Gå til innhold

Playstation VR imponerer PC fokuserte Tom's Hardware

LarZen

Anbefalte innlegg

Dem fleste som har holdt på med PC i en stund har enten hørt om eller vært innom Tom's Hardware med jevne mellomrom.

Nå melder nettsiden at dem er imponert over Playstation VR. Ingen screen door effekt (synlinge pixler), ikke noe problem med lavere oppløsning da bildet er skarpt og klart og London Heist føles som den beste VR opplevelsen han har prøvd så langt....

Dette er ikke første person som har blitt imponert av PSVR. Men det er litt artig at et PC nettsted nå skryter såpass av VR som kommer til konsoll.

Les hele artikkelen her. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prioriteringene Sony har gjort på oppløsning er et rimelig fornuftig kompromiss tatt ytelsen med i betraktning. De har prioritert det viktigste med 90/120 Hz, og PS4 har potensiale til å levere teknisk knall titler til VR, noe som gir gode spillopplevelser framover bare utviklerene vrir hjernen litt. Både PS2 og XBOX leverte titler i slutten av sin kommersielle levetid som var var imponerende gode tatt ressursene disse boksene hadde med i beregningen. PS4 kommer til å ha en lang levetid, det er jeg overbevist om. Hardware i den er holdbar.

Det jeg er mest bekymret for i forhold til VR er hvor mye det kommer til å stresse kroppen med så mye bevegelse. Kjenner allerede det tar godt på å sitte helt opp i skjermen å spille i hektiske spill hvor skjermen dekker ca 50% av synsfeltet. VR gjør feltet enda større, men med headtracking på tror jeg det blir en helt annen rytme i det for det visuelle i mange titler. Realismen og innlevelsen i dette tror jeg ikke bare er positivt. De effektene det kan ha på psyken i enkelte spill tror jeg nok fort blir en hot potato etterhvert som dette brer om seg. Får håpe bekymringen er større enn det reelle problemet vil vise seg å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...