Gå til innhold

praksis krav? hjelp

Anbefalte innlegg

Hei, 

skal snart inn i praksis i et bachelor studium og lurte på noe. Av hensyn til meg selv og redd for at lektor skal se denne posten, holder jeg meg annonym.

Jeg føler at praksis ikke tar meg på alvor. 

Jeg hadde veiledning hos henne og ble fortalt at jeg hadde en uke på meg å svare på om jeg ville søke til bedrift A. Etter en uke svarte jeg henne og sier at jeg ville søke til bedrift A.
Da forteller hun at fristen var 3 dager siden og at den nå er over. Jeg spør hvorfor hun ikke sa noe om fristen til meg. 

Hun forteller at fristen lå på en nettside i 2-3 uker og at hun sa det til meg i veiledning + sendte sms til alle elever om den. 

Jeg påpeker at stillingsannonsen har jeg aldri visst om, og at hun heller ikke hadde sendt sms eller sagt det i veiledningen. Jeg begrunnet det med at hvorfor fikk jeg beskjed om å tenke på det i en uka da? og jeg ringte skolen og de sa at de ikke hadde sendt ut en slik sms, heller hadde ikke mine medstudenter fått en sms. 

Lærer og jeg sender email fram og tilbake. Hun poengterer med at hun har sendt og ferdig med saken. Og hvis jeg vil søke på bedrift B, så vil hun representere meg som en IKKE GOD kandidat pga det er 2 andre som ønsker seg ditt og det høres ut som jeg ikke vil ditt. 

Jeg snakker med skolen om det og de spør meg om jeg vil ha praksis ansvarlig inn på samtale hos skolen. Jeg takker fint nei, for nå. Og begrunner det med at jeg ikke tar sjangsen på det nå. 

Tenk om praksis ansvarlig blir enda mer sur. hva skjer med min praksis. 

Uansett, nå var fristen ute og håper i Bedrift A ute. 

Da måtte jeg søke på bedrift B og så at det var 2 andre som søkte der også. Jeg fikk vite av noen venner etter at jeg hadde søkt at bedrift B er umulig for meg da de ikke tar inn utledninger. Jeg trodde ikke på det, men så fikk jeg et nei som svar og av oss 3 søkte, så var det den ene nordmannen som fikk den. 

Nå er jeg utrolig irritert. Ikke på bedrift B, men praksis ansvarlig. Det er umulig å ha en diskusjon uten at hun skal bli sur.

Når jeg spør hvilke andre alternativer jeg har, sier hun jeg skal komme på ny veildening og hun har ikke tid før om 5 dager. Jeg spør om jeg kan søke på bedrift C og hun svarer med at hun ikke orker å svare nå og at jeg skal vente til veildening. 

Jeg vil ikke at fristen for andre skal gå ut og kan hun ikke bare si ja eller nei? 

Utrolig vanskelig å komme frem

Hva burde jeg gjøre?

Beklager lang tekst :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe jeg helt klart ville tatt opp med ledelsen på høgskolen/universitetet du går på, om jeg ikke tar feil så er det vel nødvendig med praksis for å bestå i det kurset du tar? Noe som igjen da vil gå utover deg, så ta det opp med ledelsen på skolen, en sånn veileder har ikke noe der å gjøre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...