Dagmamma98 Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg er en jente på 17 fra Trondheims området. Har nå valgt å gå ut av videregående å prøve å finne en jobb i stedet. Muligens gå skole senere, men jeg er veldig usikker på hva jeg vil nå så jeg håper på å få litt erfaring dette året. Noe jeg er veldig glad i er å jobbe med mennesker, ellers så kunne jeg tenkt meg i å jobbe i et kjøkken, kantine eller være dagmamma. Jeg er tilkalnings vikar i barnehage, men det blir så å si aldri noe av, så er jeg støttekontakt som er i noen få timer i uken. Så det jeg lurer på er om når jeg er 17 år og ikke har noen utdanning, om jeg har muligheten til å starte med en jobb uten å bli kontaktet kun ved tilkalling? Jeg er på ingen måte kresen ved jobb, blir superfornøyd bare jeg får noe å holde på med! Men, jeg klarer rett og slett ikke stå i en butikk, cafe eller i en kasse fordi jeg får ekstrem angst og vet ikke om jeg klarer det, selv om jeg har så lyst! Har også prøvd det tidligere. En annen mulighet jeg har er å få jobb gjennom nav, så de kontakter jeg om jeg ikke får meg en jobb nå. Men først vil jeg prøve å ordne på egenhånd!:-) Setter utrolig stor pris på tips fra dere!:-) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kommer ikke til å komme noen bedre tips enn at du bør legge inn en åpen søknad overalt der du kunne tenke deg å jobbe. Bortsett fra det så blir det nok bare random jobbforslag. Lykke til Lenke til kommentar
Dagmamma98 Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Kommer ikke til å komme noen bedre tips enn at du bør legge inn en åpen søknad overalt der du kunne tenke deg å jobbe. Bortsett fra det så blir det nok bare random jobbforslag. Lykke til Ja har brukt siste dagene på å se å høre rundt nå!:-) Veldig mange som søker tilkalling assistenter, men som sagt blir jeg aldri ringt opp som er litt kjipt.. Så noe litt mer fast hadde jo vært fint, men så vet jeg ikke mulighetene der. Min mor sier det ikke er mulighet for meg med noe annet enn nav, så må jeg nesten spørre her!:-) Tusen takk!:-) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 NAV er det samme som å slenge inn åpne søknader selv, du må antagelig gå på et jobbsøkerkurs så hvis du ikke føler du trenger det så er eneste forskjellen at du får penger fra NAV mens du søker De kan også slenge deg ut på arbeidspraksis så da kan det være muligheter for videre jobb hvis de er fornøyd med deg. Når man er på arbeidspraksis gjennom NAV så betaler arbeidsgiver ingenting så det er mange som utnytter det systemet og kun tar inn NAV'ere som assistenter/ ekstrahjelp. Mulighetene uten utdanning er lave, selv om du har en utdanning som er 10000% irrelevant for stillingen du søker så er det positivt siden de ser at du er arbeidsom og fullfører ting, spesiellt hvis du har gode karakterer. Samma med militæret, da tror sjefer automatisk at man er strukturert og punktlig hvis man fullfører det greiene der. Du kan alltids gå inn i militæret og ta utdanning der, ekstremt gode utdanningsmuligheter og så og si garantert jobb etterpå hvis du har lederutdanning derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå