Jimbo8 Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Heisann! Er det noen som vet om noen skoler med nettstudier innen "hardware engineering" (jeg sliter med å komme opp med det norske ordet for det)? Jeg ønsker å ta utdanning innen både programmering òg hardware engineering. Jeg vet det er hardt å ta flere fag på en gang, men når det er noe som interesserer meg, er det sjelden et problem å arbeide med flere ting samtidig. Når jeg sier Hardware engineering, tenker jeg spesifikt på det å bygge datasystemer (komponenter til PCer, Oculus rift etc.). Har prøvd å google vegg i mellom, men har ikke funnet noe enda. Hadde blitt evig takknemlig for svar! Endret 8. oktober 2015 av Jimbo8 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Du burde gjøre det omvendt - studere hardware og lære programmering på siden. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hardware engineer er en gren av elektronikkingeniørfaget. Tar du elektronikkingeniør på et universitet eller høyskole lærer du både å lage maskinvare og programmering. Lenke til kommentar
Jimbo8 Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Aha, takk for svar! Jeg kan allerede programmering, men vil utdype meg i konseptet rundt spillutvikling - og på samme måte ønsker erfaring innen hardware engineering. Jeg går nå et år på spillutvikling på Folkehøyskole, og ligger langt foran de andre elevene da jeg allerede har masse kunnskap innen programmering fra før. Er det mulig å ta nettstudier samtidig, eller må det skje ved neste skoleår? Endret 8. oktober 2015 av Jimbo8 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 vet ikke om noen som tilbyr elektronikkingeniør via nettstudier. Om det er en konkret skole du tenker på (en rekke høyskoler, samt NTNU og såvidt jeg vet UIO tilbyr dette) finner du som oftest oversikt over pensumlitteratur i fagene på nett, så du kan begynne å lese deg opp på forhånd. Det å lage komponenter til en pc, eller en oculus rift er dog sjeldent noe en enkelt person gjør alene - det er kompliserte prosesser der mange personer med forskjellige utdannelser bidrar på forskjellige måter. Matematikere, fysikere, materialteknologer, elektronikkingeniører, dataingeniører, mekanikkingeniører, tekniske tegnere kan alle være involvert. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Hardwaredesign er ikke noe man lærer seg på "nettkurs" iallefall. Som ventle er inne på så bør du ta en titt på sivilingeniørlinjen Elektronisk systemdesign og innovasjon ved NTNU. Det du bør være forberedt på er store mengder matematikk (noe som egentlig gjelder samtlige siving-linjer på NTNU) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå