Andromeda§ Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg snuser på en brukt Tamron SP AF 300mm f2.8 til Nikon - problemet er bare at jeg har Canon (5d3). Finnes det et adapter som kan løse dette? Har noen isåfall en link? Lenke til kommentar
tow Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 http://www.miniinthebox.com/no/emolux-af-bekreft-nikon-ai-lens-til-canon-eos-ef-mount-adapter-med-elektronisk-7d-60d-600d-5d-ii_p927255.html?currency=NOK&litb_from=paid_adwords_shopping&litb_from=&adword_mt=&adword_ct=73333442922&adword_kw=&adword_pos=1o2&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&adw_src_id=4196617767_313346922_22461590202_aud-79897721551:kwd-108579570783&gclid=CLbN75-4sMgCFeOD2wodAjYPBQ Du får ikke autofokus, men du får fokusbekreftelse. Lenke til kommentar
Andromeda§ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Tuusen tusen takk! Jeg trenger ikke af til bruket av denne heldigvis Jeg har sett på noen billigere objektiv som er av Canon, men det er jo disse 70-200/300mm osv - alle sier jo at fast optikk er bedre. Så da håper jeg det stemmer. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 De er visst populære de adapterne der.....men så ser det ut som det utelukkende er Canon-folket som "bare-må-ha" skikkelig kvalitetsoptikk fra Nikon.... 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) De er visst populære de adapterne der.....men så ser det ut som det utelukkende er Canon-folket som "bare-må-ha" skikkelig kvalitetsoptikk fra Nikon.... Helt enig, litt rart at TS da ønsker og kjøpe en Tamron Endret 7. oktober 2015 av Nautica 3 Lenke til kommentar
Andromeda§ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Det er et spørsmål om penger for min del ☺ Om det finnes tilsvarende optikk for 5000,- så rop ut. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 De er visst populære de adapterne der.....men så ser det ut som det utelukkende er Canon-folket som "bare-må-ha" skikkelig kvalitetsoptikk fra Nikon.... Helt enig, litt rart at TS da ønsker og kjøpe en Tamron Å fillern....skulle heller vel heller stått "Nikon-fatning".... Lenke til kommentar
Andromeda§ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 De er visst populære de adapterne der.....men så ser det ut som det utelukkende er Canon-folket som "bare-må-ha" skikkelig kvalitetsoptikk fra Nikon.... Ikke så rart når det ikke er mulig andre veien 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Det er et spørsmål om penger for min del ☺ Om det finnes tilsvarende optikk for 5000,- så rop ut. Enig med deg....mer til overs.....og da blir det heller Tamron og Sigma. I de siste par årene har både Tamron og Sigma lansert objektiver som GRUSER alternativene fra CaNikon......både resultatmessig og på pris DET liker vi Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Om det finnes tilsvarende optikk for 5000,- så rop ut. Hva skal du fotografere? På 300mm ville jeg ikke hatt objektiv uten stabilisering.... Lenke til kommentar
Andromeda§ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Om det finnes tilsvarende optikk for 5000,- så rop ut. Hva skal du fotografere? På 300mm ville jeg ikke hatt objektiv uten stabilisering.... Det er til astrofotografering av DSO (jeg er klar over at det ikke er optimalt utstyr, men det er utrolig hva man kan få til med det) Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Det er til astrofotografering av DSO (jeg er klar over at det ikke er optimalt utstyr, men det er utrolig hva man kan få til med det) Det finnes bare muligheter....hvis man er litt oppfinnsom Lenke til kommentar
Andromeda§ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Det er til astrofotografering av DSO (jeg er klar over at det ikke er optimalt utstyr, men det er utrolig hva man kan få til med det) Det finnes bare muligheter....hvis man er litt oppfinnsom Ja, men du har nok rett i at det er lurt å ha stabilisering. Vanskelig dette Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Med et såpass dyrt objektiv ville jeg heller ventet, og fått et med riktig fatning. Autofokus og evt stabilisering er heller kjekt å ha. Lenke til kommentar
Andromeda§ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Med et såpass dyrt objektiv ville jeg heller ventet, og fått et med riktig fatning. Autofokus og evt stabilisering er heller kjekt å ha. Å vente er jo det verste som finnes Jeg kan gå høyere i pris, og hadde jeg bodd en sted uten LF hadde jeg heller kjøpt et teleskop med motor. Men jeg gidder altså ikke legge ned tusenvis på noe som veier halvparten av meg selv, og som kommer til å ta en halv natt bare å montere opp. Så da venter jeg heller med det til jeg får kjøpt hus på landet:p Så da kan jeg like gjerne legge penger på et objektiv føler jeg, så lenge det ikke er over 10 000 ,- (tenker også å kjøpe brukt) Hva skal man feks prioritere i mitt tilfelle, fast optikk eller blender? Fant en Canon 400 f/5.6 og en Sigma 70-200 f/2.8 til ca samme pris. Noen som har noen gode råd til meg angående dette? Lenke til kommentar
Andromeda§ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Vel, etter mye lesing og frem og tilbake tror jeg at jeg lander på en canon 300mm f/4 L IS, da får jeg med stabilisator som sikkert er lurt, og en litt større blender 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 De er visst populære de adapterne der.....men så ser det ut som det utelukkende er Canon-folket som "bare-må-ha" skikkelig kvalitetsoptikk fra Nikon.... Helt enig, litt rart at TS da ønsker og kjøpe en Tamron Det er et spørsmål om penger for min del ☺ Om det finnes tilsvarende optikk for 5000,- så rop ut. Ser nå at innlegget mitt kan misforståes, hensikten var og mobbe flagborg for at han skrev Nikon når tråden omhandlet Tamron Vel, etter mye lesing og frem og tilbake tror jeg at jeg lander på en canon 300mm f/4 L IS, da får jeg med stabilisator som sikkert er lurt, og en litt større blender Det tror jeg er et lurt kjøp, du trenger ikke f/2.8 og hvis du trenger f/2.8 så er det stort sett til action-fotografering og da er autofokus en kjekk greie. Både bruktmarkedet til foto.no og finn.no har bra mengde brukt fotoutstyr, og du kan se hva folk forlanger for brukte objektiver hos Team biathlon. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 ....hensikten var og mobbe flagborg..... I'll Be Back..... Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 .....men så ser det ut som det utelukkende er Canon-folket som "bare-må-ha" skikkelig kvalitetsoptikk fra Nikon.... Ikke nå som Canon 11-24mm f4L har kommet.... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Helt rå!...men hvorfor ventet Canon helt til 2015? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå