EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 hei jeg er ny angående å game - jeg spilt en god del assasins creed - spill og jeg elsker den noen som har spill som ligner på assasins creed-serien? spill som er om historiske hendelser? har spilt far cry 3- har også likt den.. Takk for all tips Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Tja... Nye Tomb Raider fra 2013 er ett svært bra spill. God historie, mye å utforske, tredjepersons kamera som i assasins creed. Egentlig finnes det spill om absolutt alt. Selv om du ikke kan så mye om spill. Så kan du jo skrive ned de interessene du har, så kan vi foreslå spill for deg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Skal man kunne lese masse historie så man lærer litt eller er det bare settingen som er viktig? Hvilken kategori, kun RPG? Her er en wiki-side du kan bla deg gjennom. Det er mange gamle spill som er veldig bra selv om grafikken ikke er helt moderne. Det er ganske sjelden folk som vil ha anbefalinger til spill spesifiserer ordentlig hva de ønsker, vanskelig å komme med noe konkret da Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Om du liker god historie kan jeg absolutt anbefale Mass Effect. Aldri kost meg så mye med et spill Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Siden du likte FarCry 3 er vel FarCry 4 et must. Når det gjelder Assassi's Creed er jo AC: Black Flag helt klart å anbefale. Ellers anbefaler jeg også Assassin's Creed: Chronicles: China, selv om det "bare" er et 2D platformspill, og områdene er veldig grå og brune. Men gameplayet er solid, og så vidt jeg vet får du belønning avhengig av om du spiller som stealth, brawler eller assassin. Dvs om du sniker veldig mye og unngår kamp, vil du få mange poeng pr brett og åpne sniketing. Spiller du ren brawler og sloss med alt du finner får du lite poeng pr brett, men til gjengjeld åpner du flere ting du kan bruke til å sloss med. Jeg spilte gjennom som assassin, og prøvde å ta så mange stealth kills som mulig, og samtidig unngå åpen kamp. Dermed fikk jeg mange ting som passer for meg, som kastekniver osv. AC:C: India og Russia kommer også etterhvert. Gleder meg som en unge til dem. Faktisk gleder meg mer til dem enn til AC: Syndicate, og det er neeeeeeeeeesten forhåndsbestilt. (bare synd AC pleier å være litt rotete på launch. AC:S trenger nok en uke eller to på å komme seg med patcher, antar jeg.) Noen andre favoritter: 1. Jurassic Park: The Game fra TellTale. Sterkt undervurdert spill. Vi snakker strengt tatt om en film der du får ta valg underveis. Liker du Jurassic Park er dette en no-brainer. 2. Civilization 5. Sier seg vel selv, i grunnen. 3. Transformers: Devastation. Kommer på fredag til konsollene, men er ute på Steam nå. Vi snakker første generasjons Transformers i et Devil May Cry-lignende spill laget av Platinum Games. Kan det bli bedre? (vel, ja, det er ikke akkurat perfekt... men har sett veldig mange bra anmeldelser, og nesten ingen dårlige.) 4. Marvel Heroes. Ta en av hovedfolkene bak Diablo-serien, lag et spill basert på Marvel-folkene og gjør det gratis (F2P, der de faktisk mener 100% Free. Du kan betale for å åpne ting raskere, men det er slettes ikke nødvendig.) Og nevnte jeg at det er over 50 folk å spille som så langt? Alle er unike, fullverdige "klasser" som gjør det du tror de vil. Cap America er sterk, tåler mye, kaster skjoldet, og så videre. Spider-man er svært rask, bruker vevet sitt til det meste, slår hardt og så videre. Kitty Pryde kom nettopp, og har selvsagt følge av mini-dragen sin, Lockheed. Hun kan teleporte og bruke sverdet sitt, mens dragen spyr ild og alt det der. Alle klassene er svært unike og interessante, og selvsagt med full voice-over og alt annet du kan forvente at av AAA-spill. Bare at dette er F2P, så det er strengt tatt et AAA-spill som ikke koster noe. Og likevel er det veldig mange som nekter å prøve det engang. Aldri skjønt hvorfor. 5. Rogue Legacy. Du vil dø. Mye. Veldig mye. Men når du dør starter du bare en ny karakter, og beholder alt gullet og utstyret forrige karakter plukket opp. Dermed blir du sterkere og sterkere, så du vil overleve lengre og lengre. Dermed er du hektet, og før du vet ordet av det har du sittet halve natten. 2 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Noen andre favoritter: 1. Jurassic Park: The Game fra TellTale. Sterkt undervurdert spill. Vi snakker strengt tatt om en film der du får ta valg underveis. Liker du Jurassic Park er dette en no-brainer. 2. Civilization 5. Sier seg vel selv, i grunnen. 3. Transformers: Devastation. Kommer på fredag til konsollene, men er ute på Steam nå. Vi snakker første generasjons Transformers i et Devil May Cry-lignende spill laget av Platinum Games. Kan det bli bedre? (vel, ja, det er ikke akkurat perfekt... men har sett veldig mange bra anmeldelser, og nesten ingen dårlige.) 4. Marvel Heroes. Ta en av hovedfolkene bak Diablo-serien, lag et spill basert på Marvel-folkene og gjør det gratis (F2P, der de faktisk mener 100% Free. Du kan betale for å åpne ting raskere, men det er slettes ikke nødvendig.) Og nevnte jeg at det er over 50 folk å spille som så langt? Alle er unike, fullverdige "klasser" som gjør det du tror de vil. Cap America er sterk, tåler mye, kaster skjoldet, og så videre. Spider-man er svært rask, bruker vevet sitt til det meste, slår hardt og så videre. Kitty Pryde kom nettopp, og har selvsagt følge av mini-dragen sin, Lockheed. Hun kan teleporte og bruke sverdet sitt, mens dragen spyr ild og alt det der. Alle klassene er svært unike og interessante, og selvsagt med full voice-over og alt annet du kan forvente at av AAA-spill. Bare at dette er F2P, så det er strengt tatt et AAA-spill som ikke koster noe. Og likevel er det veldig mange som nekter å prøve det engang. Aldri skjønt hvorfor. 5. Rogue Legacy. Du vil dø. Mye. Veldig mye. Men når du dør starter du bare en ny karakter, og beholder alt gullet og utstyret forrige karakter plukket opp. Dermed blir du sterkere og sterkere, så du vil overleve lengre og lengre. Dermed er du hektet, og før du vet ordet av det har du sittet halve natten. Takk for tipsene Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Bare husk å kjøpe spillene lovlig. Ikke noe piratebay-tull, ok? (så du hadde en annen tråd der du spurte om piratkopiering...) 7 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Bare husk å kjøpe spillene lovlig. Ikke noe piratebay-tull, ok? (så du hadde en annen tråd der du spurte om piratkopiering...) koffår ikke? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Fordi det ikke er lovlig. Støtt utviklerene med å kjøpe spillene de lager 4 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Fordi det ikke er lovlig. Støtt utviklerene med å kjøpe spillene de lager har ikke så mye penger til det da ... Endret 8. oktober 2015 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Det mange gjør er jo også å laste ned spill ulovlig og om de er bra så kjøper man dem. De som ikke er bra er sjeldent man spiller gjennomEldre spill er ofte mye billigere enn når de akkurat kommer ut, så kan vere en god idè å vente på at spillene blir 1-2år, så er de ofte mye billigere Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Bare husk å kjøpe spillene lovlig. Ikke noe piratebay-tull, ok? (så du hadde en annen tråd der du spurte om piratkopiering...) koffår ikke? Fordi det er ulovlig burde være grunn nok, men hva med alle utviklerstudioene som går konkurs, og folk som mister jobben? Hva med spillserier som selger dårlig pga piratkopiering, og dermed aldri får oppfølgere? Hva med drit som DRM, always-on og alt det der, for å prøve å bekjempe piratkopiering? Håper seriøst du skjønner poenget. Har du ikke penger? Kjøp billige spill, eller spill de du allerede har. Å laste ned "for å teste" funker heller ikke. Når du laster ned noe støtter du piratkopiering, og dermed har du gjort problemet enda større. Eller tror dere seriøst at folk driver sider som piratebay bare for moro skyld? Det er store penger å tjene på sånt, selv om dere som brukere ikke betaler noe. Dermed kan de vokse seg større og bli et enda større problem. Det skader ikke å tenke litt. Verden er større enn huset ditt. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Bli medlem av Steam, følg med på tilbudene der, ofte at man kan få tak i gode spill til en billig penge. Fallout : Las Vegas med alt av utvidelser kostet meg en liten slikk og ingenting (15-35kr? ) og er et godt eksempel på gode kjøp man kan gjøre. 3 Lenke til kommentar
Jext Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Det er da så sykt mye billige spill på steam samt haugevis av gratis online spill på markedet, laste ned spill fra piratebay i dag er helt på trynet og det er nok de fleste her enige i. Jeg vil si det er noe helt annet enn å laste ned filmer/serier, mesteparten av det som er nytt på den fronten har man ikke mulighet til å betale for å se. Spillene kommer som regel ut på verdensmarkedet relativt samtidig så da er det ingen unnskyldning. I tillegg til dette er det mye malware skjult i cracks og liknende til spill på piratebay som kan være skadelig for maskinen din. Kjøp spillene du skal spille, støtt spillindustrien, ikke vær en dust. 1 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Tja... Nye Tomb Raider fra 2013 er ett svært bra spill. God historie, mye å utforske, tredjepersons kamera som i assasins creed. Egentlig finnes det spill om absolutt alt. Selv om du ikke kan så mye om spill. Så kan du jo skrive ned de interessene du har, så kan vi foreslå spill for deg. har startet i spillet men bare lurte på en ting. jeg klarer å få til fast travel? hva skal jeg gjøre for å få det til? 2. Civilization 5. Sier seg vel selv, i grunnen. angående dette spillet ser den til å være helt forskjellig fra andre spill men jeg vet egentlig hvordan jeg skal spille den?kan du eventuelt veilede meg? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Tja... Nye Tomb Raider fra 2013 er ett svært bra spill. God historie, mye å utforske, tredjepersons kamera som i assasins creed. Egentlig finnes det spill om absolutt alt. Selv om du ikke kan så mye om spill. Så kan du jo skrive ned de interessene du har, så kan vi foreslå spill for deg. har startet i spillet men bare lurte på en ting. jeg klarer å få til fast travel? hva skal jeg gjøre for å få det til? 2. Civilization 5. Sier seg vel selv, i grunnen. angående dette spillet ser den til å være helt forskjellig fra andre spill men jeg vet egentlig hvordan jeg skal spille den?kan du eventuelt veilede meg? Krasj kurs Civ 5 : Det hele handler om å planlegge litt fremover , sørge for at man bygger byer på gode plasser der det er nok av ressurser men samtidlig at det ikke blir så langt unna at man mister mange "turns" på å bevege på settlersene sine. Jeg liker å ha en by i nærheten av havet når jeg starter , med gode ressurser og gjerne en luksus eller to , det hjelper til en god del. Videre sørger jeg for å bygge relativt kjapt både settlers og noen primitive trooper og prøver å balansere dette på en lur måte. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Tja... Nye Tomb Raider fra 2013 er ett svært bra spill. God historie, mye å utforske, tredjepersons kamera som i assasins creed. Egentlig finnes det spill om absolutt alt. Selv om du ikke kan så mye om spill. Så kan du jo skrive ned de interessene du har, så kan vi foreslå spill for deg. har startet i spillet men bare lurte på en ting. jeg klarer å få til fast travel? hva skal jeg gjøre for å få det til? 2. Civilization 5. Sier seg vel selv, i grunnen. angående dette spillet ser den til å være helt forskjellig fra andre spill men jeg vet egentlig hvordan jeg skal spille den?kan du eventuelt veilede meg? For å bruke fast travel, må du finne leier bål, det er samme stedene som du bruker til å oppgradere utstyr, fra leierbålmenyen kan du bruke fast travel. Lenke til kommentar
Liteg0 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Bare husk å kjøpe spillene lovlig. Ikke noe piratebay-tull, ok? (så du hadde en annen tråd der du spurte om piratkopiering...) koffår ikke? Fordi det er ulovlig burde være grunn nok, men hva med alle utviklerstudioene som går konkurs, og folk som mister jobben? Hva med spillserier som selger dårlig pga piratkopiering, og dermed aldri får oppfølgere? Hva med drit som DRM, always-on og alt det der, for å prøve å bekjempe piratkopiering? Håper seriøst du skjønner poenget. Har du ikke penger? Kjøp billige spill, eller spill de du allerede har. Å laste ned "for å teste" funker heller ikke. Når du laster ned noe støtter du piratkopiering, og dermed har du gjort problemet enda større. Eller tror dere seriøst at folk driver sider som piratebay bare for moro skyld? Det er store penger å tjene på sånt, selv om dere som brukere ikke betaler noe. Dermed kan de vokse seg større og bli et enda større problem. Det skader ikke å tenke litt. Verden er større enn huset ditt. Har man ikke rå så har man ikke rå. I dag eier jeg rundt 300 spill på Steam og kjøper alt jeg spiller fordi jeg er helt enig i det du sier her. Jeg ønsker å støtte spille industien og jeg mener DRM skader mer for lovelige spillere enn ulovelige. Men om jeg skal være ærlig så eide jeg nesten ingen av spillene jeg spilte for 10 år siden. Jeg var blakk og hadde rett og slett ikke mulighet til å kjøpe de. Så selv om jeg piratkopierte spill den gang, kan det ikke ses på som tapt salg slik spille industrien liker å se på det, fordi jeg hadde aldri kjøpt spillet i det store og det hele. Hadde jeg vært i samme situasjon i dag hadde jeg nok gjort akkurat det samme, selv om jeg er motstander av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 hei jeg er ny angående å game - jeg spilt en god del assasins creed - spill og jeg elsker den noen som har spill som ligner på assasins creed-serien? spill som er om historiske hendelser? har spilt far cry 3- har også likt den.. Takk for all tips Er mye bra spill å velge mellom, og noe du fort kommer til å legge merke til er at alle har veldig forskjellig smak i hva de liker. Hadde jeg hvert ny i hobbyen hadde jeg prøvd så mye variert som mulig. Assassin's Creed og Far Cry er bra serier og spill, men det finnes veldig mye annet der ute. Det jeg anbefaler er å ha et litt åpent sinn og ikke være redd for å prøve nye ting. (PS: Vet at dette ikke var helt det svaret du hadde håpet på, så beklager den! ) Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg laster ned spill fra piratebay som jeg ikke får tak i andre steder. Gamle spill og glemte spill. Og ja, jeg laster ned nye spill nettop for og teste dem. Hvorfor det ? Fordi spillprodusenter har de siste 2-3 årene sluppet ut spill som er halvferdige, med uhyre dårlig preformance og generelt mye bugs og problemer. Jeg har mistet tilliten til stort sett alt av spillprodusenter på grunn av dårlig lagde spill med nevnte problemer. Om de skal ha 4-600 kroner + penger for dlc så skal jeg vite at det fungerer. Jeg skal ikke trenge og tilpasse, modde og redigere filer for og få ting til og fungere. Demo har de jo sluttet med for mange år siden, så jo. Last ned spill på piratebay og test dem før du burker hundrevis av kroner. Jeg kan godt lære deg hvordan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå