mikkels Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 HeiJeg har en gammel Acer Apire one 722-C62kkLaptopen fungerer noenlunde. Per idag kan den bare brukes som en skrivemaskin, og klarer ikke for mange programmer om gangen. Tunge programmer tar en evighet aa laste opp. Jeg har installert en SSD harddisk, men den fungerer ikke veldig mye raskere paa grunn av dette. All bruk av internett har ogsaa blitt veldig treigt. Den har store problemer med aa koble seg paa traadlose nettverk. Den klarer aa koble seg til de fleste private nettverk, men ofte maa den restartes for aa fungere skikkelig. Offentlige nettverk har den store problemer med, spesielt aapne nettverk. Ofte fungerer det ikke i det hele tatt. Jeg har testet PCen med kabel og traadlost paa ruteren hjemme, og begge gangene gaar det like kjapt. Muligens er PCen bare for treg, og gammel, til aa brukes skikkelig, men jeg vurderer aa skifte ut deler slik at den i hvert fall kan koble til alle nettverk. Hva ka jeg gjoere for aa forbedre PCen, og hvordan finner jeg ut hva det reelle problemet er?Bruker chrome, har windows 8 paa maskinen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) AMD C-60 1 GHz Graphics adapter AMD Radeon HD 6290, Core: 400 MHz, Memory: 533 MHz, shared memory, atiumdag 8.861.0.0 Win7/64 Memory 2048 MB , 2 GB DDR3 / PC3-10700, 1 Slot, no Dual-Channel Og du spørs hvorfor den er treg? Tror du en 250 GB SSD vil gjøre underverket her? Skaff deg en ny laptop med i5 5200U, 8 GB ram DDR3 og intel skjermkort burde maskinen bli god som ny. Er selv usikker på om du har AHCI aktiver i bios, siden uten trim funksjon på SSD diskene vil ytelsen kun falle siden SSD disken ikke optimaliserer ytelsen automatisk. For all del styr unna: Acer Aspire ES1-520 15.6" bærbar PC (sort) med AMD E1-2500 CPU 4 GB minne 500 GB harddisk 5400 RPM. Vil maskinen være like treg å håpløs som den du har, hjelper lite med SSD disk. Endret 8. oktober 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
mikkels Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Takk for svar. Jeg hadde ikke mega høye forhåpninger, men jeg håpet det skulle bli en liten forskjell å installere en SSD. Ja, PCen er treg men nå fungerer ikke nettverket på noen måte heller. Kanskje det er det beste å kassere PCen, men i utgangspunktet fungerer den, og derfor kvier jeg meg for å gi den opp. Hadde nettverket fungert bedre hadde den muligens vært brukbar til noe. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Du kan jo alltids prøve deg med en USB Trådløs penn. Ellers lukter det ny maskin ja. Lenke til kommentar
mikkels Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Tror det får bli det. Nærmer jeg jul i hvert fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå