Gå til innhold

Telenor Igjenn


Anbefalte innlegg

http://www.an.no/meninger/Sidesprang/article792984.ece

 

Utklipp

 

Et nummer til besvær

Det er ikke alltid like enkelt å få det man bestiller. Det har jeg fått erfare mer enn en gang.

 

Jeg har bestilt vegetarmat, men endt opp med rå biff. Jeg har kjøpt TV-apparat, men fått tilkjørt et TV-bord. Jeg bedt om store planker og fått små. Etter hvert som årene har krøpet av gårde, har også «tåleransegrensen» økt en smule.

 

– Det er menneskelig å gjøre feil, pleier tante Olga å si. Og hun har evig rett i det.

 

Men av og til blir de menneskelige feilene nesten umenneskelige.

 

For en god tid tilbake ble vi oppringt av Telenor med spørsmål om husets kvinne ønsket å bli ført opp i telefonkatalogen. Vi takket ja og stavet navnet hennes til den store gullmedalje.

 

– Ingen h i etternavnet. Heller ingen h i fornavnet. Greit?

 

– Ja da, vi har den. Om en liten stund vil dere vil få tilsendt bestillingen slik at dere kan lese korrektur på den.

 

Vi forklarte telefonkvinnen at det ikke gikk. For på det tidspunktet var vi på ferie. Hvis vi skulle slå til på dette tilbudet, så måtte vi gjøre oss ferdig her og nå.

 

- Altså ingen h i fornavnet. Og heller ingen h i etternavnet. Vel hjemme etter ferien oppdager vi at Telenor hadde døpt om min kjære.

 

– Men adressen og telefonnummeret er riktig, svarer telefondamen når vi ringer henne opp.

 

For tre uker siden fikk vi regningen til rett adresse. Men oppføringen var ikke i nærheten av å være korrekt. Både navn, adresse og telefonnummer var galt.

 

Vi ringte tilbake til vår kjære telefondame.

 

– Men alt er rett hvis du søker på nettet, sier hun uten å beklage det minste. Og understreket at regningen må betales i sin helhet.

 

– Det var jo i telefonkatalogen vi bestilte...

 

– Hvis folk ringer opplysningen får de riktig nummer, avfeide hun oss med.

 

Etter å ha møtt veggen hos Telenor ringte vi opplysningen for å sjekke om min kjære var oppført med riktig nummer der. Og der var hun til overmål oppført med to hjemmenummer. Et galt og et rett. Og da vi sjekket telefonkatalogen på nettet fant vi også to nummer, et riv ruskende galt og et helt korrekt.

 

Neste år dropper vi ekstraoppføringen på min samboer. Hvis noen skal ringe henne, så bor hun i Hålogalandsgata og ikke i Hunstadveien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...