Drogin Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg bor i Drammen sentrum med fast parkeringsplass. I helga skal jeg besøke dama i Oslo-Sentrum, og delta på bursdag med familien hennes. borettslaget bestemte seg for å ha dugnad akkuratt denne helga, annonsert 3 dager før, og krever bilene på parkeringsplassen fjernet så de kan regjøre plassen. Altså trenger jeg et sted å parkere bilen min for 2-3 dager. Jeg vil helst ta kollektivtransport til Oslo, da det er både umulig/vanskelig å få noen parkeringsplass i oslo-sentrum, hvor dama bor. Slik jeg har forstått det har Drammen kommune gjort det helt umulig å stå parkert så lenge noe som helst sted, og alle togstasjonene innover(ihvertfall Drammen togstasjon og Lier) har dyr og tidsbegrenset avgiftsparkering, så jeg kan neppe stå der 3 dager heller. Noen som har tips om hvor i helvete man kan parkere?! Eller er jeg nødt til å kjøre inn til Oslo-sentrum(GRØSS)? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kjør til Sande og ta tog derfra. Gratis parkering i 3 dager. 1 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Kjør til Sande og ta tog derfra. Gratis parkering i 3 dager. Genialt i så tilfelle. Synd å måtte forurense så mye med unødvendig kjøring, men sånn blir det med "miljøpolitikk" som skal ta bilistene. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kan jo også høre om du selv kan rengjøre plassen din før du drar. Om plassen din allerede er ren er det jo ikke behov for borettslaget å rengjøre den? Uansett må du vel også kunne velge om du vil fortsette å ha en skitten parkeringsplass? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Et annet alternativ er å kjøre helt til Oslo, og parkere i en trygg gate i utkanten, med tilgang til buss/T-bane. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kan jo også høre om du selv kan rengjøre plassen din før du drar. Om plassen din allerede er ren er det jo ikke behov for borettslaget å rengjøre den? Uansett må du vel også kunne velge om du vil fortsette å ha en skitten parkeringsplass? Du har tydeligvis ikke bodd i et borettslag før... Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Bergstien f.eks. pleier jeg stå når jeg vil stå gratis i sentrum (fra Albums gate og bort forbi kirkegården retning sykehuset). Ingen begrensning på tid der. Grei gangavstand ned til Bragernes Torg f.eks., men litt klønete hvis du skal med tog. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Bergstien f.eks. pleier jeg stå når jeg vil stå gratis i sentrum (fra Albums gate og bort forbi kirkegården retning sykehuset). Ingen begrensning på tid der. Grei gangavstand ned til Bragernes Torg f.eks., men litt klønete hvis du skal med tog. Har ikke noe problem med å gå en 20-30 minutter om det er innafor Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Er godt innafor, bare se på kartet. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kan jo også høre om du selv kan rengjøre plassen din før du drar. Om plassen din allerede er ren er det jo ikke behov for borettslaget å rengjøre den? Uansett må du vel også kunne velge om du vil fortsette å ha en skitten parkeringsplass? Du har tydeligvis ikke bodd i et borettslag før... Både borettslag og sameie ja. Kom aldri borti problemstillingen i borettslaget, men i sameiet rengjorde jeg min egen parkeringsplass og lot bilen stå. Ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå