Gå til innhold

Spille PC med TN skjerm

Liteg0

Anbefalte innlegg

Finner ikke noe spille PC med TN skjerm, alt er IPS. Jeg er vant til å spille på en 120 Hz TN skjerm, så å måte gå ned til 60 Hz er ille nok, så må jeg opp det enda bruke IPS... Uaktuelt!

Eller har faktisk IPS teknologien kommet langt nok til å konkurrere med TN på respons tid i dag? Er de nede i 1-2 ms?

Om det finnes PCer med TN skjerm så ser jeg etter en med et 960M grafikk kort, 8-16 GB RAM og en i7-4720HQ eller bedre prosessor. 1 TB 7200 RPM HDD og en SSD hadde også vært greit, men er ikke noe must. Kjøper lett en 5200 RPM HDD om det betyr at jeg får en TN skjerm i stedet for en IPS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd en nyere maskin med IPS skjerm og SETT om du ser forskjell? Forskjellen mellom 120Hz og 60Hz merker du nok, men forskjellen mellom en ny IPS 60Hz og en TN 60Hz er ikke noe jeg klarer å merke ihvertfall. Pluss du får fordelene med bedre fargegjengivelse og innsynsvinkler på en IPS skjerm.

Jeg ville gått innom en butikk og prøvd, muligens at IPS ikke er så ille som du tror. ;)

Lenke til kommentar

Bor helt opp i nord, lite muligheter for testing i butikker her dessverre. Mulig du har rett, for nei jeg har ikke testet i de siste årene, derfor jeg også spurte om teknologien har blidt bedre. Uansett så måtte jeg ta til takke med en IPS skjerm, har bestilt og den er på vei, så får vi se da. Jeg bruker jo bærbaren mye til å se film/serier så det er jo IPS uten tvil bedre til. Om den ikke funker godt nok til min standard blir det vell bare mindre FPS spill og mere MMOer på bærbaren som bare kommer til å bli brukt når jeg er utenbys på jobb uansett.

Trengte sårt en oppgradering, gammel bærbaren fra '09 klarer så vidt å kjøre 1080p filmer på youtube, og har ikke kjangs til 60 fps videoer. Var en spille PC en gang i tiden, men nå funker den bare under tvil til lett nett surfing. Pluss at batteriet er dødt og strøm kabelen har dårlig kontakt (ikke god kombinasjon). Så det skal bli godt å få noe som funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...