Gå til innhold

er ny i gaming? tips?

Anbefalte innlegg

Det er da så sykt mye billige spill på steam samt haugevis av gratis online spill på markedet, laste ned spill fra piratebay i dag er helt på trynet og det er nok de fleste her enige i.

Jeg vil si det er noe helt annet enn å laste ned filmer/serier, mesteparten av det som er nytt på den fronten har man ikke mulighet til å betale for å se.

Spillene kommer som regel ut på verdensmarkedet relativt samtidig så da er det ingen unnskyldning. I tillegg til dette er det mye malware skjult i cracks og liknende til spill på piratebay som kan være skadelig for maskinen din.

Kjøp spillene du skal spille, støtt spillindustrien, ikke vær en dust.

ehm, malware og virus vil alltids slå ut i crack filene.... Det har de alltid gjort

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Både og, en god del av de spillene er gamle! Noen vil sikkert komme og skyte meg ned, men ja, spill blir gamle du kan sammenligne det med en ny bil og en 10 år gammel bil, det er en merkbar forskjell, og har du gått fra moderne spill de eldre som blir priset opp og bortover pga nostalgi så kan du veldig fort bli skuffet. Når det kommer til hva du burde spille så er det egentlig veldig enkelt, det du selv vil. Selv har jeg spilt i 20 år, lenge før vi ble kalt gamere, og før vi også ble kalt nerder :p og jeg har blitt mettet de siste årene. Så for mitt vedkommende går det som regel i Forza, div. bygge og simulator spill som ikke krever så fryktelig mye av en, av og til et rts og et par av "blockbusterne" som kommer, som f.eks. Fallout 4 som kommer om 14 dager. 

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Siden du likte FarCry 3 er vel FarCry 4 et must. :) Når det gjelder Assassi's Creed er jo AC: Black Flag helt klart å anbefale.

Ellers anbefaler jeg også Assassin's Creed: Chronicles: China, selv om det "bare" er et 2D platformspill, og områdene er veldig grå og brune. Men gameplayet er solid, og så vidt jeg vet får du belønning avhengig av om du spiller som stealth, brawler eller assassin. Dvs om du sniker veldig mye og unngår kamp, vil du få mange poeng pr brett og åpne sniketing. Spiller du ren brawler og sloss med alt du finner får du lite poeng pr brett, men til gjengjeld åpner du flere ting du kan bruke til å sloss med. Jeg spilte gjennom som assassin, og prøvde å ta så mange stealth kills som mulig, og samtidig unngå åpen kamp. Dermed fikk jeg mange ting som passer for meg, som kastekniver osv. AC:C: India og Russia kommer også etterhvert. Gleder meg som en unge til dem. Faktisk gleder meg mer til dem enn til AC: Syndicate, og det er neeeeeeeeeesten forhåndsbestilt. :) (bare synd AC pleier å være litt rotete på launch. AC:S trenger nok en uke eller to på å komme seg med patcher, antar jeg.)

Noen andre favoritter:

1. Jurassic Park: The Game fra TellTale. Sterkt undervurdert spill. Vi snakker strengt tatt om en film der du får ta valg underveis. Liker du Jurassic Park er dette en no-brainer.

2. Civilization 5. Sier seg vel selv, i grunnen.

3. Transformers: Devastation. Kommer på fredag til konsollene, men er ute på Steam nå. Vi snakker første generasjons Transformers i et Devil May Cry-lignende spill laget av Platinum Games. Kan det bli bedre? :D (vel, ja, det er ikke akkurat perfekt... men har sett veldig mange bra anmeldelser, og nesten ingen dårlige.)

4. Marvel Heroes. Ta en av hovedfolkene bak Diablo-serien, lag et spill basert på Marvel-folkene og gjør det gratis (F2P, der de faktisk mener 100% Free. Du kan betale for å åpne ting raskere, men det er slettes ikke nødvendig.) Og nevnte jeg at det er over 50 folk å spille som så langt? Alle er unike, fullverdige "klasser" som gjør det du tror de vil. Cap America er sterk, tåler mye, kaster skjoldet, og så videre. Spider-man er svært rask, bruker vevet sitt til det meste, slår hardt og så videre. Kitty Pryde kom nettopp, og har selvsagt følge av mini-dragen sin, Lockheed. Hun kan teleporte og bruke sverdet sitt, mens dragen spyr ild og alt det der. Alle klassene er svært unike og interessante, og selvsagt med full voice-over og alt annet du kan forvente at av AAA-spill. Bare at dette er F2P, så det er strengt tatt et AAA-spill som ikke koster noe. Og likevel er det veldig mange som nekter å prøve det engang. Aldri skjønt hvorfor.

5. Rogue Legacy. Du vil dø. Mye. Veldig mye. Men når du dør starter du bare en ny karakter, og beholder alt gullet og utstyret forrige karakter plukket opp. Dermed blir du sterkere og sterkere, så du vil overleve lengre og lengre. Dermed er du hektet, og før du vet ordet av det har du sittet halve natten. :)

hei lurte på en ting når jeg prøver å kjøpe  AC: Black Flag fra cdon så kommer det 2 

Assassin's Creed IV (4) Black Flag Classics (Xbox 360)
og
Assassin's Creed IV (4) Black Flag Essentials (PS3)
hva er forskjellen mellom Essentials og Classics? 
Lenke til kommentar

Siden du likte FarCry 3 er vel FarCry 4 et must. :) Når det gjelder Assassi's Creed er jo AC: Black Flag helt klart å anbefale.

Ellers anbefaler jeg også Assassin's Creed: Chronicles: China, selv om det "bare" er et 2D platformspill, og områdene er veldig grå og brune. Men gameplayet er solid, og så vidt jeg vet får du belønning avhengig av om du spiller som stealth, brawler eller assassin. Dvs om du sniker veldig mye og unngår kamp, vil du få mange poeng pr brett og åpne sniketing. Spiller du ren brawler og sloss med alt du finner får du lite poeng pr brett, men til gjengjeld åpner du flere ting du kan bruke til å sloss med. Jeg spilte gjennom som assassin, og prøvde å ta så mange stealth kills som mulig, og samtidig unngå åpen kamp. Dermed fikk jeg mange ting som passer for meg, som kastekniver osv. AC:C: India og Russia kommer også etterhvert. Gleder meg som en unge til dem. Faktisk gleder meg mer til dem enn til AC: Syndicate, og det er neeeeeeeeeesten forhåndsbestilt. :) (bare synd AC pleier å være litt rotete på launch. AC:S trenger nok en uke eller to på å komme seg med patcher, antar jeg.)

Noen andre favoritter:

1. Jurassic Park: The Game fra TellTale. Sterkt undervurdert spill. Vi snakker strengt tatt om en film der du får ta valg underveis. Liker du Jurassic Park er dette en no-brainer.

3. Transformers: Devastation. Kommer på fredag til konsollene, men er ute på Steam nå. Vi snakker første generasjons Transformers i et Devil May Cry-lignende spill laget av Platinum Games. Kan det bli bedre? :D (vel, ja, det er ikke akkurat perfekt... men har sett veldig mange bra anmeldelser, og nesten ingen dårlige.)

4. Marvel Heroes. Ta en av hovedfolkene bak Diablo-serien, lag et spill basert på Marvel-folkene og gjør det gratis (F2P, der de faktisk mener 100% Free. Du kan betale for å åpne ting raskere, men det er slettes ikke nødvendig.) Og nevnte jeg at det er over 50 folk å spille som så langt? Alle er unike, fullverdige "klasser" som gjør det du tror de vil. Cap America er sterk, tåler mye, kaster skjoldet, og så videre. Spider-man er svært rask, bruker vevet sitt til det meste, slår hardt og så videre. Kitty Pryde kom nettopp, og har selvsagt følge av mini-dragen sin, Lockheed. Hun kan teleporte og bruke sverdet sitt, mens dragen spyr ild og alt det der. Alle klassene er svært unike og interessante, og selvsagt med full voice-over og alt annet du kan forvente at av AAA-spill. Bare at dette er F2P, så det er strengt tatt et AAA-spill som ikke koster noe. Og likevel er det veldig mange som nekter å prøve det engang. Aldri skjønt hvorfor.

5. Rogue Legacy. Du vil dø. Mye. Veldig mye. Men når du dør starter du bare en ny karakter, og beholder alt gullet og utstyret forrige karakter plukket opp. Dermed blir du sterkere og sterkere, så du vil overleve lengre og lengre. Dermed er du hektet, og før du vet ordet av det har du sittet halve natten. :)

hei lurte på en ting når jeg prøver å kjøpe  AC: Black Flag fra cdon så kommer det 2 

og

Forskjellen er at Classics er til Xbox 360 og Essentials er til Playstation 3

Lenke til kommentar

Ikke tredjeperson, men basert på historiske hendelser som du etterlyser.

Company of Heroes 2-serien er på salg i jula. 75% avslag på hele serien. Både campaign og multiplayer. Man kan spille som russere, amerikanere og tyske styrker. Det er også en britisk utvidelse, men denne har ingen campaign.

Klekkelig moro med venner, både å spille med og mot. :)

Spillet utspiller det i WW2, både øst og vest i Europa.

Lenke til kommentar

Noen andre favoritter:

og

Forskjellen er at Classics er til Xbox 360 og Essentials er til Playstation 3

greit nok men hva med 

Assassins Creed 4: Black Flag - Special Edition (PS3)?

er det noen forskjeller eller er den bare en time med spilling?

Den er i så fall fra her:

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/spill-playstation-3/PS3AC4BF/assassins-creed-4-black-flag-special-edition-ps3;pgid=vkRC.Yfxuw1SRpyLRwCHGVcM0000m-6gpN80

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...