Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?

Anbefalte innlegg

Har aldri regnet timelønn. Jeg har en ok bi-inntekt uten at det går ut over andre ting.

Ja, det er skrevet mye om dette...Har du spurt en nylig startet bedriftseier hvor mye han har i timen?

Du bør nok starte med det, for å se om det er bærekraftig. Du vet du kan bruke tiden på å stå på rema og sannsynligvis tjene mer?

Du er ikke en bedriftseier, det kan ikke sammenlignes. Men de fleste ser på dette etterhvert og vurderer om det er bærekraftig eller ikke, ja. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10min.no har mye bra info om MLM

http://10min.no/penger/hvem-blir-rik-av-nettverksmarkedsføring-mlm-kan-jeg-bli-rik

post-47543-163109.png

Spørsmålet blir da hvilke geografiske begrensninger har dere og hva blir "nye lovende" fortalt på introduksjonsmøtet?

Dette er grunnen til at jeg mener er en dårlig vei å investering (tid/penger)

Uærlig/uetisk/urealistisk markedsføring.

Mitt selskap har eksistert siden 1984 og vokser fortsatt. Produktene er selvfølgelig nøkkelen her.

Hva mener du med geografisk begrensing. I prinsippet er vi begrenset til å gjøre business i de markedene selskapet opererer som per i dag er 54. Chile åpnet nettopp. Hvis du kjenner noen der kan du gjøre forretninger i Chile.

Lenke til kommentar

Har aldri regnet timelønn. Jeg har en ok bi-inntekt uten at det går ut over andre ting.

Ja, det er skrevet mye om dette...Har du spurt en nylig startet bedriftseier hvor mye han har i timen?

Du bør nok starte med det, for å se om det er bærekraftig. Du vet du kan bruke tiden på å stå på rema og sannsynligvis tjene mer?

Du er ikke en bedriftseier, det kan ikke sammenlignes. Men de fleste ser på dette etterhvert og vurderer om det er bærekraftig eller ikke, ja. 

Hvorfor kan det ikke sammenlignes? Jeg har min egen bedrift....jeg er selvstendig...jeg gjør som jeg vil...jeg tjener penger

Lenke til kommentar

Det vil alltid være kunder som ikke er fornøyde som i alle firma.

Apropos....prøvde du å søke etter noen som var fornøyd produktene eller søkte du bare etter de som var misfornøyde? :)

Jeg søkte etter reviews, ikke positivt eller negativt. Og det var ikke mye av det første for å si det slik.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mitt selskap har eksistert siden 1984 og vokser fortsatt. Produktene er selvfølgelig nøkkelen her.

jaha? 

https://www.consumeraffairs.com/cosmetics/nu_skin.html

Det vil alltid være kunder som ikke er fornøyde som i alle firma.

Apropos....prøvde du å søke etter noen som var fornøyd produktene eller søkte du bare etter de som var misfornøyde? :)

Noen misfornøyde kunder?..... Det er ganske drøye anklager/klager som kommer frem der.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Til dere begge.

Jeg anbefaler dere for en gangs skyld å skaffe dere informasjon ved egen erfaring i stedet for å tråle nettet etter negative ting om selskap og produkter skrevet av andre som dere har ingen som helst mulighet for å vurdere seriøsiteten til.

Det blir ord mot ord. Mine og de dere fant på nett.....

Og prøv å søk en gang til så kanskje du finner noe positivt også....men det passer vel ikke inn i MLM-støyen?

...jeg utfordrer dere herved til å finne noe positivt :)

Til forskjell fra dere kjenner jeg selskap og produkter meget godt og står fullt og helt for både kvalitet og seriøsitet. 

Endret av c0ndor
Lenke til kommentar

Til dere begge.

Jeg anbefaler dere for en gangs skyld å skaffe dere informasjon ved egen erfaring i stedet for å tråle nettet etter negative ting om selskap og produkter skrevet av andre som dere har ingen som helst mulighet for å vurdere seriøsiteten til.

Og prøv å søk en gang til så kanskje du finner noe positivt også....men det passer vel ikke inn i MLM-støyen?

Til forskjell fra dere kjenner jeg selskap og produkter meget godt og står fullt og helt for både kvalitet og seriøsitet.

Du er ikke særlig overbevisende når du ikke klarer å vise til noe selv... Jeg valgte den første linken som kom.

Jeg kjenner til masse folk som har prøvd dette greiene, ingen driver med det i dag selv om de var like om ikke mer frelst som deg.

Lenke til kommentar

Til dere begge.

Du er ikke særlig overbevisende når du ikke klarer å vise til noe selv... Jeg valgte den første linken som kom.

Jeg kjenner til masse folk som har prøvd dette greiene, ingen driver med det i dag selv om de var like om ikke mer frelst som deg.

Det er vel ikke poenget her. At du kjenner noen som har gjort dette gjør vel ikke at du vet noe mere om hva du snakker om?

Jeg kan vise til mange linker og reportasjer fra fagtidsskrifter som er mere en positiv til produktene.

Men de ligger også åpent på google for den som vil finne dem.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke poenget her. At du kjenner noen som har gjort dette gjør vel ikke at du vet noe mere om hva du snakker om?

Jeg kan vise til mange linker og reportasjer fra fagtidsskrifter som er mere en positiv til produktene.

Tja, jeg vet hvordan det sannsynligvis går når en starter med slik. 

Hvorfor gjør du det ikke da, du som prøver å snakke så fint om dette? 

Lenke til kommentar

Tja, jeg vet hvordan det sannsynligvis går når en starter med slik. 

Hvorfor gjør du det ikke da, du som prøver å snakke så fint om dette? 

Ja, men du vet jo ikke noe om hva "slik" er.

Mitt mål med dette var å prøve å nyansere litt debatten om MLM. 

Men ok....her er to linker man kan se på:

https://www.nuskin.com/content/nuskin/no_NO/culture/sponsorship_media/awards.html

https://www.nuskin.com/content/nuskin/no_NO/culture/company_history/media_coverage.html

Lenke til kommentar

https://www.nuskin.com/content/nuskin/no_NO/culture/sponsorship_media/awards.html

https://www.nuskin.com/content/nuskin/no_NO/culture/company_history/media_coverage.html

Vet ikke hva slik er? Hva er det du snakker om, hva trenger jeg å vite. Jeg vet at mange bekjente har prøvd seg på mange forskjellige mlm's, alle med samme resultat. Hvorfor trenger jeg å vite mer? 

Seriøst, refererer du til nuskin sine egne sider? Hva med litt objektive meninger? 

Lenke til kommentar

Vet ikke hva slik er? Hva er det du snakker om, hva trenger jeg å vite. Jeg vet at mange bekjente har prøvd seg på mange forskjellige mlm's, alle med samme resultat. Hvorfor trenger jeg å vite mer? 

Seriøst, refererer du til nuskin sine egne sider? Hva med litt objektive meninger? 

Det refereres til priser produktene har vunnet, samt mediedekning.

De gir ikke seg selv priser, og utgir ikke blader om seg selv.

Fint å snakke om objektive meninger. Er det du mener det er, det du finner på nett?

Endret av c0ndor
Lenke til kommentar

Fint å snakke om objektive meninger. Er det du mener det er, det du finner på nett?

Hvordan vet du det? 

Men som sagt, objektiv info ellers er det lite verdt. 

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det? 

Men som sagt, objektiv info ellers er det lite verdt. 

Hvordan jeg vet det?.....kom an da....bruk litt tid på sjekke linkene da. 

Har ikke sett så mye objektiv info fra deg. Subjektiv info kun....og subjektet var ikke engang deg.

:)

Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye objektiv info fra deg. Subjektiv info kun....og subjektet var ikke engang deg.

Jeg ser en masse motemagasiner som er glad i penger, dette har jo nuskin masse av :) Prisene er fra ting jeg aldri har hørt om.. Kan like godt være arrangert av en eller annen mlm grunder for min del. 

Hva skal jeg gjøre, intervjue mine bekjente som har drevet på med dette? det er du som prøver å forsvare disse selskapene, da bør du gjøre en innsats for det iallefall. 

Lenke til kommentar

Jeg ser en masse motemagasiner som er glad i penger, dette har jo nuskin masse av :) Prisene er fra ting jeg aldri har hørt om.. Kan like godt være arrangert av en eller annen mlm grunder for min del. 

Hva skal jeg gjøre, intervjue mine bekjente som har drevet på med dette? det er du som prøver å forsvare disse selskapene, da bør du gjøre en innsats for det iallefall. 

Jeg skjønner her at du ikke vil engang vil åpne muligheten for at dette faktisk kan være et seriøst selskap med kvalitetsprodukter.

Greit nok!

Hvis man absolutt vil kan man finne noe negativt om absolutt alt. For ikke å snakke om hva det koster å innse at man kanskje har tatt litt feil på visse ting på grunn av dårlig innsikt.

Jeg stopper her. Jeg mener de linkene, hvis du vil, kan gi deg nok objektivitet til å se at dette er seriøst.

Tror likevel at jeg har bragt litt nyanse inn i debatten om MLM og noen av selskapene

Takk for debatten:) Morsomt var det:)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner her at du ikke vil engang vil åpne muligheten for at dette faktisk kan være et seriøst selskap med kvalitetsprodukter.

Greit nok!

Hvis man absolutt vil kan man finne noe negativt om absolutt alt. For ikke å snakke om hva det koster å innse at man kanskje har tatt litt feil på visse ting på grunn av dårlig innsikt.

Jeg stopper her. Jeg mener de linkene, hvis du vil, kan gi deg nok objektivitet til å se at dette er seriøst.

Tror likevel at jeg har bragt litt nyanse inn i debatten om MLM og noen av selskapene

Takk for debatten:) Morsomt var det:)

Er det rart at man sitter med ett inntrykk av at det er juks når alle en vet om som har prøvd sier det, etter perioden du er inne i. Alle som skyter av det har nettopp startet. Det finnes tonnevis av stoff om at det er noe skit. Er det virkelig så rart? 

Og når du i tillegg ikke klarer å spore opp noe skikkelig info om hvorfor det er bra, ja er det virkelig rart? 

Jeg er åpen for å skifte mening jeg, det er bare ingen som gir meg muligheten..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tja nå er det vel fult mulig å finne utav hvor objektive/kreditible de forskjellige prisene er. Jeg hadde ikke hørt om noen av dem, men jeg er heller ikke i skjønnetsbransjen.

Muligens det er litt pã kanten, menmen c0ndor skal ha for det, linken viser til "kilder". Hvor troverdige de kildene/prisene er får en finne utav.

Confirmation Bias er noe folk på begge sider av saken kan gå i.

Jeg skal ikke legge meg for mye oppi produktene. Om dem funker eller ikke.

Men det er verdt å nevne at hvor fornøyd en er av et produkt øker betraktelig når det er noe en selv skal tjene penger på. Samt mange andre psykologiske faktorer som kan spille inn på opplevelsen av et produkt.

Objektivt blir å ta et skritt tilbake, prøve og ikke bli frelst av hallelujastemningen rundt produktet og se produktet fra et vitenskapelig fremgangsmåte.

Så om det er konkurerende på pris og kvalitet får noen andre ta stilling til.

Det jeg kritiserer er foretningsmodellen/fremgangsmåten.

Blant annet:

Dersom det ikke kommer tydelig frem i introduksjonsmøtet hvilke begrensninger et slikt expansjonelt pyramide hieraki vil ha, så blir det villedende markedsføring. Det nytter ikke å kun vise bare suksesshistoriene og skylde på latskap hos dem som ikke klarte det.

Dersom målet for selgerene og gulleroten til nye potensiale er at de kan bli rike om de får nok downline under seg, så er det et regnestykke som ikke vil funke i lengden.

Dersom det i starten koster mer enn en får igjen (før en får downline eller det blir for stor konkuranse om kundene) er det lureri og stå på en scene og si til en fullsatt sal av nye lovende om at dette er noe som kan sikre pensjonsalderen deres.

Det er det jeg reagerer på.

En lurer inn nye kunder på falske premisser. Hvem er vel ikke fornøyd med et produkt dem selv ønsker å tjene seg rik på?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...