GreenRay Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Har nettopp gått til innkjøp av en NAD T758 som jeg kun har koblet til et par små B&W høyttalere. Jeg vurderte å gå for Denon AVR-3200W som kostet ca det samme, men valgte NAD siden jeg tenkte "mer lyd for pengene" og mulighet til å skifte ut videokort. Planen er å bruke recieveren i et større oppsett når jeg flytter og får mere plass. Nå er recievereb veldig overkill, men jeg er utrolig fornøyd med lydkvaliteten! En helt annen verden kontra den forsterkeren jeg brukte før. MEN! I går kom det en reklameavis fra HiFi klubben, de har nå satt ned Denon AVR-X5200W 2000kr (ned til 10k, ca samme som jeg betalte for NADen) Noen som har erfaring med denne? Jeg er knallfornøyd med lyden i mitt nåværende oppsett, men savner litt funksjonalitet. Menyene er helt håpløse. Også støtter Denon Dolby Atmos, noe som virker ganske rått HiFiklubben oppererer med 30 dager åpent kjøpt, så jeg vurderer å levere inn NADen for å gå over til Denon. Noen som har innspill? eller erfaring med Denon (kontra NAD)? NAD: https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/hjemmekinoreceiver/nad-t758-hjemmekinoreceiver/ Denon: https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/hjemmekinoreceiver/denon-avr-x5200w-hjemmekinoreceiver/ @GreenRay Endret 9. oktober 2015 av GreenRay Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har selv NAD 757v 2 som er forgjengeren til surroundreceiveren du har. Jeg synes enkeltheten i oppsettet er genialt. En slipper alt mulig dill dall som mange andre forsterkere har. Jeg vurderte også Denon AVR-X5200W siden den har Atmos men jeg har rett og slett ikke plass til så mange høyttalere i leiligheten jeg bor i nå. Dessuten har ikke Denon'en mulighet for å bytte ut HDMI-kontaktene slik NAD'en har. Det betyr at du må bytte ut hel forsterkeren når du vil ha HDMI 2 og det er et stort minus i mitt hode. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har selv NAD 757v 2 som er forgjengeren til surroundreceiveren du har. Jeg synes enkeltheten i oppsettet er genialt. En slipper alt mulig dill dall som mange andre forsterkere har. Jeg vurderte også Denon AVR-X5200W siden den har Atmos men jeg har rett og slett ikke plass til så mange høyttalere i leiligheten jeg bor i nå. Dessuten har ikke Denon'en mulighet for å bytte ut HDMI-kontaktene slik NAD'en har. Det betyr at du må bytte ut hel forsterkeren når du vil ha HDMI 2 og det er et stort minus i mitt hode. Jeg tok sjansen og byttet ut NADen med Denon, litt usikker på om jeg er fornøyd eller ikke. Virker som lydkvaliteten gikk end et hakk, er litt overasket over at det var en såpass hørbar forskjell. Så nå vurderer jeg å bytte tilbake igjen Som du sier, så har Denon Atmos støtte, men jeg har heller ikke plass til det. Og regner med det tar en del tiår til jeg får såpass med plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå