Unicr0n Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg har kjøpt meg denne UPS'en. Det eneste som er koblet til den er serveren min. Den består av: 360W strømforsyning XP1700+ 256 ram 4 disker nettverkskort Hovedkort Diskene drar vel en del men jeg føler alikevel at stand-by tiden burde være bedre en 3-4 min... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 et par minutter , komplett oppgir 6 minutter som gjennomsnittlig driftstid under load Lenke til kommentar
fredster Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 360 W tilsvarer OVER 500 VA !! Faktisk 514,286 for å være nøyaktig. Du bør bytte den ASAP, ellers risikerer du at den tar kvelden. Resultatet er at du må kjøpe ny.... :grine: Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Men selvom jeg har en 360W strømforsyning så betyr det vel ikke at den trekker 360w? Det betyr vel at den KAN trekke/levere 360W? På ingen måte sikker på dette. Men det var sånn jeg forstod det. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 For å sitere Hondaen : "Det pleier å stå hva en psu leverer til PC komponenter, f.eks 300 watt. Vet man virkningsgraden, ofte rundt 70% på switche psu, så deler man på den og får hva psu trekker fra nettet: 300/0.7 = 428.6 watt ( ved full belastning vel å merke ) Grunnen til at det kommer en høy støtstrøm ( inrush current ) når man starter en vanlig pc-psu er fordi glattekondensatoren etter likeretter trinnet lades kraftig opp. Ups`er og generatorer må dimmensjoneres for å kunne tåle disse strømmene." M.a.o. så er den nok desverre noe liten.... :grine: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå