wampster Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Du bygger en organisasjon av nettbutikker.Du får provisjon i max 6 nivåer av din organisasjonOrganisasjonen består av nettbutikker.. Det virker jo veldig... ryddig. Hvordan er det "organisasjonen" fikser med skatt/fradrag/etc når det er et sånt spindelvev av forskjellige butikker/organisasjoner/provisjonsnivå/etc. Eller er det som tidligere antatt (Forever Living) at det er litt mer i duren: "skatt.. eh, hva for noe?" Det er sluttkunder på alle nivåer Tror ikke helt du skjønner hva en sluttkunde er? Trodde forsåvidt denne tråden var ferdig, har ihvertfall ikke fått noe postkort fra Hawai eller noe annet sted av forrige person som påstod at dette var stuerent og absolutt ikke pyramide e.l. For meg stiller slikt på lik linje med de epostene man får fra Nigeria hvor det står man har arvet penger. Totalt useriøst og helt unødvendig (men likevel biter noen idioter på). Ingen ville savnet f-skapet om det en dag skulle forsvinne for godt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Klart:)Zinzino? Eventuelt Nu skin eller Herbalife vil jeg tro. Jeg kan kun snakke for min opplevelse av Zinzino. Her var det iallefall veldig push (indirekte) mot å bli distrubitør fremfor å bli abonoment på produktet. Da var det å kjøpe seg inn med en kaffemaskin til endel tusen for så å prøve ã få 4 selgere under seg og 4 kunder. For å stige i gradene måtte disse selgerene Igjen få 4 selgere og 4 kunder under seg. Med andre ord begynte en ikke å tjene bra med penger før en fikk en solid downline. + de 4 kundene gjør at en vrir seg unna loven angående pyramidespill. 8^x blir fort mange mennesker og da sier det seg selv at mange vil gå inn i noe som er dømt å feile. Ikke bare blir nye selgere i realiteten kunder, men det kommer også endel kostnader til kursing, salgsmateriale og disse samlingsmøtene. Så ja noen tjener penger på det, men mange taper mer enn de legger inn i tid og penger. Endret 30. april 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Du bygger en organisasjon av nettbutikker. Du får provisjon i max 6 nivåer av din organisasjon Organisasjonen består av nettbutikker.. Det virker jo veldig... ryddig. Hvordan er det "organisasjonen" fikser med skatt/fradrag/etc når det er et sånt spindelvev av forskjellige butikker/organisasjoner/provisjonsnivå/etc. Eller er det som tidligere antatt (Forever Living) at det er litt mer i duren: "skatt.. eh, hva for noe?" Det er sluttkunder på alle nivåer Tror ikke helt du skjønner hva en sluttkunde er? Trodde forsåvidt denne tråden var ferdig, har ihvertfall ikke fått noe postkort fra Hawai eller noe annet sted av forrige person som påstod at dette var stuerent og absolutt ikke pyramide e.l. For meg stiller slikt på lik linje med de epostene man får fra Nigeria hvor det står man har arvet penger. Totalt useriøst og helt unødvendig (men likevel biter noen idioter på). Ingen ville savnet f-skapet om det en dag skulle forsvinne for godt. Skatt betales som selvstendig næringsdrivende, enkeltmannsforetak /AS eller lignenede. Vi får provisjon fra selskapet (et selskap) en gang i måneden. Ryddig og greit;) Som jeg sier så trengs det litt nyanser i slike tråder. Det er ekstremt mange myter ute og går...hehe Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Klart:) Zinzino? Eventuelt Nu skin eller Herbalife vil jeg tro. Jeg kan kun snakke for min opplevelse av Zinzino. Her var det iallefall veldig push (indirekte) mot å bli distrubitør fremfor å bli abonoment på produktet. Da var det å kjøpe seg inn med en kaffemaskin til endel tusen for så å prøve ã få 4 selgere under seg og 4 kunder. For å stige i gradene måtte disse selgerene Igjen få 4 selgere og 4 kunder under seg. Med andre ord begynte en ikke å tjene bra med penger før en fikk en solid downline. + de 4 kundene gjør at en vrir seg unna loven angående pyramidespill. 8^x blir fort mange mennesker og da sier det seg selv at mange vil gå inn i noe som er dømt å feile. Ikke bare blir nye selgere i realiteten kunder, men det kommer også endel kostnader til kursing, salgsmateriale og disse samlingsmøtene. Riktig. Nu Skin Problemet med MLM er at man mikser selve bransjen (MLM) med selskapene. MLM er menneskene som jobber med det. Dessverre er det til tider liten kontroll med hvem som kommer inn i denne bransjen. Man kan bli rekruttert av overivrig distributør som ikke skjønner noe som helst og lover gull og grønne skoger, mens alle som opplever dette som ubehagelig og pushy skylder på selskapet. MLM er "verdens" mest useriøse bransje fordi det er ingen risiko ved å gå inn i det. Det finnes useriøse selskaper der ute selvsagt, men det finnes også en god del seriøse selskaper som gir deg en mulighet for å skape en inntekt, om det er litt ved siden av, bi-inntekt eller erstatte eksisterende inntekt. Stikkord her er ofte hvor lenge selskapet har eksistert, åpenhet om tall, børsnotering bla. a. Og det er selvfølgelig en jobb som må gjøres:) Endret 30. april 2016 av c0ndor Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 6 nivåer = pyramide, rein logisk tenking. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 6 nivåer = pyramide, rein logisk tenking. Ikke hvis de faktisk tilfører verdi i systemet - det er det som er mitt spørsmål... (Joda, jeg har mange slags mistanker her - men fyren skal få lov til å svare på ting; jeg driver ikke sånn som en viss Freisler...) Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 En attendant c0ndor... ...en attendant de quoi? Quell'est le question? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Page dix - c'est trés visible! (On mentionne quelques examples du monde des franchises, et pose la question sur le raison pour les SIX niveaus de votre situation...) (Man studerer fransk uformelt...) Lenke til kommentar
wampster Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 -snip- det finnes også en god del seriøse selskaper Stikkord her er ofte hvor lenge selskapet har eksistert, åpenhet om tall, børsnotering bla. a. En god del? Kan du nevne noen som etter din mening er seriøse og har full åpenhet om tall/regnskaper etc? Jeg er som du kanskje skjønner ikke veldig opplyst på slike selskaper. Vet ikke hvem som først sa det, men siterer Hegnar: "Går det som en and, kvakker som en and og ser ut som en and velger jeg å tro at det er en and." (Om T5PC) Det summerer mitt syn på MLM ganske bra. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 6 nivåer = pyramide, rein logisk tenking. Ikke hvis de faktisk tilfører verdi i systemet - det er det som er mitt spørsmål... (Joda, jeg har mange slags mistanker her - men fyren skal få lov til å svare på ting; jeg driver ikke sånn som en viss Freisler...) Ser ikke helt hva du mener her....kompensasjon kan utbetales i 6 nivåer hvis du jobber lenge og riktig. 6 nivåer av din organisasjon. Hvis du er selger i tradisjonell business får du ofte provisjon på ett nivå. Her har du muligheten til å få provisjon på 6 nivåer. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) -snip- det finnes også en god del seriøse selskaper Stikkord her er ofte hvor lenge selskapet har eksistert, åpenhet om tall, børsnotering bla. a. En god del? Kan du nevne noen som etter din mening er seriøse og har full åpenhet om tall/regnskaper etc? Jeg er som du kanskje skjønner ikke veldig opplyst på slike selskaper. Vet ikke hvem som først sa det, men siterer Hegnar: "Går det som en and, kvakker som en and og ser ut som en and velger jeg å tro at det er en and." (Om T5PC) Det summerer mitt syn på MLM ganske bra. Morsomt sitat det:) Alle selskap som er børsnotert må legge frem alle tall. Nu Skin og Herbalife er børsnotert bla. a Endret 1. mai 2016 av c0ndor Lenke til kommentar
( ) Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 6 nivåer = pyramide, rein logisk tenking. Ikke hvis de faktisk tilfører verdi i systemet - det er det som er mitt spørsmål... (Joda, jeg har mange slags mistanker her - men fyren skal få lov til å svare på ting; jeg driver ikke sånn som en viss Freisler...) Ser ikke helt hva du mener her....kompensasjon kan utbetales i 6 nivåer hvis du jobber lenge og riktig. 6 nivåer av din organisasjon. Hvis du er selger i tradisjonell business får du ofte provisjon på ett nivå. Her har du muligheten til å få provisjon på 6 nivåer. Vel, siden du overså mitt svar på fransk, får jeg foreløpig henge meg på her... Kort og godt: En produsent lager ikke til seks nivåer med ..."salgsorganisasjon" for sine blå øynes skyld - det må ha en fornuftig forklaring, og det er den jeg efterlyser her. HVORFOR har man seks nivåer med "selgere" hvis produsenten allerede har en nettbutikk hvem som helst kan bestille fra ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg tror ikke MLM folk er dårlige folk (iallfall ikke de fleste av de), de har bare valgt en dårlig forretningsmodel. Både økonomisk for mange (med unntak av få), men også umoralsk. Problemet jeg har med MLM er blant annet (selv om en ikke skal gre alle over en kam): 1. Mange har en manipulerende måte å lure folk med på møte. Som oftest blir ikke firmanavnet nevnt før kaffeen er på bordet. Det blir heller presentert som en unik mulighet. Noe vistnok også NUskin blir opplært i selv om ledelsen nekter for det. 2. De lover Gull og grønne skoger. Kanskje ikke alltid direkte, selv om det også skjer , men ofte på en manipulerende måte. "Denne personen har månedslønn på 1 mill, Det kan også du oppnå dersom du jobber virkelig hardt " Problemet er at denne personen har endel folk under seg. Og skal alle de som blir lurt inn på drømmen få like mange under seg så blir det kjapt trangt om plassen. Enhver med litt basic potensregning frisk i minnet burde forstå det. Løgnen om rikdom blir større jo lenger ut i kjeden en kommer. 3. De går ofte etter de "svake". Folk som allerede sliter litt økonomisk eller er på jobbjakt ( alenemødre, arbeidsløse+++). Jeg fikk f.eks 10 forespørsler på 4 dager når jeg la ut på facebook at jeg trengte ny jobb da jeg var arbeidsledig. 4. Det er pyramidespill, uansett hvor mye de måtte nekte for det. Greit nok har mange unngått regelverket ved å tilby å refundere på usolgte varer (selv de som har gått ut på dato??) og sette små krav til omsettning. Men som det ble sagt ista: Går det som en and, kvakker som en and og ser ut som en and velger jeg å tro at det er en and. https://lottstift.no/nb/pyramide/ Alle i den bransjen peker jo på de andre og sier :men det er de andre, ikke oss. Selv om en kan få 90%? refundert (minus frakt?) tjener fortsatt bedriften mye penger på: - Distrubitøreren er storforbrukere av produktene selv (mange har det som et krav). En blir superlojal til produktene av samme grunn folk får kognitiv dissonans i andre settinger. Dette eg god butikk for selskapet. Det er hardt å innrømme nederlag. Folk flest kjøper jo heller en ny telefon enn å reklamere på den gamle . - Salgskurs, kursmateriell, vekkelsesmøter, coaching, JTfoxx, etc etc - Salgsmateriale +++ 6. Kritikk blir møtt med kognitiv bias og kognitiv dissonans. Når en først har fått det for seg at at MLM er sin nye messias er det vanskelig å prøve å se det fra en annen vinkel. Ingen liker å føle seg lurt. Selv om frafallet er stort og det er mange som taper penger, blir dette bortforklart med at det var fordi de var late, ikke gjorde det som skulle til for å lykkes. "Det er ikke firmaet det er noe galt med, det er selgeren" Ja, det er også endel grundere/startups som ikke lykkes, men MLM og nettverkmarketing er en mye verre vei å ta (med mindre man ønsker å bli rik på å lure majoriteten av sine "ansatte") Moren min fortalte meg engang da hun snek seg inn på et jehovas vitne møte på 70tallet. Der satt dem og drillet på hva dem skulle si på alle kritiske spørsmål dem kunne tenke seg . Hjernevasking vil kanskje noen si , men de er ikke de eneste MLM har et velfortjent dårlig rykte og selv om mange er klar over dette er de kjapt ute med å si "med det gjelder ikke oss. vi er de gode i denne bransjen" Jeg fant denne linken etter jeg hadde skrevet innlegget. De hadde tydeligvis kommet frem til mye av det samme som jeg har kommet frem til http://skepsis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=1634 Og nå er jo ikke Nu Skin helt fri for dårlig rykte de heller. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 6 nivåer = pyramide, rein logisk tenking. Ikke hvis de faktisk tilfører verdi i systemet - det er det som er mitt spørsmål... (Joda, jeg har mange slags mistanker her - men fyren skal få lov til å svare på ting; jeg driver ikke sånn som en viss Freisler...) Ser ikke helt hva du mener her....kompensasjon kan utbetales i 6 nivåer hvis du jobber lenge og riktig. 6 nivåer av din organisasjon. Hvis du er selger i tradisjonell business får du ofte provisjon på ett nivå. Her har du muligheten til å få provisjon på 6 nivåer. Vel, siden du overså mitt svar på fransk, får jeg foreløpig henge meg på her... Kort og godt: En produsent lager ikke til seks nivåer med ..."salgsorganisasjon" for sine blå øynes skyld - det må ha en fornuftig forklaring, og det er den jeg efterlyser her. HVORFOR har man seks nivåer med "selgere" hvis produsenten allerede har en nettbutikk hvem som helst kan bestille fra ? Jeg overså ikke spørsmålet ditt. Jeg tror fremdeles vi snakker litt forbi hverandre. Produsenten tilbyr inntjening i seks nivåer for at vi gjør jobben med å spre produktene til selskapet. Vi får en mere attraktiv mulighet. Vinn Vinn. Vi kan tilby alle kunder produktene til innkjøpspris. Ca 30% av. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 6 nivåer = pyramide, rein logisk tenking. Ikke hvis de faktisk tilfører verdi i systemet - det er det som er mitt spørsmål... (Joda, jeg har mange slags mistanker her - men fyren skal få lov til å svare på ting; jeg driver ikke sånn som en viss Freisler...) Ser ikke helt hva du mener her....kompensasjon kan utbetales i 6 nivåer hvis du jobber lenge og riktig. 6 nivåer av din organisasjon. Hvis du er selger i tradisjonell business får du ofte provisjon på ett nivå. Her har du muligheten til å få provisjon på 6 nivåer. Vel, siden du overså mitt svar på fransk, får jeg foreløpig henge meg på her... Kort og godt: En produsent lager ikke til seks nivåer med ..."salgsorganisasjon" for sine blå øynes skyld - det må ha en fornuftig forklaring, og det er den jeg efterlyser her. HVORFOR har man seks nivåer med "selgere" hvis produsenten allerede har en nettbutikk hvem som helst kan bestille fra ? Jeg overså ikke spørsmålet ditt. Jeg tror fremdeles vi snakker litt forbi hverandre. Produsenten tilbyr inntjening i seks nivåer for at vi gjør jobben med å spre produktene til selskapet. Vi får en mere attraktiv mulighet. Vinn Vinn. Vi kan tilby alle kunder produktene til innkjøpspris. Ca 30% av. Dette henger fremdeles ikke på greip - en fornuftig salgsorganisasjon ville ha et nasjonalt nivå, og distriktsrepresentanter; det betyr at fire lag organisasjon ikke har noen fornuftig forklaring, og man har hittil ikke forklart noe som helst om hva denne inntjeningen bunner i, eller kompenserer for. Hva GJØR hvert enkelt lag i denne organisasjonen ? Tvinner tommeltotter ? Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg tror ikke MLM folk er dårlige folk (iallfall ikke de fleste av de), de har bare valgt en dårlig forretningsmodel. Både økonomisk for mange (med unntak av få), men også umoralsk. Problemet jeg har med MLM er blant annet (selv om en ikke skal gre alle over en kam): 1. Mange har en manipulerende måte å lure folk med på møte. Som oftest blir ikke firmanavnet nevnt før kaffeen er på bordet. Det blir heller presentert som en unik mulighet. Noe vistnok også NUskin blir opplært i selv om ledelsen nekter for det. 2. De lover Gull og grønne skoger. Kanskje ikke alltid direkte, selv om det også skjer , men ofte på en manipulerende måte. "Denne personen har månedslønn på 1 mill, Det kan også du oppnå dersom du jobber virkelig hardt " Problemet er at denne personen har endel folk under seg. Og skal alle de som blir lurt inn på drømmen få like mange under seg så blir det kjapt trangt om plassen. Enhver med litt basic potensregning frisk i minnet burde forstå det. Løgnen om rikdom blir større jo lenger ut i kjeden en kommer. 3. De går ofte etter de "svake". Folk som allerede sliter litt økonomisk eller er på jobbjakt ( alenemødre, arbeidsløse+++). Jeg fikk f.eks 10 forespørsler på 4 dager når jeg la ut på facebook at jeg trengte ny jobb da jeg var arbeidsledig. 4. Det er pyramidespill, uansett hvor mye de måtte nekte for det. Greit nok har mange unngått regelverket ved å tilby å refundere på usolgte varer (selv de som har gått ut på dato??) og sette små krav til omsettning. Men som det ble sagt ista: Går det som en and, kvakker som en and og ser ut som en and velger jeg å tro at det er en and. https://lottstift.no/nb/pyramide/ Alle i den bransjen peker jo på de andre og sier :men det er de andre, ikke oss. Selv om en kan få 90%? refundert (minus frakt?) tjener fortsatt bedriften mye penger på: - Distrubitøreren er storforbrukere av produktene selv (mange har det som et krav). En blir superlojal til produktene av samme grunn folk får kognitiv dissonans i andre settinger. Dette eg god butikk for selskapet. Det er hardt å innrømme nederlag. Folk flest kjøper jo heller en ny telefon enn å reklamere på den gamle . - Salgskurs, kursmateriell, vekkelsesmøter, coaching, JTfoxx, etc etc - Salgsmateriale +++ 6. Kritikk blir møtt med kognitiv bias og kognitiv dissonans. Når en først har fått det for seg at at MLM er sin nye messias er det vanskelig å prøve å se det fra en annen vinkel. Ingen liker å føle seg lurt. Selv om frafallet er stort og det er mange som taper penger, blir dette bortforklart med at det var fordi de var late, ikke gjorde det som skulle til for å lykkes. "Det er ikke firmaet det er noe galt med, det er selgeren" Ja, det er også endel grundere/startups som ikke lykkes, men MLM og nettverkmarketing er en mye verre vei å ta (med mindre man ønsker å bli rik på å lure majoriteten av sine "ansatte") Moren min fortalte meg engang da hun snek seg inn på et jehovas vitne møte på 70tallet. Der satt dem og drillet på hva dem skulle si på alle kritiske spørsmål dem kunne tenke seg . Hjernevasking vil kanskje noen si , men de er ikke de eneste MLM har et velfortjent dårlig rykte og selv om mange er klar over dette er de kjapt ute med å si "med det gjelder ikke oss. vi er de gode i denne bransjen" Jeg fant denne linken etter jeg hadde skrevet innlegget. De hadde tydeligvis kommet frem til mye av det samme som jeg har kommet frem til http://skepsis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=1634 Og nå er jo ikke Nu Skin helt fri for dårlig rykte de heller. Stort sett enig i alt du sier her. Som jeg har sagt før. MLM-bransjen er "råtten":) Men ikke miks de seriøse selskapene opp i dette. Dessverre er det altfor lite kontroll med hvem som kommer inn. I punkt 4 nevner du pyramidespill. Finn definisjonen på pyramidespill i norsk lov først og finn ut hva den sier. Og for meg så virker det som også du har litt dårlig bakgrunn for å uttale deg om de seriøse selskapene i denne bransjen. Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 6 nivåer = pyramide, rein logisk tenking. Ikke hvis de faktisk tilfører verdi i systemet - det er det som er mitt spørsmål... (Joda, jeg har mange slags mistanker her - men fyren skal få lov til å svare på ting; jeg driver ikke sånn som en viss Freisler...) Ser ikke helt hva du mener her....kompensasjon kan utbetales i 6 nivåer hvis du jobber lenge og riktig. 6 nivåer av din organisasjon. Hvis du er selger i tradisjonell business får du ofte provisjon på ett nivå. Her har du muligheten til å få provisjon på 6 nivåer. Vel, siden du overså mitt svar på fransk, får jeg foreløpig henge meg på her... Kort og godt: En produsent lager ikke til seks nivåer med ..."salgsorganisasjon" for sine blå øynes skyld - det må ha en fornuftig forklaring, og det er den jeg efterlyser her. HVORFOR har man seks nivåer med "selgere" hvis produsenten allerede har en nettbutikk hvem som helst kan bestille fra ? Jeg overså ikke spørsmålet ditt. Jeg tror fremdeles vi snakker litt forbi hverandre. Produsenten tilbyr inntjening i seks nivåer for at vi gjør jobben med å spre produktene til selskapet. Vi får en mere attraktiv mulighet. Vinn Vinn. Vi kan tilby alle kunder produktene til innkjøpspris. Ca 30% av. Dette henger fremdeles ikke på greip - en fornuftig salgsorganisasjon ville ha et nasjonalt nivå, og distriktsrepresentanter; det betyr at fire lag organisasjon ikke har noen fornuftig forklaring, og man har hittil ikke forklart noe som helst om hva denne inntjeningen bunner i, eller kompenserer for. Hva GJØR hvert enkelt lag i denne organisasjonen ? Tvinner tommeltotter ? For det første kan du ikke sammenligne dette med en tradisjonell salgsorganisasjon. Hvert ledd består ev mennsker som har sett denne muligheten og vil jobbe med dette for å få inntekt. Dette har ikke noe med distrikter å gjøre. Dette er en global forretning. Jeg kan ha forretningspartnere i Oslo, San Francisco, Cape Town eller Manila. Som et eksempel. Alle jobber med det samme. Sprer produktene og bygger opp selskapet globalt. Inntjeningen kommer ene og alene fra omsetning av produkter. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 6 nivåer = pyramide, rein logisk tenking. Ikke hvis de faktisk tilfører verdi i systemet - det er det som er mitt spørsmål... (Joda, jeg har mange slags mistanker her - men fyren skal få lov til å svare på ting; jeg driver ikke sånn som en viss Freisler...) Ser ikke helt hva du mener her....kompensasjon kan utbetales i 6 nivåer hvis du jobber lenge og riktig. 6 nivåer av din organisasjon. Hvis du er selger i tradisjonell business får du ofte provisjon på ett nivå. Her har du muligheten til å få provisjon på 6 nivåer. Vel, siden du overså mitt svar på fransk, får jeg foreløpig henge meg på her... Kort og godt: En produsent lager ikke til seks nivåer med ..."salgsorganisasjon" for sine blå øynes skyld - det må ha en fornuftig forklaring, og det er den jeg efterlyser her. HVORFOR har man seks nivåer med "selgere" hvis produsenten allerede har en nettbutikk hvem som helst kan bestille fra ? Jeg overså ikke spørsmålet ditt. Jeg tror fremdeles vi snakker litt forbi hverandre. Produsenten tilbyr inntjening i seks nivåer for at vi gjør jobben med å spre produktene til selskapet. Vi får en mere attraktiv mulighet. Vinn Vinn. Vi kan tilby alle kunder produktene til innkjøpspris. Ca 30% av. Dette henger fremdeles ikke på greip - en fornuftig salgsorganisasjon ville ha et nasjonalt nivå, og distriktsrepresentanter; det betyr at fire lag organisasjon ikke har noen fornuftig forklaring, og man har hittil ikke forklart noe som helst om hva denne inntjeningen bunner i, eller kompenserer for. Hva GJØR hvert enkelt lag i denne organisasjonen ? Tvinner tommeltotter ? For det første kan du ikke sammenligne dette med en tradisjonell salgsorganisasjon. Hvert ledd består ev mennsker som har sett denne muligheten og vil jobbe med dette for å få inntekt. Dette har ikke noe med distrikter å gjøre. Dette er en global forretning. Jeg kan ha forretningspartnere i Oslo, San Francisco, Cape Town eller Manila. Som et eksempel. Alle jobber med det samme. Sprer produktene og bygger opp selskapet globalt. Inntjeningen kommer ene og alene fra omsetning av produkter. Eh, ja altså - en businesspartner i Cape Town og en i Manila er jo innlysende nyttig for salg i Norge... ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå