tjoo.. Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg skal prøve å overbevise en kamerat til å beggyne å bruke Linux (skal instalere linux på marskinen hans ) jeg lurer på om det finnes en login manager som har navn du trykker på isteden for å skrive navnene (ala slik som winXP har). Vet dere noe anet jeg bør gjøre for å overbevise han? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 hehehe, det var da også en ting å kreve Jeg vet at Mandrake hadde (har) noe slikt, men jeg aner ikke hva den heter. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Både KDM og GDM har denen funksjonaliteten, men jeg ser ikke helt poenget med å herme etter windows. Linux er ikke windows og det er noe han bør akseptere med en gang, det er en stor forskjell.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Dessuten så er det en ørliten sikkerhets risiko med i bildet. . . Men den er ørliten og egentlig ikke tilstede på en hjemmepc. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Både KDM og GDM har denen funksjonaliteten, men jeg ser ikke helt poenget med å herme etter windows. Linux er ikke windows og det er noe han bør akseptere med en gang, det er en stor forskjell.. Jeg vet at det er stor forskjell, men jeg vill ikke at overgangen skal bli for brå, da det kan skreme han vekk fra linux for bestandig Endret 13. november 2003 av kelas Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Både KDM og GDM har denen funksjonaliteten, men jeg ser ikke helt poenget med å herme etter windows. Linux er ikke windows og det er noe han bør akseptere med en gang, det er en stor forskjell.. Jeg vet at det er stor forskjell, men jeg vill ikke at overgangen skal bli for brå, da det kan skreme han vekk fra linux for bestandig Om han blir skremt vekk fra Linux fordi han faktisk må _skrive_ loginnavnet sitt, ja da kan det bare være... Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Om han blir skremt vekk fra Linux fordi han faktisk må _skrive_ loginnavnet sitt, ja da kan det bare være... Tja, vi må jo få flest mulig Linux brukere i verden. Han er ikke akkurat noen Linux fan så viss han må skrive login navnet sitt vill han bare syte å klage om hvor dårlig Linux er med en gang. (Første intrykket av en ting betyr viss vrldig mye) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Første gang jeg så gdm fikk jeg virkelig inntykk at dette er bedre enn windows. Ikke noen irriterende blå gradients, men en ren, pen loginmanager. Med det rette themet kan jo alle bli fornøyde! Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg skal prøve å overbevise en kamerat til å beggyne å bruke Linux (skal instalere linux på marskinen hans ) jeg lurer på om det finnes en login manager som har navn du trykker på isteden for å skrive navnene (ala slik som winXP har). Vet dere noe anet jeg bør gjøre for å overbevise han? Ja, du viser ham Fedora Core 1.0. Den har alt det du ber om. Lekreste innloggingsystem jeg har vært borti på den grafiske fronten. Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) GDM (Gnome Display Manager) tar seg bra ut.. her med slackware theme: GDM Login screenshot GDM Homepage GDM Themes ser ikke disse bra ut, så vet ikke jeg: eksempler Endret 14. november 2003 av zacky Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 GDM er finere enn KDM ja - Men saa har jeg ikke sett en tweaket KDM heller, men jeg har sett mange screens av GDM men ingen kule av KDM, det betyr nok at Gnome > KDE atter en gang. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 det blir for dumt å vurdere linux mot windows utfra blå-gradienten på login skjermen, der kan man vel legge inn hva man vil uansett? Hvordan kan man være fan av noe man ikke kjenner? hvis en myk overgang vil hjelpe han, så gi han det, jeg synes selv det er "behagelig" å kunne velge bruker fra mandrakes innloggingsmeny. Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Det er ofte de små tingene som irriterer meg mest ;p Edit; et par skrivefeil Endret 14. november 2003 av sim Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det er ofte de små tingene som irriterer meg mest ;p Edit; et par skrivefeil Hvordan klarer du å ha ET PAR skrivefeil i den lille teksten? Linux er fantastisk for at folk skal få ha ting akuratt slik de liker det.. Så hvis noen vil ha XP look så får de ha det (bør prøve XPDE da (den er elendig da, men...))... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hvordan kan en skifte fra Gdm til Kdm? Forutsatt at kde/kdm er installert. Har aldri sett gdm med oversikit over loginnavn, hvordan gjør en dette? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 gdm kan stilles inn med 'gdmsetup' Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Synest det hadde vært kult med et annet tema Fant lite gdm teamer på internett. Noen som vet om en side med mange på? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Synest det hadde vært kult med et annet tema Fant lite gdm teamer på internett. Noen som vet om en side med mange på? http://art.gnome.org/themes/gdm_greeter/index.php Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Hvordan klarer du å ha ET PAR skrivefeil i den lille teksten? Faktsik ikke så vnaskelig. Seriøst, det var bare litt av setningsoppbygningen som var feil, tenkte jeg burde rette på det, siden både GoE (gspr) og DummeGaas henger her.. Jeg synes forresten av GDM fungerer utmerket. Edit; fanden, klarte det igjen .. ;p Endret 17. november 2003 av sim Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det verste er når folk ikke kan legge litt sjel i det de skriver. Personlig gidder jeg ikke å lese sms språk eller ustrukturerte poster. Litt skrivefeil må man imidlertid regne med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå