Gå til innhold

Tamron til Nikon på Canon, mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er visst populære de adapterne der.....men så ser det ut som det utelukkende er Canon-folket som "bare-må-ha" skikkelig kvalitetsoptikk fra Nikon.... :hmm:

Helt enig, litt rart at TS da ønsker og kjøpe en Tamron :p

Å fillern....skulle heller vel heller stått "Nikon-fatning"....

Lenke til kommentar

Det er et spørsmål om penger for min del ☺

Om det finnes tilsvarende optikk for 5000,- så rop ut.

Enig med deg....mer til overs.....og da blir det heller Tamron og Sigma.

I de siste par årene har både Tamron og Sigma lansert objektiver som GRUSER alternativene fra CaNikon......både resultatmessig og på pris :)

DET liker vi  :w00t:

Lenke til kommentar

Hva skal du fotografere?

På 300mm ville jeg ikke hatt objektiv uten stabilisering....

Det er til astrofotografering av DSO :) (jeg er klar over at det ikke er optimalt utstyr, men det er utrolig hva man kan få til med det)

Lenke til kommentar

Det er til astrofotografering av DSO :) (jeg er klar over at det ikke er optimalt utstyr, men det er utrolig hva man kan få til med det)

Det finnes bare muligheter....hvis man er litt oppfinnsom ;)

Ja, men du har nok rett i at det er lurt å ha stabilisering. Vanskelig dette :p

Lenke til kommentar

Med et såpass dyrt objektiv ville jeg heller ventet, og fått et med riktig fatning. Autofokus og evt stabilisering er heller kjekt å ha.

Å vente er jo det verste som finnes  :grin2:

Jeg kan gå høyere i pris, og hadde jeg bodd en sted uten LF hadde jeg heller kjøpt et teleskop med motor. Men jeg gidder altså ikke legge ned tusenvis på noe som veier halvparten av meg selv, og som kommer til å ta en halv natt bare å montere opp. Så da venter jeg heller med det til jeg får kjøpt hus på landet:p

Så da kan jeg like gjerne legge penger på et objektiv føler jeg, så lenge det ikke er over 10 000 ,- (tenker også å kjøpe brukt)

Hva skal man feks prioritere i mitt tilfelle, fast optikk eller blender? Fant en Canon 400 f/5.6 og en Sigma 70-200 f/2.8 til ca samme pris. Noen som har noen gode råd til meg angående dette? :)

Lenke til kommentar

De er visst populære de adapterne der.....men så ser det ut som det utelukkende er Canon-folket som "bare-må-ha" skikkelig kvalitetsoptikk fra Nikon.... :hmm:

Helt enig, litt rart at TS da ønsker og kjøpe en Tamron :p

Det er et spørsmål om penger for min del ☺

Ser nå at innlegget mitt kan misforståes, hensikten var og mobbe flagborg for at han skrev Nikon når tråden omhandlet Tamron :)

Vel, etter mye lesing og frem og tilbake tror jeg at jeg lander på en canon 300mm f/4 L IS, da får jeg med stabilisator som sikkert er lurt, og en litt større blender :)

Det tror jeg er et lurt kjøp, du trenger ikke f/2.8 og hvis du trenger f/2.8 så er det stort sett til action-fotografering og da er autofokus en kjekk greie. Både bruktmarkedet til foto.no og finn.no har bra mengde brukt fotoutstyr, og du kan se hva folk forlanger for brukte objektiver hos Team biathlon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...