Gå til innhold

Aurora Borealis Ékrixi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Vakre nordlysbilder , flott fanget og formidlet.

Liker dette.

Har lest et sted at Olympus har en effekt innstilling som er laget for å fotografere/filme nordlys , har du den på E-M5 ? og brukte du den her ?

Selv har jeg timelapse og stjernespor apper på a7'en og RX100Mk4 som kanskje kan brukes til nordlys .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Vakre nordlysbilder , flott fanget og formidlet.

Liker dette.

Har lest et sted at Olympus har en effekt innstilling som er laget for å fotografere/filme nordlys , har du den på E-M5 ? og brukte du den her ?

Selv har jeg timelapse og stjernespor apper på a7'en og RX100Mk4 som kanskje kan brukes til nordlys .

Mvh

Alec

Tusen takk Alec. :) Du tenker kanskje på Live Composite? Jeg vet ikke hvor bra det blir på nordlys, men så har jeg bare testet denne funksjonen inne. Den fungerer vistnok veldig bra på fyrverkeri og lightpainting med portrett. Jeg brukte manuelle instillinger. Ble en del støy fordi jeg var uheldig med eksponeringen og måtte kompensere ganske mye i Lightroom. Jeg brukte også det innebygde intervalometeret slik at jeg kunne kunne velge ut det bildet som hadde beste nordlys.

-Frode

Lenke til kommentar

Da var det jaggu godt at kameraet var med! Når på kvelden var det og varte det lenge? Jeg var ute i 21-tida, men her var det overskyet...sukk...men hører rykter om at det skal bli enda mer i kveld. Får gjøre et nytt forsøk da.

;)

Fine bilder, men likte v1 best. :)

Tusen takk for kommentar Helene. Det har vært noen kvelder her nå på skyfri himmel, så jeg labbet litt rundt etter klokka ni her. Jeg fant ikke noen fin plass før litt over ti. Himmelen fullstending eksploderte litt før halv elve. Da var det bare å kjøre på. Har enda et bilde, men det ble litt lang lukkertid på den serien, men det er brukanes.

Håper du får napp i kveld!

-Frode

Lenke til kommentar

Ble jo skikkelig vellykket dette.

(Fikk en ide at jeg snart må kjøpe meg et stativ)

mvh Fredrik

Tusen takk Fredrik!

Jeg brukte forresten Gorillapod SLR-Zoom. En bitteliten tripod som kan justeres i det uendelige og som veier kun 300 gram. Den kan til og med tvinnes rundt ting. Den er alltid med på tur i motsetning til min vanlige tripod som alltid er hjemme. :)

-Frode

Lenke til kommentar

mvh Fredrik

Tusen takk Fredrik!

Jeg brukte forresten Gorillapod SLR-Zoom. En bitteliten tripod som kan justeres i det uendelige og som veier kun 300 gram. Den kan til og med tvinnes rundt ting. Den er alltid med på tur i motsetning til min vanlige tripod som alltid er hjemme. :)

-Frode

Takk for tipset ang stativ, er jo viktig at det ikke veier for mye når man er ute å trasker i naturen.

Lenke til kommentar

mvh Fredrik

Tusen takk Fredrik!

-Frode

Takk for tipset ang stativ, er jo viktig at det ikke veier for mye når man er ute å trasker i naturen.

Ja, eneste ulempen må vel være at det er ganske kort stativ, men selv elsker jeg det perspektivet (hvis man ikke finner noe annet å feste stativet til).

Lenke til kommentar

Hu var skikkelig giftiggrønn i diagonal her. og ga en fin komp.

Jeg så en overskrift som lurte på om det skjedde noe spesielt på sola nå siden den var så stor aktivitet. Men jeg leste ikke artikkelen

Roar

Tusen takk for kommentar Roar. Det var litt av et skue. Jeg har ikke sett mer ekstremt i min levetid i allefall. Fint jeg fikk delt litt med dere.

Var en artikkel på NRK ja, om at nordlyset var synlig over hele nord-europa. Tidligere ble det sagt at sola var på et minumum aktivitetsnivå nå.

-Frode

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...