c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ok...hvis du får provisjon i 6 nivåer. Tenk et kjøpesenter med 6 etasjer. Ville du ha hatt butikker i bare en etasje eller hatt butikker i alle 6?Det der er så J**** pisspreik at jeg bare gjentar spørsmålet:Hva skulle være fordelen med å ha flest mulige nivåer mellom produsent og sluttkunde ? Og da tenker jeg altså økonomisk og praktisk - få ledd medfører mindre ressursbruk, og maksimerer mulig inntekt for de selgende - så hva skulle være så flott med å ha mange ledd mellom produsent og sluttkunde ? Her misforstår du nok. Det med kjøpesenter er selvfølgelig billedlig talt i et forsøk på å prøve å forklare. Det er ingen nivåer mellom produsent og sluttkunde (ditt utrykk). Det er sluttkunder på alle nivåer "Det er sluttkunder på alle nivåer" ...Jaja, så fikk jeg altså vite HVOR useriøs denne representanten er. "Sluttkunder" er selvfølgelig ment å være de som til slutt skal BRUKE/FORBRUKE det som selges - alle som er mellom disse og produsenten er en del av distribusjonskjeden; og spørsmålet er selvfølgelig hvorfor det skulle være økonomisk og praktisk interessant å ha så mange ledd her... Igjen....det er kunder på alle nivåer....det er ingen ledd mellom kunde og produsent. Alt salg foregår på nett direkte til selskapet som alle andre nettbutikker. I såfall er det ingen "nivåer" - da har man en produsent og noen kunder som er forbrukerne. Så hvor er i tilfelle de nivåene, da ? Mulig vi prater litt forbi hverandre her. Du kan tjene penger i 6 nivåer. Du har en nettbutikk. Du knytter deg opp mot andre som deg som har sin nettbutikk. Du bygger en organisasjon av nettbutikker. Du får provisjon i max 6 nivåer av din organisasjon Organisasjonen består av nettbutikker.. Alle nettbutikker har kunder som handler direkte med selskapet. Du, og de andre som har en nettbutikk formidler produktene for selskapet. Selskaper betaler deg for den jobben. Og du får forskjellig provisjon alt efter hvorvidt du selger til en nettbutikk eller til en privatperson ? Jeg får provisjon for alt salg i min organisasjon. Alt salg foregår via nettbutikk. Jeg selger ikke TIL en nettbutikk. Kunder handler i min og andres nettbutikk i min organisasjon. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Goddag mann - økseskaft. Hvilke provisjoner får man på hvilke nivåer - og hvordan kontrollerer morselskapet hvor i hierarkiet et salg faktisk foregår ? Og fremfor alt - hvorfor skulle det være nettbutikker i seks nivåer på dette systemet ? Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Goddag mann - økseskaft. Hvilke provisjoner får man på hvilke nivåer - og hvordan kontrollerer morselskapet hvor i hierarkiet et salg faktisk foregår ? Og fremfor alt - hvorfor skulle det være nettbutikker i seks nivåer på dette systemet ? Provisjoner blir gitt etter en patentert kompensasjonsplan. Man registrerer seg som bruker/distributør > får sitt unike ID-nr. > alle du rekrutterer blir linket til deg via dette nr. Provisjon blir utbetalt hver måned ut fra hva salg i din organisasjon. Jo flere nivåer, jo mere provisjon. Altså mere penger:) Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Og produsenten er så sikker på sitt produkt at han villig vekk lar det gå provisjoner til seks nivåer ..."selgere", istedenfor å ha egen nettbutikk og et passe avmålt distribusjonssystem ? Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Og produsenten er så sikker på sitt produkt at han villig vekk lar det gå provisjoner til seks nivåer ..."selgere", istedenfor å ha egen nettbutikk og et passe avmålt distribusjonssystem ? Ja Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Og produsenten er så sikker på sitt produkt at han villig vekk lar det gå provisjoner til seks nivåer ..."selgere", istedenfor å ha egen nettbutikk og et passe avmålt distribusjonssystem ? Ja Vel, da er min foreløpige konklusjon litt annerledes: At produsenten vet at produktet er så tungsolgt at det kun kan selges via psykologisk påvirkning, og at man derfor trenger en del folk til å gjøre dette... Det henger nemlig ikke på økonomisk greip å skulle gjøre salget med sånne "nivåer" - en naturlig variant ville ha vært en importør/grossist pr land/fellesmarked, og at denne så pakker om og distribuerer til de butikker eller privatkunder som bestiller varer... Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Og produsenten er så sikker på sitt produkt at han villig vekk lar det gå provisjoner til seks nivåer ..."selgere", istedenfor å ha egen nettbutikk og et passe avmålt distribusjonssystem ? Ja Vel, da er min foreløpige konklusjon litt annerledes: At produsenten vet at produktet er så tungsolgt at det kun kan selges via psykologisk påvirkning, og at man derfor trenger en del folk til å gjøre dette... Det henger nemlig ikke på økonomisk greip å skulle gjøre salget med sånne "nivåer" - en naturlig variant ville ha vært en importør/grossist pr land/fellesmarked, og at denne så pakker om og distribuerer til de butikker eller privatkunder som bestiller varer... Vel...din påstand ang. psykologisk påvirkning.... Henger det på økonomisk greip for deg å innføre et eller flere nivå mellom sluttkunde og produsent?.....De skal jo også penger for det og ligner mistenkelig på tradisjonell butikkdrift. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Og produsenten er så sikker på sitt produkt at han villig vekk lar det gå provisjoner til seks nivåer ..."selgere", istedenfor å ha egen nettbutikk og et passe avmålt distribusjonssystem ? Ja Vel, da er min foreløpige konklusjon litt annerledes: At produsenten vet at produktet er så tungsolgt at det kun kan selges via psykologisk påvirkning, og at man derfor trenger en del folk til å gjøre dette... Det henger nemlig ikke på økonomisk greip å skulle gjøre salget med sånne "nivåer" - en naturlig variant ville ha vært en importør/grossist pr land/fellesmarked, og at denne så pakker om og distribuerer til de butikker eller privatkunder som bestiller varer... Vel...din påstand ang. psykologisk påvirkning.... Henger det på økonomisk greip for deg å innføre et eller flere nivå mellom sluttkunde og produsent?.....De skal jo også penger for det og ligner mistenkelig på tradisjonell butikkdrift. Forskjellen er at importør/grossist og lokal butikk tilfører en viss verdi ved sine tjenester - seks nivåer med nettbutikker høres derimot ut som - ja, hva, egentlig ? Et tåkelegningssystem mellom endelig kunde og produsent ? Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Og produsenten er så sikker på sitt produkt at han villig vekk lar det gå provisjoner til seks nivåer ..."selgere", istedenfor å ha egen nettbutikk og et passe avmålt distribusjonssystem ? Ja Vel, da er min foreløpige konklusjon litt annerledes: At produsenten vet at produktet er så tungsolgt at det kun kan selges via psykologisk påvirkning, og at man derfor trenger en del folk til å gjøre dette... Det henger nemlig ikke på økonomisk greip å skulle gjøre salget med sånne "nivåer" - en naturlig variant ville ha vært en importør/grossist pr land/fellesmarked, og at denne så pakker om og distribuerer til de butikker eller privatkunder som bestiller varer... Vel...din påstand ang. psykologisk påvirkning.... Henger det på økonomisk greip for deg å innføre et eller flere nivå mellom sluttkunde og produsent?.....De skal jo også penger for det og ligner mistenkelig på tradisjonell butikkdrift. Forskjellen er at importør/grossist og lokal butikk tilfører en viss verdi ved sine tjenester - seks nivåer med nettbutikker høres derimot ut som - ja, hva, egentlig ? Et tåkelegningssystem mellom endelig kunde og produsent ? Du forstår ennå ikke hvordan dette foregår. For kunden oppfattes det slik som det i i virkeligheten er. de handler i produsentens nettbutikk som om de handler hos Amazon. Hva er tåkelegging i det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Forever living ja... Sjelden hatt mer destruktive produkter på huden min. Svindel på alle mulige måter. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 I det øyeblikk en kunde f.eks skulle klage på kvaliteten, f.eks ? Et poeng her er at grossist/detaljist systemet er kjent for å ha nyttige funkjsoner - mens du presenterer noe der du snakker om seks nivåer, nettbutikker - og ikke noe som skulle forklare hva man skulle trenge alle nivåene til ... Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Forever living ja... Sjelden hatt mer destruktive produkter på huden min. Svindel på alle mulige måter. Kjenner ikke til FL sine produkter Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 I det øyeblikk en kunde f.eks skulle klage på kvaliteten, f.eks ? Et poeng her er at grossist/detaljist systemet er kjent for å ha nyttige funkjsoner - mens du presenterer noe der du snakker om seks nivåer, nettbutikker - og ikke noe som skulle forklare hva man skulle trenge alle nivåene til ... Du blander sammen de som har valgt å jobbe og tjene penger og kundene. De seks nivåene er for de som velger å jobbe med dette. Kundene vil ikke oppfatte dette. En helt normal nettbutikk. Produsenten har kundeservice med produktsupport. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Forever living ja... Sjelden hatt mer destruktive produkter på huden min. Svindel på alle mulige måter. Kjenner ikke til FL sine produkter Jeg har en slektning som prøvde seg på det der... Himmel og hav for noe dritt! Det er jo mer alkohold, pluss en del annet faenskap enn aloe vera. Pluss at de som pusher dette rælet kommer med påstander så drøye at en må være religiøs for å tropå dem. Det er hakket før aloe vera kurerer kreft og hiv... Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 I det øyeblikk en kunde f.eks skulle klage på kvaliteten, f.eks ? Et poeng her er at grossist/detaljist systemet er kjent for å ha nyttige funkjsoner - mens du presenterer noe der du snakker om seks nivåer, nettbutikker - og ikke noe som skulle forklare hva man skulle trenge alle nivåene til ... Du blander sammen de som har valgt å jobbe og tjene penger og kundene. De seks nivåene er for de som velger å jobbe med dette. Kundene vil ikke oppfatte dette. En helt normal nettbutikk. Produsenten har kundeservice med produktsupport. "De seks nivåene er for de som velger å jobbe med dette" - men altså uten noen forklaring på hva disse nivåene skal tilføre av verdi... Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) I det øyeblikk en kunde f.eks skulle klage på kvaliteten, f.eks ? Et poeng her er at grossist/detaljist systemet er kjent for å ha nyttige funkjsoner - mens du presenterer noe der du snakker om seks nivåer, nettbutikker - og ikke noe som skulle forklare hva man skulle trenge alle nivåene til ... Du blander sammen de som har valgt å jobbe og tjene penger og kundene. De seks nivåene er for de som velger å jobbe med dette. Kundene vil ikke oppfatte dette. En helt normal nettbutikk. Produsenten har kundeservice med produktsupport. "De seks nivåene er for de som velger å jobbe med dette" - men altså uten noen forklaring på hva disse nivåene skal tilføre av verdi... Hmmm....sammenlign med franchise da?....Hvis du skulle tjene penger...ville du ha provisjon fra en butikk....eller flere? Du som jobber med dette får muligheten til å få provisjon fra flere butikker....er det så vanskelig å forstå? Endret 30. april 2016 av c0ndor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Slettes ... Rakk ikke skrive ferdig.... Kommer tilbake... Endret 30. april 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 I det øyeblikk en kunde f.eks skulle klage på kvaliteten, f.eks ? Et poeng her er at grossist/detaljist systemet er kjent for å ha nyttige funkjsoner - mens du presenterer noe der du snakker om seks nivåer, nettbutikker - og ikke noe som skulle forklare hva man skulle trenge alle nivåene til ... Du blander sammen de som har valgt å jobbe og tjene penger og kundene. De seks nivåene er for de som velger å jobbe med dette. Kundene vil ikke oppfatte dette. En helt normal nettbutikk. Produsenten har kundeservice med produktsupport. "De seks nivåene er for de som velger å jobbe med dette" - men altså uten noen forklaring på hva disse nivåene skal tilføre av verdi... Hmmm....sammenlign med franchise da?....Hvis du skulle tjene penger...ville du ha provisjon fra en butikk....eller flere? Du som jobber med dette får muligheten til å få provisjon fra flere butikker....er det så vanskelig å forstå? Muligens - du forklarer ikke her hvordan det skulle henge sammen - at en franchisetaker tar ut lisens for å drive flere butikker, eller at rettighetshaver/produsent organsierer det med distrikter, som da i tilfelle også må tilføre verdi ved å fungere som kontrollør i forhold til kvalitet og service... Lenke til kommentar
c0ndor Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Vil gjerne si her at jeg prøver å komme med litt nyanser om MLM genrelt. Jeg har ingen kobling til Forever Living. Kjenner hverken selskap eller produkter spesielt godt. Endret 30. april 2016 av c0ndor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Vil gjerne si her at jeg prøver å komme med litt nyanser om MLM genrelt. Jeg har ingen kobling til Forever Living. Kjenner hverken selskap eller produkter spesielt godt. Men tilknyttet til et annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå