andesam Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har vurdert å prøve å lære C++...hehe Men jeg har egentlig ikke noe peilig på det. Har drevet Bittelitte gra nn med VB. Men er C++ også ett program som VB, eller skriver man kodene i notepad? Er det noen sider på internett jeg kan se på for å lære C++? Og er det noen som har noen nybegynner tips? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Man kan skrive koden i en hvilken som helst teksteditor. Eneste kravet er at den må lagre tekst (koden) i et "rent" tekst format. Det å sende Word -filer til en compiler vil m.a.o. ikke fungere. C++ er et -språk-, ikke et program. Det er viktig å skille mellom språk, editor(IDE) og compiler. VB er en editor(IDE), et språk (en egen dialekt av BASIC) og en compiler i en og samme pakke. Du kan jo gjøre et forsøk med Dev-Cpp på www.bloodshed.net, eller eventuellt ta en titt i FAQ'en på spørsmålet "Hvordan komme i gang med C/C++ under windows?" --jeg er sikker på at du får til eksempel-programmet som er beskrevet der. Videre er det lurt å skaffe seg en god bok når man bestemmer seg for å lære C/C++; sjekk i FAQ'en. Endret 13. november 2003 av daysleper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå