Gå til innhold

Hvordan kjøpe billig harddisk - "Lefdaltrikset"

hoangdn

Anbefalte innlegg

120 gb maxtor harddisk selges nå til 1295,- på lefdal. Selvfølgelig grov overpris i forhold til andre nettbutikker, men de har en prisgaranti som også gjelder nettbutikker. Derfor:

1) Kjøp en rådyr harddisk til 1295,-

2) Kom tilbake til butikken dagen derpå med en utskrift av samme harddisk fra billigste nettbutikk (mpx har den til kr 829,- + frakt kr 115,-=kr 944,-)

3) Vips får du tilbake (kr. 1295 - kr. 944=kr 351 * 150% = kr 526,5

Det betyr at din harddisk koster deg den nette sum av kr. 1295 - kr. 526,5= kr. 768,5!!

Er du riktig heldig glemmer dem å legge til frakten for varen slik at du kan få det enda billigere.

Husk at du må kjøpe produktet først og komme tilbake. Ellers får du ikke 150% prisavslag. Tar du med utskriften til butikken og kjøper samtidig får du bare til den oppgitte prisen i utskriften.

heia Lefdal! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

El kjop har også sånn på telefoner. Så jeg fant en webb shop som hadde priset sin Sony Ericsson P610i feil og printet ut det, på shoppen kostet den 1790 kr uten abbonemang. Så gikk jeg på elkjop og fikk mobilen for det :) Jeg hadde akkurat kjøpt meg en v200 så jeg trengte egentlig ikke den tlf. men måtte bare sjekke. Jeg fikk litt dårlig samvittighet fordi det var ei søt jente som solgte den til meg, så jeg ringte til en kamerat som jobber på elkjøp og lurte om de stod selv økonomiske ansvarlige vis de bommet fælt på priser osv.. det gjorde de til en viss grad på butikkene så jeg gikk tilbake neste dag og sa jeg ville heve kjøpet til henne. :) Hun ble glad :) hehe.. + at jeg fikk mob. nr til ei kjempe søt jente på elkjøp :)

Lenke til kommentar
El kjop har også sånn på telefoner. Så jeg fant en webb shop som hadde priset sin Sony Ericsson P610i feil og printet ut det, på shoppen kostet den 1790 kr uten abbonemang. Så gikk jeg på elkjop og fikk mobilen for det  Jeg hadde akkurat kjøpt meg en v200 så jeg trengte egentlig ikke den tlf. men måtte bare sjekke. Jeg fikk litt dårlig samvittighet fordi det var ei søt jente som solgte den til meg, så jeg ringte til en kamerat som jobber på elkjøp og lurte om de stod selv økonomiske ansvarlige vis de bommet fælt på priser osv.. det gjorde de til en viss grad på butikkene så jeg gikk tilbake neste dag og sa jeg ville heve kjøpet til henne.  Hun ble glad  hehe.. + at jeg fikk mob. nr til ei kjempe søt jente på elkjøp 

Søt historie... :yes:

Lenke til kommentar
Prisgarantien gjelder i hele Norge.

Men gjelder den bare fysiske butikker eller inkluderer den nettbutikker.

Jeg vet Elkjip har vridd seg unna med den der før.

Gjelder også nettbutikker, men de legger på frakten. Har det svart på hvitt på en mail fra Lefdal.

Lenke til kommentar

Lefdal roter veldig med prisgarantien sin. Av og til har de seg for å ha prisgaranti mot nettbutikker, andre ganger ikke. Når de HAR prisgaranti mot nettbutikker hender det at de har prisgaranti UTEN frakt og noen ganger gjelder den MED frakt. Virker som de aldri får bestemt seg.

PS: Prisgarantien kan være veldig fin av og til. Sjekk prisen på kabler, papir, etc (tilbehørsprodukter). Disse produktene er det alltid god avanse på i denne bransjen. Ikke sjelden 50-150 prosent. Sjekk så prisen mot for eksempel Clas Ohlson. Ikke rent sjelden har jeg oppdaget at prisdifferansen er SÅ stor at du faktisk får tilbake MER enn du betalte for varen i utgangspunktet. Sjekk det :) OBS: Sjekk at varen faktisk er 100 prosent lik. Kjøp gjerne opp hele lageret av kabler. Pass på at du får varene til fullpris og ikke noe kvantumsrabatt av noe slag.

Beklager at dette ble langt og kanskje litt rotete skrevet.

Lenke til kommentar
syntes det var et trivelig triks, jeg, hvis det funker altså

been there, done that :lol:

PS! Elkjøp er litt verre, de vil ikke konkurrere med nettbutikker. Varen trenger ikke være 100 eksakt, men ha tilsvarende spesifikasjoner. Mener at forbrukerrådet har kjørt dette som en sak pga av elkjedenes fantastiske evne til å lete etter produktversjoner som ingen andre har.

Lenke til kommentar
er dere sikre på at dette fungerer?

Høres litt rart ut synes jeg.

Hvilken email er det du har fått fra Lefdal?

Send dem en mail selv, så får du se hva slags svar du får. For min del har jeg fått det svaret at prisgarantien også gjelder nettbutikker. Som sagt legger de på frakten, før en evt garanti utløses. Se også tidligere tråder i hardware.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...