet er jo hele grunnlaget for suksess. Uten skikkelig produkt får du bare med folk som vil tjene masse penger... hadde aldri solgt noe med dårlig kvalitet eller noe som var priset for høyt i forhold til hva det leverer. Lenke til kommentar
Per Pleks Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Den grunnleggende driven i gambling er håpet om en eller flere gigantiske premier. Hvordan overfører man den mekanismen til MLM til en "mislykked" distributør som trolig har full kontroll på alle sine distributører og hva de kjøper? Skal du komme med usannsynlige påstander så vis i hvert fall litt dokumentasjon. Ett konsept som er rigget for at noen skal tjene på andres tap? Akkurat her stopper nøytraliteten din og jeg klarer bare ikke å ta deg seriøst? "Victim blaming"???? Vi snakker ikke her om distributører som får skylden for noe men om forklaringer som de selv bruker fordi de ikke lykkes. Er med i selskap der jeg ikke har gjort suksess og det er hele og alene min egen feil. Du får gi meg de tallene du da på forholdet mellom omsetning og distributører? Tror du svarer på noe du ikke vet helt hva vi egentlig diskuterte. At ett selskap får nye distributører er en ting men at det er mislykkede distributører som står for hovedinntekten av salget er noe som jeg ikke ser logikk i. Det er heller ikke noe jeg har erfart selv... de som gir opp, gir opp og tar nesten ikke telefonen en gang når vi ringer til dem. 500 selskaper ja? Ikke lite det nei... litt for mye til at jeg faktisk tror på deg i det hele tatt men det er vel en annen diskusjon. Av de 15-20 selskapene jeg gikk gjennom var det langt i fra alle som bestod når det er sagt, noen hadde en bonusstruktur som viste de betalte ut mer enn de fikk inn. Det betyr like vel ikke at det finnes seriøse selskap med gode produkter til en ok pris i forhold til kvalitet. En gjennomsnittlig MLM-distributør har ingen distributører under seg. Det er selvsagt ikke dem med downline som gir opp først. De fleste holder det gående med tap noen måneder og stoler på deres uplines forsikringer om at alt vil snu snart bare man følger opplegget og ikke gir opp. Victim blaming er det begrepet man bruker når man f.eks. gir en jente skylden for at hun ble voldtatt fordi hun gikk veldig lettkledd og flørtet åpenlyst med voldtektsmannen. At man kan redusere risiko gjennom valgene man tar er opplagt, men det er fortsatt voldtektsmannens ansvar helt og alene. På samme måte er det ikke ofrenes feil at de står ribbet tilbake når OneCoin kollapser om ikke så lenge, og selv om de har tatt dårlige valg hviler straffeansvaret selvsagt bakmennene (og sågar kvinnen) som med fullt overlegg har rigget til en gigantisk pyramidesvindel. Det er selvsagt tåpelig å la seg lure av illusjonene i Nu Skins forførende markedsføring, men det er fortsatt selskapets ansvar at nesten alle taper penger. De har drevet slik i flere tiår og har ingen intensjoner om å endre på dette. Regn litt på det selv, da. Dersom de ca. 7.000 Nu Skin-distributørene som forventes å starte opp i 2016 kjøper startpakken til 8.000 kr og i gjennomsnitt holder på i 8 måneder ved å kjøpe produkter til 750 kr i måneden, hvor mye vil det utgjøre av Nu Skin sin totale årsomsetning i Norge? Og hva om vi legger til de tusenvis av personer som ved inngangen til 2016 allerede var distributører og som vil fortsette å kjøpe produkter hver måned? Nå påstår jeg ikke at alle kjøper startpakke eller at alle blir værende på autoship i 6 måneder, men regnestykker gir en pekepinn på at utskiftingen av distributørkorpset er en meget betydelig del av inntektene til selskapet. I juni 2015 oppga Nu Skin å ha nesten 8.000 distributører: http://www.direktesalgsforbundet.no/innovasjon-viser-veien-videre/ Over halvparten av disse har allerede gitt seg, de aller fleste uten å tjene en eneste krone, til tross for at Aina Rønning hevder at "Det beste med å selge for Nu Skin er at det er så enkelt. Du trenger ingen startkapital, produktene er verdensledende og støtten vi gir distributørene er god". 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Den grunnleggende driven i gambling er håpet om en eller flere gigantiske premier. Hvordan overfører man den mekanismen til MLM til en "mislykked" distributør som trolig har full kontroll på alle sine distributører og hva de kjøper? Skal du komme med usannsynlige påstander så vis i hvert fall litt dokumentasjon. Ett konsept som er rigget for at noen skal tjene på andres tap? Akkurat her stopper nøytraliteten din og jeg klarer bare ikke å ta deg seriøst? "Victim blaming"???? Vi snakker ikke her om distributører som får skylden for noe men om forklaringer som de selv bruker fordi de ikke lykkes. Er med i selskap der jeg ikke har gjort suksess og det er hele og alene min egen feil. Du får gi meg de tallene du da på forholdet mellom omsetning og distributører? Tror du svarer på noe du ikke vet helt hva vi egentlig diskuterte. At ett selskap får nye distributører er en ting men at det er mislykkede distributører som står for hovedinntekten av salget er noe som jeg ikke ser logikk i. Det er heller ikke noe jeg har erfart selv... de som gir opp, gir opp og tar nesten ikke telefonen en gang når vi ringer til dem. 500 selskaper ja? Ikke lite det nei... litt for mye til at jeg faktisk tror på deg i det hele tatt men det er vel en annen diskusjon. Av de 15-20 selskapene jeg gikk gjennom var det langt i fra alle som bestod når det er sagt, noen hadde en bonusstruktur som viste de betalte ut mer enn de fikk inn. Det betyr like vel ikke at det finnes seriøse selskap med gode produkter til en ok pris i forhold til kvalitet. En gjennomsnittlig MLM-distributør har ingen distributører under seg. Det er selvsagt ikke dem med downline som gir opp først. De fleste holder det gående med tap noen måneder og stoler på deres uplines forsikringer om at alt vil snu snart bare man følger opplegget og ikke gir opp. Victim blaming er det begrepet man bruker når man f.eks. gir en jente skylden for at hun ble voldtatt fordi hun gikk veldig lettkledd og flørtet åpenlyst med voldtektsmannen. At man kan redusere risiko gjennom valgene man tar er opplagt, men det er fortsatt voldtektsmannens ansvar helt og alene. På samme måte er det ikke ofrenes feil at de står ribbet tilbake når OneCoin kollapser om ikke så lenge, og selv om de har tatt dårlige valg hviler straffeansvaret selvsagt bakmennene (og sågar kvinnen) som med fullt overlegg har rigget til en gigantisk pyramidesvindel. Det er selvsagt tåpelig å la seg lure av illusjonene i Nu Skins forførende markedsføring, men det er fortsatt selskapets ansvar at nesten alle taper penger. De har drevet slik i flere tiår og har ingen intensjoner om å endre på dette. Regn litt på det selv, da. Dersom de ca. 7.000 Nu Skin-distributørene som forventes å starte opp i 2016 kjøper startpakken til 8.000 kr og i gjennomsnitt holder på i 8 måneder ved å kjøpe produkter til 750 kr i måneden, hvor mye vil det utgjøre av Nu Skin sin totale årsomsetning i Norge? Og hva om vi legger til de tusenvis av personer som ved inngangen til 2016 allerede var distributører og som vil fortsette å kjøpe produkter hver måned? Nå påstår jeg ikke at alle kjøper startpakke eller at alle blir værende på autoship i 6 måneder, men regnestykker gir en pekepinn på at utskiftingen av distributørkorpset er en meget betydelig del av inntektene til selskapet. I juni 2015 oppga Nu Skin å ha nesten 8.000 distributører: http://www.direktesalgsforbundet.no/innovasjon-viser-veien-videre/ Over halvparten av disse har allerede gitt seg, de aller fleste uten å tjene en eneste krone, til tross for at Aina Rønning hevder at "Det beste med å selge for Nu Skin er at det er så enkelt. Du trenger ingen startkapital, produktene er verdensledende og støtten vi gir distributørene er god". Trengte ikke å lese mer for å skjønne du snakker tull og ikke har peiling på hva du snakker om. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2016 Trengte ikke å lese mer for å skjønne du snakker tull og ikke har peiling på hva du snakker om. Hvorfor ikke opplyse om hva du mener er feil og legge ved tall på det? Det er noe av problemet her, når det kommer negative ting blir de bare slått vekk med "du vet ikke hva du snakker om" osv. Da er det ingen som lærer noe. Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Trengte ikke å lese mer for å skjønne du snakker tull og ikke har peiling på hva du snakker om. Hvorfor ikke opplyse om hva du mener er feil og legge ved tall på det? Det er noe av problemet her, når det kommer negative ting blir de bare slått vekk med "du vet ikke hva du snakker om" osv. Da er det ingen som lærer noe. Hvis du ser hva jeg har uthevet og det er gjennomsnittet vil jo det si at INGEN har distributører under seg og alle står på en fin rekke ved siden av hverandre og ikke under. Du også skjønner vel at en slik uttalelse viser at man ikke kan noe som helst... og det fra en som har saumfart ca 500 MLM selskap aktiv i Norge. LOL Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2016 Hvis du ser hva jeg har uthevet og det er gjennomsnittet vil jo det si at INGEN har distributører under seg og alle står på en fin rekke ved siden av hverandre og ikke under. Du også skjønner vel at en slik uttalelse viser at man ikke kan noe som helst... og det fra en som har saumfart ca 500 MLM selskap aktiv i Norge. LOL Det stemmer godt med hva jeg har lest også, altså at omtrent alle som kommer inn ender opp med å ikke få til noe og derfor står omtrent alle ved siden av hverandre. De eneste som blir igjen er det som har klart å få noen under seg og de må hele tiden skaffe nye inn for å opprettholde inntekten sin, som i all hovedsak er de som går inn og ut og ikke får ting til. Han er ikke alene om å ha den oppfatningen for å si det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå