Explorer Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg kjøpte en Thermaltake Golden Orb hos 3dfxcool for 25 kroner men jeg har ingene anelse hva jeg skal bruke den til... Så fikk jeg en ide om å bruke den som north bridge kjøler på hovedkortet (A7N8X deluxe) ettersom det er ganske dårlig kjøling som følger med. Er det noen som vet om dette er mulig å utføre? Det er et lite problem. Jeg kan ikke gjøre noen fysiske forandringer på hovedkortet ettersom jeg ikke kan leve uten PCen hvis den blir ødelagt Håper det er noen som vet om dette er mulig og kansje også vet hvordan det skal gjøres... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Driver du og overklokker og opplever at det er FSB'en som holder deg tilbake? Hvis nei vil jeg fraråde deg å gjøre det hvis du er så avhengig av dataen som du sier du er Hvis du vil gjøre det så må du skaffe termisk lim, og mofisere kjøleren slik at den får plass på hovedkortet. En jernsag eller dremel passer fint til dette... Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Jeg har tenkt litt mer på dette og ettersom bunnen på kjøleren er massiv aluminium kan jeg ta opp viften og borre to hull med akkurat samme lengde på diagonalene slik at jeg kan bruke de klipsene som er til å feste standard kjøleribben. Når jeg da bruker litt termiskt lim i tillegg kan det bli ganske bra... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Har tenkt samme tanken - venter bare på posten Kan sikkert legge ut min erfaring etter at jeg får produktene =) Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Tror nok dette blir litt vanskelig å utføre allikevel Ettersom golden Orben er litt større enn jeg først trodde så kommer CPU kjøleren og kondensatorene i veien for å montere... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Den Orb-kjøleren er nok litt for stor til slike ting ja. Enkelte hovedkort har kanskje plass, men jeg vet ikke om det er så lurt å gjøre noe slikt. Alle Orb-kjølerne er forholdsvis bråkete i drift, og selv om det lar seg gjøre, så tror jeg ikke at hovedkortet har godt av å holde hele vekten av kjøleren ved hjelp av de to festehullene rundt NB. Jeg kan ta feil her, men tenk over saken! Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har testen, og hovedkortet gikk fyken. Jeg slipte ned kjøleren slik at den passet, men da jeg startet opp var skjermen svart, og ville ikke reagere. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 BTW; Den var veldig rolig, Corleone ;) Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 BTW; Den var veldig rolig, Corleone ;) Ikke helt sikker på at jeg forsto den Rolig? Uansett, det kan jo være at Orb'en var litt for tung og ikke fikk skikkelig kontakt med NB når du satt HK'et på høykant. Hvordan festa du Ribba forresten? Med skruer? Kanskje de kortslutta noe på HK'et? Termisk lim er forresten er DÅRLIG idè! NB kan kanskje bli slittt løs fra HK'et. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Litt sent å si alikvel Kortet er dødt, men nytt ventes i posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå