Gå til innhold

Hva er det psdata roter med

Anbefalte innlegg

Som mange har fått med seg så returnerte jeg to Seagate disker, og planla å kjøpe Hitachi 7k250 disker fra psdata. Jeg fant da ut at psdata hadde inne diskene, så måtte vente to dager. Men når to dager var gått var det lagt til enda tre dager. Og etter tre dager til så sto det 11.11.03 (det er nesten to uker siden jeg først skulle bestille), og i går 12.11.03 hadde de diskene inne.

Samtidig skulle jeg kjøpe en skjerm som skulle være inne 05.11.03 som plutselig skulle være inne 25.11.03 og som nå skal komme inn 28.11.03.

En skjermkabel skulle også være inne ganske snart, er nå "ubekreftet 20.11.03".

En ps/2 forlenger er nå "ubekreftet 20.11.03"

Microsoft Intellimouse v3.0 skulle også være inne rundt disse tider, men i forgårs ble dette utvidet med et par dager ekstra, og nå ser jeg at denne ikke er ventet inne før 05.12.03.

Radeon 9600XT er nå også "ubekreftet 20.11.03" men den har endret seg i flere butikker så jeg vet ikke om det er psdata "sin skyld".

Det jeg nå må gjøre er å bestille harddisker fra psdata, og kjøpe mus+skjerm+ledninger+skjermkort om tre uker. Da vil hele utsettelsen ha vart i nesten fem uker.

Hvilken importør er det psdata bruker som ikke har MS IM v3.0 engang?

Er det noen som vet hvorfor datoene hele tiden blir utsatt som dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd det samme, også med andre webshopper - men PSData spesielt.

Problemet her kan jo være at varene blir utsolgt FØR de kommer på lager, slik at det aldri vil stå "Lager: 5", men hele tiden NESTE leveringsdato.

Har du lagt inn bestilling på alt? Da vil du jo i såfall bli reservert delene. Hvis du hele tiden venter til at det står "På lager" så er jeg redd det kan ta lang tid hos PSData.

Skulle forresten kjøpe Radeon 9600XT der... ankomst var jo egentlig satt til 10.10.03 men hver dag ble denne forskjøvet en og en dag fremover... Tror PSData har fått inn en levering av disse, men jeg kansellerte bestillingen den 28.10.03 og kjøpte 9800PRO på Elkjøp istedet...

Har du ringt de og spurt om levering? De var ihvertfall VELDIG kjappe til å svare på mail (max 2 minutter) når jeg var i kontakt med de...

Lenke til kommentar

Pretty obvious! Et salgstriks som lokker kunder til å bestille en vare som kommer inn senere enn det som er nevnt.

Nei, så ille skal det ikke være men er det stor ettespørsel på en vare eller mangler hos produsent på komponenter så kan dette hende.

Man kan også tenke at produsentene oppgir kunstige leveringsdatoer slik at imortør/butikk bestiller akkurat fra dem siden de kan levere produktet tidligere enn andre...

Mye snusk i databransjen og jeg tviler på at det blir noe bedre fremover siden konkurransen blir bare større og større.

Lenke til kommentar
Mye snusk i databransjen og jeg tviler på at det blir noe bedre fremover siden konkurransen blir bare større og større.

eh... litt motstridene påstand kanskje? :wow:

men skjønner hva du mener... nettopp derfor jeg kansellerte kjøpet hos PSData... "alle" andre hadde levering langt ut i november, mens PSData slo til med tidlig oktober... ringte jo en liten bjelle før jeg bestilte, men hadde jo såååå lyst på 9600XT... men det var den gang da...

Lenke til kommentar

eh... litt motstridene påstand kanskje? :wow:

Nei, tvertom!

Det blir hardere og hardere konkurranse og derfor bruker man også flere midler for å lokke til seg kundene.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Jeg hadde en bestilling inne på PSdata men brenneren var ikke inne. Da den endelig kom på lager hadde de ikke skjermen som jeg ville ha. Denne kom plutselig ikke før 18.11. De hadde den på lager i en uke etter jeg bestillte så det syntes jeg var veldig dårlig. Burde vel reservert skjermen til meg? :/

Lenke til kommentar

Leverings datoer som de fleste web shoper oppererer med er datoer de får av sine levrandører fra utlandet.

de fleste har en dato også har de en ubekreftet dato, ubekreftet dato vil jo selfølgelig si at denne datoen kan flyttes på.

Hilsen

Ryball

Lenke til kommentar
Om dere undersøker litt vil dere finne ut at dette er en anntatt dato, altså en dato de regner med at varen er inne, når datoen er bekreftet så står det enten bekreftet eller så er datoen med en uthevet skrift, dette gjelder ikke bare hos psdata men hos alle webbutikker.

:yes:

Er en fordel å lese litt om betingelser ol. før man kjøper, samt lagerstatus. Det kan feks stå "19.11.03 ubekreftet". Det vil da si at de forventer å få den inn da, men butikken kan ikke noe for at den evt kommer senere, det er leverandøren som ansvaret.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en billigpc som jeg skulle ha med til min kjære mor nede i danmark. når jeg bestilte hadde de varen inne, så fikk jeg ordrebekreftelse dagen etter, hvor det stod ubekreftet "xx.xx.xxxx"(husker ikke dato). sjekket websidene dems, og der stod det også ubekreftet. ringte for å sjekke, og da sa dem at pakken var sendt den samme morgenen, sjekket mailen neste dag igjen, og da var sendingsbekreftelsen der. om jeg ikke husker helt feil så stod det faktisk "ubekreftet xx.xx.xxxx" på ordebekreftelsen også :D

det spiller jo uansett ingen rolle. det kommer sikkert av treghet i systemet osv.

er fornøyd med ps data!

Lenke til kommentar
Hvis du skal bestille 10 varer så velger du seff en webshop som har delene

på lager, ikke en webshop som har 10 datoer, slik at man kan klage etterpå...

Skjerm+brenner blir likevel 2xfrakt...pga 2xkolli...

Ziegler

Nå skal jeg gi deg en oppgave. Finn en webshop som har Hitachi 7k250 disker + MS IM 3.0 + mer.

Om dere undersøker litt vil dere finne ut at dette er en anntatt dato, altså en dato de  regner med at varen er inne, når datoen er bekreftet så står det enten bekreftet eller så er datoen med en uthevet skrift, dette gjelder ikke bare hos psdata men hos alle webbutikker.

Hva når "bekreftet" datoer hele tiden blir byttet ?

Og hvem er det som ikke har MS IM v3.0 ? Det tar 3 uker før de får den inn.

Nå bestiller jeg disker fra psdata+resten fra komplett, så alt ordner seg.

Men hvorfor psdata endrer bekreftede datoer + tar ikke inn ting på flere uker er det jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Hei dette er Ziegler, måtte endre kontonavn fordi HW-nissene tror jeg er samme person som Ryball(som også er blokket) og WD1200JB...makan til frekkhet...

Så til utfordringen din: Hvis du hadde så insane mange leveringsdatoer på varene dine, hvorfor ikke bare sjekk en annen WEBSHOP? Det er da hundrevis av dem...

Finn diskene dine selv...jeg har diskplass i massevis....

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...