Gå til innhold

login manager

tjoo..

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å overbevise en kamerat til å beggyne å bruke Linux (skal instalere linux på marskinen hans :grin: ) jeg lurer på om det finnes en login manager som har navn du trykker på isteden for å skrive navnene (ala slik som winXP har).

Vet dere noe anet jeg bør gjøre for å overbevise han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Både KDM og GDM har denen funksjonaliteten, men jeg ser ikke helt poenget med å herme etter windows. Linux er ikke windows og det er noe han bør akseptere med en gang, det er en stor forskjell..

Jeg vet at det er stor forskjell, men jeg vill ikke at overgangen skal bli for brå, da det kan skreme han vekk fra linux for bestandig

Endret av kelas
Lenke til kommentar
Både KDM og GDM har denen funksjonaliteten, men jeg ser ikke helt poenget med å herme etter windows. Linux er ikke windows og det er noe han bør akseptere med en gang, det er en stor forskjell..

Jeg vet at det er stor forskjell, men jeg vill ikke at overgangen skal bli for brå, da det kan skreme han vekk fra linux for bestandig

Om han blir skremt vekk fra Linux fordi han faktisk må _skrive_ loginnavnet sitt, ja da kan det bare være...

Lenke til kommentar
Om han blir skremt vekk fra Linux fordi han faktisk må _skrive_ loginnavnet sitt, ja da kan det bare være...

Tja, vi må jo få flest mulig Linux brukere i verden.

Han er ikke akkurat noen Linux fan så viss han må skrive login navnet sitt vill han bare syte å klage om hvor dårlig Linux er med en gang.

(Første intrykket av en ting betyr viss vrldig mye)

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å overbevise en kamerat til å beggyne å bruke Linux (skal instalere linux på marskinen hans :grin: ) jeg lurer på om det finnes en login manager som har navn du trykker på isteden for å skrive navnene (ala slik som winXP har).

Vet dere noe anet jeg bør gjøre for å overbevise han?

Ja, du viser ham Fedora Core 1.0. Den har alt det du ber om. Lekreste innloggingsystem jeg har vært borti på den grafiske fronten.

Lenke til kommentar

det blir for dumt å vurdere linux mot windows utfra blå-gradienten på login skjermen, der kan man vel legge inn hva man vil uansett?

Hvordan kan man være fan av noe man ikke kjenner? hvis en myk overgang vil hjelpe han, så gi han det, jeg synes selv det er "behagelig" å kunne velge bruker fra mandrakes innloggingsmeny.

Lenke til kommentar
Det er ofte de små tingene som irriterer meg mest ;p

Edit; et par skrivefeil

Hvordan klarer du å ha ET PAR skrivefeil i den lille teksten?

Linux er fantastisk for at folk skal få ha ting akuratt slik de liker det.. Så hvis noen vil ha XP look så får de ha det ;)

(bør prøve XPDE da :p (den er elendig da, men...))...

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du å ha ET PAR skrivefeil i den lille teksten?

Faktsik ikke så vnaskelig. Seriøst, det var bare litt av setningsoppbygningen som var feil, tenkte jeg burde rette på det, siden både GoE (gspr) og DummeGaas henger her..

Jeg synes forresten av GDM fungerer utmerket.

Edit; fanden, klarte det igjen .. ;p

Endret av sim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...