Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Å være kunde hos Nu Skin er som å være kunde i hvilken som helst annen nettbutikk. Ingen forpliktelser. Hvis man skal ha provisjon fra Nu Skin for utført jobb må man betale denne lisensen. Igjen...man tjener ikke penger på å være kunde, hvis man da ser bort fra et meget godt bonussystem. Problemet er jo at de ikke er registrert som kunder, men som distributører.. Som vist av mange artikler tidligere. Men du nekter bare, uten å ha noe å vise til. Du kan jo starte der. Vise hvor mange kunder nuskin har og hvor mange distributører. Hvor mye av inntekten til nuskin som kommer fra kunder alene. Du mener våre kilder ikke er til å stole på, men er Kina ikke til å stole på? De definerte jo nuskin som en pyramide, som fungerer på akkurat den måten jeg har forklart. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg minner på at det var jeg som kom med dokumentet og oversikt over inntjening på de forskjellige nivåene. Alt dette ligger i tillegg åpent for de som vil se etter annet enn tvilsomme artikler som synser uten å bakgrunn for fakta og tall. Litt nyanser mine herrer! Du har ikke vist til annet enn nuskin sine dokumenter, det eneste du beviser er at nuskin mener de har alt sitt på det rene, ikke akkurat overraskende. Men med en gang noen andre beviser det motsatte er det feil. Uten bakgrunn for fakta og tall? Dette må du bevise. Så du synes det å lykkes i MLM er å tjene 4 mill. i året? Hva med alle de andre som kun vil ha litt ekstra i måneden, en liten bi-inntekt, bytte ut eksisterende inntekt. Jeg skjønner ikke at du kan kalle det svindel når det nettopp er disse tallene vi bruker for å vise potensialet i businessen. Ang. sletting....hva bruker Nu Skin den infoen til da?...man kommer ikke inn på sin brukerkonto. Man må selv aktivt reaktivere seg. Nei, min definisjon på å lykkes er å oppnå en timelønn som er høyere enn om man tok en ekstrajobb på 7eleven. Færre enn 1 % av alle som prøver seg på MLM oppnår dette. Om Nu Skin-selgerne hadde forstått hva tallene i income disclosure egentlig betød og brukte denne i sin markedsføring ville det selvsagt bli umulig å verve noen. Men denne gjemmes selvfølgelig vekk, i stedet bruker Nu Skin i sine presentasjoner termer som: - Gratulerer med avgjørelsen om å benytte deg av denne fantastiske muligheten! - Nu Skins distributører er i en klasse for seg. Som et av de største direktesalgsselskapene i verden står Nu Skin® for lederskap - lederskap til å skape overbevisende forretningsmuligheter og fremme en kultur som fokuserer på å berike verden rundt oss. - Vi gir deg den beste muligheten for å oppfylle drømmene dine. - Nu Skin® tilbyr en enkel, men enestående forretningsmulighet hvor mennesker uansett bakgrunn kan lykkes - Med et tett samarbeide med sponsoren din og de som introduserte deg for forretningen, vil du oppdage at dette er en veldig givende mulighet. Sjekk selv: http://docplayer.no/1427267-Velkommen-til-nu-skin-gratulerer-med-avgjorelsen-om-a-benytte-deg-av-denne-fantastiske-muligheten.html Det er dette jeg kaller svindel. Man presenterer en grusomt dårlig deal som noe helt fantastisk. Når forretningspresentasjonen i tillegg dreier seg nesten utelukkende om verving av nye selgere og ikke salg til sluttkunder, er det også helt legitimt å kalle det for et pyramidespill. Det er riktig at pyramidespill definisjonen er oppfyllt når over halvpartene av inntektene blir generert ved verving av nye mennesker. Fortell meg hvor det står i dokumentet du la ved. Man får ingen bonus for å rekruttere nye mennesker. Hverken kunder eller businessmennekser. Man får kun provisjon for omsetning av produkter. Tallene i income disclosure er de samme tallene vi presentere for nye mennesker når de skal inn i businessen. Som sagt....vi er jo enige. Det er bare et spørsmål om perspektiv. Der du ser svindel, ser jeg mulighet. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Kom gjerne med eksempler. Jeg kan feks lage en nettside for ditt firma og for andre, jeg kan gå ut som konsulent i automasjonsbransjen uten å betale noen andre for å få betalt, ja listen er evig lang og ikke særlig vanskelig å tenke seg til. Jeg leverer tjenester selv så der er jeg enig. Men litt mer sammenlignbare forretninger der man operer med produkter er det vanskelig å starte opp uten kostnader. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Det er riktig at pyramidespill definisjonen er oppfyllt når over halvpartene av inntektene blir generert ved verving av nye mennesker. Fortell meg hvor det står i dokumentet du la ved. Man får ingen bonus for å rekruttere nye mennesker. Hverken kunder eller businessmennekser. Man får kun provisjon for omsetning av produkter. Tallene i income disclosure er de samme tallene vi presentere for nye mennesker når de skal inn i businessen. Som sagt....vi er jo enige. Det er bare et spørsmål om perspektiv. Der du ser svindel, ser jeg mulighet. Nei det er der du tar feil, du sier at du ikke får bonus for å rekruttere nye mennesker. Men om du tenker deg om gjør du det, det er bare metoden som er endret for å unngå definisjonen. Altså: Du må betale en sum pr måned for å være selger, dette må også de du rekrutterer, og du får en del av disse pengene. Dvs at når du rekrutterer en selger får du atuomagisk en provisjon så lenge denne personen er selger. Altså er alle dine inntekter skapt av andre selgere som betaler til firma. Men når disse menneskene ikke får solgt produktene sine kaller du de kunder, selv om det bare er tøv og alle forstår det. Klart jeg ser muligheter jeg også, kunne nok dratt inn ett lass av penger med å lure folk jeg også. Men slik har jeg ikke hjerte til. I tillegg liker jeg å drive med noe produktivt som driver oss fremover, ikke tøys. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg leverer tjenester selv så der er jeg enig. Men litt mer sammenlignbare forretninger der man operer med produkter er det vanskelig å starte opp uten kostnader. Tja en kan drive med type dropshipping. Da er det ikke noe krav til å handle i forkant. I tillegg kan en kjøpe inn ett lass av produkter og selge disse, uten å måtte betale selskapet penger pr måned for å få utbetalt lønn. Det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Å være kunde hos Nu Skin er som å være kunde i hvilken som helst annen nettbutikk. Ingen forpliktelser. Hvis man skal ha provisjon fra Nu Skin for utført jobb må man betale denne lisensen. Igjen...man tjener ikke penger på å være kunde, hvis man da ser bort fra et meget godt bonussystem. Problemet er jo at de ikke er registrert som kunder, men som distributører.. Som vist av mange artikler tidligere. Men du nekter bare, uten å ha noe å vise til. Du kan jo starte der. Vise hvor mange kunder nuskin har og hvor mange distributører. Hvor mye av inntekten til nuskin som kommer fra kunder alene. Du mener våre kilder ikke er til å stole på, men er Kina ikke til å stole på? De definerte jo nuskin som en pyramide, som fungerer på akkurat den måten jeg har forklart. Man kan registrere seg på tre måter hos Nu Skin. Som fullpriskunde, fordelskunde og som distributør. Fullpriskunde må kjøpe produkter til fullpris. Ingen forpliktelser. Fordelskunde får produkter til innkjøpspris (30%) Ingen forpliktelser. Distributør får produkter til innkjøpspris, kan tilby andre produkter til innkjøpspris, og starte med business hvis de vil. Ingen forpliktelser før du VELGER å gå i en kvaiifisering. Når det gjelder KIna så var det en beklagelig hendelse. Nuskin har betalt en bot og instruert sine "salgsledere" (kinesiske betegnelsen for distributører) til å operere etter kinesisk lov. det er vel ikke første gangen et stort selskap har møtt på problemer når de opererer på verdensbasis. Hørte jeg Telenor? Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Det er riktig at pyramidespill definisjonen er oppfyllt når over halvpartene av inntektene blir generert ved verving av nye mennesker. Fortell meg hvor det står i dokumentet du la ved. Man får ingen bonus for å rekruttere nye mennesker. Hverken kunder eller businessmennekser. Man får kun provisjon for omsetning av produkter. Tallene i income disclosure er de samme tallene vi presentere for nye mennesker når de skal inn i businessen. Som sagt....vi er jo enige. Det er bare et spørsmål om perspektiv. Der du ser svindel, ser jeg mulighet. Nei det er der du tar feil, du sier at du ikke får bonus for å rekruttere nye mennesker. Men om du tenker deg om gjør du det, det er bare metoden som er endret for å unngå definisjonen. Altså: Du må betale en sum pr måned for å være selger, dette må også de du rekrutterer, og du får en del av disse pengene. Dvs at når du rekrutterer en selger får du atuomagisk en provisjon så lenge denne personen er selger. Altså er alle dine inntekter skapt av andre selgere som betaler til firma. Men når disse menneskene ikke får solgt produktene sine kaller du de kunder, selv om det bare er tøv og alle forstår det. Klart jeg ser muligheter jeg også, kunne nok dratt inn ett lass av penger med å lure folk jeg også. Men slik har jeg ikke hjerte til. I tillegg liker jeg å drive med noe produktivt som driver oss fremover, ikke tøys. Ja, det er et definisjonsspørsmål. Jeg får provisjon på produkter omsatt i min organisasjon av kunder og andre som jobber som meg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Man kan registrere seg på tre måter hos Nu Skin. Som fullpriskunde, fordelskunde og som distributør. Problemet er jo at de ikke er registrert som kunder, men som distributører.. Som vist av mange artikler tidligere. Men du nekter bare, uten å ha noe å vise til. Du kan jo starte der. Vise hvor mange kunder nuskin har og hvor mange distributører. Hvor mye av inntekten til nuskin som kommer fra kunder alene. Du mener våre kilder ikke er til å stole på, men er Kina ikke til å stole på? De definerte jo nuskin som en pyramide, som fungerer på akkurat den måten jeg har forklart. Fullpriskunde må kjøpe produkter til fullpris. Ingen forpliktelser. Fordelskunde får produkter til innkjøpspris (30%) Ingen forpliktelser. Distributør får produkter til innkjøpspris, kan tilby andre produkter til innkjøpspris, og starte med business hvis de vil. Ingen forpliktelser før du VELGER å gå i en kvaiifisering. Når det gjelder KIna så var det en beklagelig hendelse. Nuskin har betalt en bot og instruert sine "salgsledere" (kinesiske betegnelsen for distributører) til å operere etter kinesisk lov. det er vel ikke første gangen et stort selskap har møtt på problemer når de opererer på verdensbasis. Hørte jeg Telenor? Telenor har aldri hatt rykte for seg å være noe for så å bevise at de er det, det har nuskin... Uansett så etterspurte jeg tall, ikke muligheter. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg leverer tjenester selv så der er jeg enig. Men litt mer sammenlignbare forretninger der man operer med produkter er det vanskelig å starte opp uten kostnader. Tja en kan drive med type dropshipping. Da er det ikke noe krav til å handle i forkant. I tillegg kan en kjøpe inn ett lass av produkter og selge disse, uten å måtte betale selskapet penger pr måned for å få utbetalt lønn. Det er der problemet ligger. Det er mulig her også. Man kan Handle produkter, som kunde/distributør, til innkjøpspris og selge til fullpris. Såkalt direktesalg. Da omgår man "lisensen" til Nu Skin. Men det er begrenset hva man alene kan klare å omsette. derfor kan man velge å finne partnere å jobbe sammen med. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Man kan registrere seg på tre måter hos Nu Skin. Som fullpriskunde, fordelskunde og som distributør. Problemet er jo at de ikke er registrert som kunder, men som distributører.. Som vist av mange artikler tidligere. Men du nekter bare, uten å ha noe å vise til. Du kan jo starte der. Vise hvor mange kunder nuskin har og hvor mange distributører. Hvor mye av inntekten til nuskin som kommer fra kunder alene. Du mener våre kilder ikke er til å stole på, men er Kina ikke til å stole på? De definerte jo nuskin som en pyramide, som fungerer på akkurat den måten jeg har forklart. Fullpriskunde må kjøpe produkter til fullpris. Ingen forpliktelser. Fordelskunde får produkter til innkjøpspris (30%) Ingen forpliktelser. Distributør får produkter til innkjøpspris, kan tilby andre produkter til innkjøpspris, og starte med business hvis de vil. Ingen forpliktelser før du VELGER å gå i en kvaiifisering. Når det gjelder KIna så var det en beklagelig hendelse. Nuskin har betalt en bot og instruert sine "salgsledere" (kinesiske betegnelsen for distributører) til å operere etter kinesisk lov. det er vel ikke første gangen et stort selskap har møtt på problemer når de opererer på verdensbasis. Hørte jeg Telenor? Telenor har aldri hatt rykte for seg å være noe for så å bevise at de er det, det har nuskin... Uansett så etterspurte jeg tall, ikke muligheter. Presiser hvilke tall du tenker på? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Ja, det er et definisjonsspørsmål. Jeg får provisjon på produkter omsatt i min organisasjon av kunder og andre som jobber som meg. Men da er du enig i at en god del av din "inntekt" i dette kommer fra andre sin plikt til å kjøpe ting. Slik at en del av din inntekt går innunder definisjonen til pyramidespill? Hvor mange prosent blir vi nok ikke enig om, jeg mener det er mye du mener det er lite osv. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Presiser hvilke tall du tenker på? Det har jeg jo allerede definert. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Dette blir jo for dumt. Snu det litt rundt da. 750,- kr i eget forbruk er det Nu Skin tar for at vi kan bruke deres produkter, produkter det er blitt brukt milliarder av dollar på å utvikle, til å skape vår egen business. Vi har ingen andre forpliktelser, vi jobber når vi vil, vi er vår egen sjef. I think this is a matter of perspective Ok vi snur det rundt, nuskin krever at du bruker 1500 kroner verdt av produkter av dem hver måned, selv om du ikke liker det/ønsker det/bryr deg om det, hvorfor gjør de det? For det er deres hoved inntektskilde. "vi jobber når vi vill, vi er vår egen sjef", du vet du kan være dette uten å betale folk penger hver måned sant? For det første er 750,- Hvis jeg ikke hadde likt det/ønsket det/brydd meg om det hadde jeg jeg ikke gjort dette. Og det er jo som kjent gratis å starte for seg selv.....duh... Ja, det er et definisjonsspørsmål. Jeg får provisjon på produkter omsatt i min organisasjon av kunder og andre som jobber som meg. Men da er du enig i at en god del av din "inntekt" i dette kommer fra andre sin plikt til å kjøpe ting. Slik at en del av din inntekt går innunder definisjonen til pyramidespill? Hvor mange prosent blir vi nok ikke enig om, jeg mener det er mye du mener det er lite osv. 750,- i produkter er fremdeles produktsalg. Og det er en veldig liten del av mitt samlede volum. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 750,- i produkter er fremdeles produktsalg. Og det er en veldig liten del av mitt samlede volum. Tvunget produktsalg. Og for deg er det kanskje det ja, men for 99% av selskapet er det hele volumet skal en tro på kilder som er nevnt i denne tråden. Og når du sier ditt samlede volum, tenker du da på de produktene du selv kjøper og selger, eller inkluderer du de tvungende produktene dine underliner eller hva pokker det heter kjøper? Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 750,- i produkter er fremdeles produktsalg. Og det er en veldig liten del av mitt samlede volum. Tvunget produktsalg. Og for deg er det kanskje det ja, men for 99% av selskapet er det hele volumet skal en tro på kilder som er nevnt i denne tråden. Og når du sier ditt samlede volum, tenker du da på de produktene du selv kjøper og selger, eller inkluderer du de tvungende produktene dine underliner eller hva pokker det heter kjøper? Alle produktene som bli omsatt i min organisasjon. Av meg selv, mine kunder og partnere og deres kunder. Åpne også opp for at faktisk folk vil ha disse produktene:) Selskapet ville aldri vært i den posisjonen de er uten en høykvalitets produktliste. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Alle produktene som bli omsatt i min organisasjon. Av meg selv, mine kunder og partnere og deres kunder. Åpne også opp for at faktisk folk vil ha disse produktene:) Selskapet ville aldri vært i den posisjonen de er uten en høykvalitets produktliste. Klart de ville, for de har en fortjeneste uavhengig av folkene ønsker produktene, da de må kjøpe de... Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Presiser hvilke tall du tenker på? Det har jeg jo allerede definert. Beklager. Det var så mange som var ivrige etter å vite om Nu Skin så jeg overså det;) Her er tallene fra q1 2016. De er offentlige og ligger åpent for alle. http://www.stockwatch.com/News/Item.aspx?bid=U-prLA84768-U%3aNUS-20160428&symbol=NUS®ion=U Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Alle produktene som bli omsatt i min organisasjon. Av meg selv, mine kunder og partnere og deres kunder. Åpne også opp for at faktisk folk vil ha disse produktene:) Selskapet ville aldri vært i den posisjonen de er uten en høykvalitets produktliste. Klart de ville, for de har en fortjeneste uavhengig av folkene ønsker produktene, da de må kjøpe de... Detter blir snart parodi. Tror du selv på det skriver? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Beklager. Det var så mange som var ivrige etter å vite om Nu Skin så jeg overså det;) Her er tallene fra q1 2016. De er offentlige og ligger åpent for alle. http://www.stockwatch.com/News/Item.aspx?bid=U-prLA84768-U%3aNUS-20160428&symbol=NUS®ion=U Skummet igjennom, ser ikke ut som det er definert hvilke inntekter som kommer fra kunder alene, hvilke inntekter som kommer fra tvungen salg av produkter til distributører osv. Men du må gjerne vise til hvor det står. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Detter blir snart parodi. Tror du selv på det skriver? Klart jeg tror på det, det er jo slik det fungerer. Om en vill være distributør må en kjøpe X antall poeng pr måned + inngangs sum. Dette genererer inntekter for selskapet. Er dette feil mener du? Endret 6. mai 2016 av Salvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå