ltdata Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Er i den situasjonen at jeg ikke har mulighet til å bruke bachelorutdanningen min til noe jobbrelatert. Så var bortkastet med tanke på jobb. Jeg tenker at jeg blir nødt til å ta en ny bachelorutdanning. Jeg kunne tenkt meg noe innen finans, økonomi, regnskap eller revisor. Er det gode jobbmuligheter for folk med nevnte utdanninger? Trenger jeg minimum en bachelorgrad eller er det 1-2 årige studier som kan gi jobbmuligheter. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Er i den situasjonen at jeg ikke har mulighet til å bruke bachelorutdanningen min til noe jobbrelatert. Så var bortkastet med tanke på jobb. Jeg tenker at jeg blir nødt til å ta en ny bachelorutdanning. Jeg kunne tenkt meg noe innen finans, økonomi, regnskap eller revisor. Er det gode jobbmuligheter for folk med nevnte utdanninger? Trenger jeg minimum en bachelorgrad eller er det 1-2 årige studier som kan gi jobbmuligheter. Hvorfor ta ny bachelor og ikke spe på med master? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Sidan du kan bruke oppigjen ein del av studiepoenga frå den andre bachelorgraden din så tar det ikkje meir enn 1 til 2 år å bygge på til ein ny bachelor. Eg ville derfor definitivt tatt ei ny bachelorgrad i staden for å berre ta eit årskurs innan økonomi, sidan begge delar tar omtrent like lang tid. Det er greie jobbmuligheiter innanfor økonomifaga, men også der vil ein nok merke at det no er dårlige tider med perimiteringar og nedleggelser. Kor mykje utdanning du trenger er litt avhengig av kva jobb du søker. Men som sagt så ville eg sattsa på å ta ein bachelor framfor årsstudium, då vil du stå sterkare enn dei som berre har årsstudium når du søker jobb. Så sjølv om jobben du søker kanskje ikkje krever bachelor, så vil du i det minste ha eit fortrinn foran dei andre søkarane. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Er i den situasjonen at jeg ikke har mulighet til å bruke bachelorutdanningen min til noe jobbrelatert. Så var bortkastet med tanke på jobb. Jeg tenker at jeg blir nødt til å ta en ny bachelorutdanning. Jeg kunne tenkt meg noe innen finans, økonomi, regnskap eller revisor. Er det gode jobbmuligheter for folk med nevnte utdanninger? Trenger jeg minimum en bachelorgrad eller er det 1-2 årige studier som kan gi jobbmuligheter. Hvorfor ta ny bachelor og ikke spe på med master? Jeg hadde et snitt på C fra bacheloren. Det var ikke nok til å komme inn på master har prøvd 3 ganger. Sidan du kan bruke oppigjen ein del av studiepoenga frå den andre bachelorgraden din så tar det ikkje meir enn 1 til 2 år å bygge på til ein ny bachelor. Eg ville derfor definitivt tatt ei ny bachelorgrad i staden for å berre ta eit årskurs innan økonomi, sidan begge delar tar omtrent like lang tid. Det er greie jobbmuligheiter innanfor økonomifaga, men også der vil ein nok merke at det no er dårlige tider med perimiteringar og nedleggelser. Kor mykje utdanning du trenger er litt avhengig av kva jobb du søker. Men som sagt så ville eg sattsa på å ta ein bachelor framfor årsstudium, då vil du stå sterkare enn dei som berre har årsstudium når du søker jobb. Så sjølv om jobben du søker kanskje ikkje krever bachelor, så vil du i det minste ha eit fortrinn foran dei andre søkarane. Den bacheloren jeg har nå er ikke relatert til økonomi overhodet, men er det alikevel mulig å redusere tiden jeg må studere? Kan nevne at jeg er meget interessert i aksjer og fundamental analyse av selskaper. Det er vel det som kalles mikroøkonomi? Noen studier innenfor det feltet hadde vært interessant (hvis gode muligheter for jobb etterpå) Tar gjerne i mot tips til studier Er interessert i regnskap, men ikke noen spesiell kløpper i mattematikk. Kan revisorutdanning være aktuelt? Trenger man å kunne avansert matematikk? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Ein del av bachelorgraden består av fyllfag som valgfag og "kjekt å ha" fag. Der kan du fylle inn kva som helst av studiepoeng på samme nivå. Kor mange fag du slepp unna med vil variere litt alt etter kva bachelor du tar. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Er i den situasjonen at jeg ikke har mulighet til å bruke bachelorutdanningen min til noe jobbrelatert. Så var bortkastet med tanke på jobb. Jeg tenker at jeg blir nødt til å ta en ny bachelorutdanning. Jeg kunne tenkt meg noe innen finans, økonomi, regnskap eller revisor. Er det gode jobbmuligheter for folk med nevnte utdanninger? Trenger jeg minimum en bachelorgrad eller er det 1-2 årige studier som kan gi jobbmuligheter. Uavhengig av hvilken bachelor du har fra før. Skal du "Kun" ta 3årig bachelor innenfor økonomi. "MÅ" du ha regnskapsfagene, desverre er det blitt slik at å ha en "generell" bachelor i økonomi er verdiløst. Da kan du like gjerne droppe det som oftest. 3årig. Ta regnskapsfag slik at du kan bli autorisert regnskapsfører. Ellers må du nesten gå videre til master. Hvis du har en bachelor som f.eks er teknisk basert, så kan du supplere med en bachelor i økonomi og dette kan senere kvalifisere deg til høyere stillinger(i og med du har økonomisk innsikt etc). Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Er i den situasjonen at jeg ikke har mulighet til å bruke bachelorutdanningen min til noe jobbrelatert. Så var bortkastet med tanke på jobb. Jeg tenker at jeg blir nødt til å ta en ny bachelorutdanning. Jeg kunne tenkt meg noe innen finans, økonomi, regnskap eller revisor. Er det gode jobbmuligheter for folk med nevnte utdanninger? Trenger jeg minimum en bachelorgrad eller er det 1-2 årige studier som kan gi jobbmuligheter. Uavhengig av hvilken bachelor du har fra før. Skal du "Kun" ta 3årig bachelor innenfor økonomi. "MÅ" du ha regnskapsfagene, desverre er det blitt slik at å ha en "generell" bachelor i økonomi er verdiløst. Da kan du like gjerne droppe det som oftest. 3årig. Ta regnskapsfag slik at du kan bli autorisert regnskapsfører. Ellers må du nesten gå videre til master. Hvis du har en bachelor som f.eks er teknisk basert, så kan du supplere med en bachelor i økonomi og dette kan senere kvalifisere deg til høyere stillinger(i og med du har økonomisk innsikt etc). Takk! Vet du hvor i oslo de tilbyr 3 årig regnskapsfag? Trengs det høyere matematikk for å studere dette? Jeg har matte 1 fra videregående. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Er i den situasjonen at jeg ikke har mulighet til å bruke bachelorutdanningen min til noe jobbrelatert. Så var bortkastet med tanke på jobb. Jeg tenker at jeg blir nødt til å ta en ny bachelorutdanning. Jeg kunne tenkt meg noe innen finans, økonomi, regnskap eller revisor. Er det gode jobbmuligheter for folk med nevnte utdanninger? Trenger jeg minimum en bachelorgrad eller er det 1-2 årige studier som kan gi jobbmuligheter. Uavhengig av hvilken bachelor du har fra før. Skal du "Kun" ta 3årig bachelor innenfor økonomi. "MÅ" du ha regnskapsfagene, desverre er det blitt slik at å ha en "generell" bachelor i økonomi er verdiløst. Da kan du like gjerne droppe det som oftest. 3årig. Ta regnskapsfag slik at du kan bli autorisert regnskapsfører. Ellers må du nesten gå videre til master. Hvis du har en bachelor som f.eks er teknisk basert, så kan du supplere med en bachelor i økonomi og dette kan senere kvalifisere deg til høyere stillinger(i og med du har økonomisk innsikt etc). Takk! Vet du hvor i oslo de tilbyr 3 årig regnskapsfag? Trengs det høyere matematikk for å studere dette? Jeg har matte 1 fra videregående. Nå vet jeg ikke hva matte 1 er. I "Min" tid hadde vi P1/P2, og s1/s2 og r1/r2... Regnskapsfagene har de fleste økonomi og administrasjonslinjene. Så går utifra de fleste store skolene i Oslo tilbyr disse. Forhør deg med institutt lederene. (Det er snakk om 3-5valgfag som du må ha for å kunne bli autorisert). Grunnen for at du vil bli autorisert er at dette er mer ettertraktet og du får mer ansvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå