Gå til innhold

Galskapen i Sverige kort oppsummert


Anbefalte innlegg

 

 Danmark har vist at det er veldig lett å stramme inn asylpolitikken.

 

De var vel mer flaks nå da? Dvs. at de tusener som kom/kommer til Danmark bare er på gjennomreise til Sverige evt. Norge

 

Hva skulle danskene gjort annerledes enn svenskene da, hvis f.eks. alle disse menneskene i stoppet reiseruta hos dem i stedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kan jo være så simpelt at "interdependency in economics" har kommet så langt at skal den skuta snus, så må vi godta ikke fullt så fete lønninger, nå og i fremtiden

 

Prøv å si til den bortskjemte at du må klare deg med mindre, så starter sutrekoret uber det ganske land ;)

Håper asken er spredd før det skjer, men bekymrer meg for barna mine.  De får oppleve sutrekoret som hyler: "Bruk mere oljepenger! (Statens pensjonsfond)

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Komisk hvordan det mange av oss har sagt hele tiden litt etter litt nå blir reell politikk::

 

-Det skal deporteres hundretusner fra EU

-Det skal etableres leirer der nede som folk skal måtte søke ifra

-Det meldes nå (endelig) om at samtlige av de som kommer nå bare vil få midlertidig opphold og skal returneres så fort det er trygt i hjemlandet

 

Neste på lista nå må vel bli å redusere alle former for NAV-utbetalinger meget kraftig. Videre må det bli å etablere lukkede mottak.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Tja, kan jo være så simpelt at "interdependency in economics" har kommet så langt at skal den skuta snus, så må vi godta ikke fullt så fete lønninger, nå og i fremtidenPrøv å si til den bortskjemte at du må klare deg med mindre, så starter sutrekoret uber det ganske land ;)

 

Håper asken er spredd før det skjer, men bekymrer meg for barna mine. De får oppleve sutrekoret som hyler: "Bruk mere oljepenger! (Statens pensjonsfond)
Det verste er å ta innover seg hvem som har oppfostret disse

 

Ser på tv hvor det mest interessante programmet er noe de kaller "råskap", og er bare vanlig barnslig leking og drama som i en "kindergarten", og barna et fallerte idrettsstjerner, som nå underholder oss med det rene tøvet, og fordi det er mellom sesonger, og fordi vi har blitt ganske mentalt og moralsk evneveike. På annen kanal lager de show og konkurranse ut av en politisk debatt. Og opplegget er at de plukker ut en fra hvert lag, og så kjemper de mot hverandre ...., mens vi aper, sitter på tribunene hjemme og i studio og lar oss underholde ..

 

Besynderlig utvikling

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

De var vel mer flaks nå da? Dvs. at de tusener som kom/kommer til Danmark bare er på gjennomreise til Sverige evt. Norge

 

Hva skulle danskene gjort annerledes enn svenskene da, hvis f.eks. alle disse menneskene i stoppet reiseruta hos dem i stedet?

Hadde det vært tilfellet, så betyr det at resten av Europa har like strenge asylregler som Danmark. Da kan vi reformere asylsystemet, bygge nye flyktningleire, og sende tilbake de som er trygge i flyktningleirene.

 

I tillegg, så ville færre ha kommet, fordi Europa blir da langt mindre attraktivt for økonomiske migranter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tja, kan jo være så simpelt at "interdependency in economics" har kommet så langt at skal den skuta snus, så må vi godta ikke fullt så fete lønninger, nå og i fremtidenPrøv å si til den bortskjemte at du må klare deg med mindre, så starter sutrekoret uber det ganske land ;)

Håper asken er spredd før det skjer, men bekymrer meg for barna mine. De får oppleve sutrekoret som hyler: "Bruk mere oljepenger! (Statens pensjonsfond)
Det verste er å ta innover seg hvem som har oppfostret disse

 

Ser på tv hvor det mest interessante programmet er noe de kaller "råskap", og er bare vanlig barnslig leking og drama som i en "kindergarten", og barna et fallerte idrettsstjerner, som nå underholder oss med det rene tøvet, og fordi det er mellom sesonger, og fordi vi har blitt ganske mentalt og moralsk evneveike. På annen kanal lager de show og konkurranse ut av en politisk debatt. Og opplegget er at de plukker ut en fra hvert lag, og så kjemper de mot hverandre ...., mens vi aper, sitter på tribunene hjemme og i studio og lar oss underholde ..

 

Besynderlig utvikling

 

 OT! Jeg ikke har sett programmet, så jeg Googlet det. Ikke uenig i det du skriver, men siden jeg har stått enkelte steder hvor man reiser seg opp veldig sakte - så ble jeg mektig imponert over denne. Det er nevro muskulær kontroll, og personlig chi2.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 OT! Jeg ikke har sett programmet, så jeg Googlet det. Ikke uenig i det du skriver, men siden jeg har stått enkelte steder hvor man reiser seg opp veldig sakte - så ble jeg mektig imponert over denne. Det er nevro muskulær kontroll, og personlig chi2.

 

 

Imponerende styrke og balanse :) 

 

Og bare for å "misjonere" litt, brukes metoder som denne ifm "insight meditation", hvor alle bevegelser følges fra start til enden. Det er veldig lærerikt å se "alt" som foregår i kroppen når vi beveger den, fordi man sjelden eller aldri tenker over det, men tar det for gitt

 

ot, over and out! 

Lenke til kommentar

Å lokke med "uendelig rikdom" dersom en tar seg fram til Nord-Europa og oppnår statsborgerskap der, kan virke svært uheldig og uproduktivt.  Og en blir lett medskyldig dersom en driver slik å lokker.

 

Nord-Europeiske velferdsordninger kan i deler av verden beskrives som super-luksus - hus, mat. strøm, vann, gratis tilgang til helse-tjenester, skole etc  kanskje bil og feriereiser etc - alt uten å jobbe. Full frihet.  Dersom jeg bodde kummerlig  i Nigeria så ville jeg sannsynligvis satse alt på å oppnå denne rikdommen.  Jeg ville glemme helt å prøve å skape noe i Nigeria.  Så ville jeg kanskje bruke 100.000 kroner på å sikte meg inn på Nord-Europeiske velferds-ordninger.  Pengene kunne jeg få tak i ved å selge familie-rikdommer eller ved å få hjelp fra noen mot lovnader om å hjelpe dem senere. Så reiser jeg.  Og så etter 3 år blir jeg kanskej sendt tilgake til Nigeria.  Produktivt?  For meg ville det være tragisk.

 

Når nå kanskje 300.000 personer har satset "alt" på å komme til Europa i år - og blir returnert.  Hva koster dette?

La oss si at det koster 200.000 kroner per person (pris for den som prøver seg + prisen ifm opphold og retur).  300.000 x 200.000 = 60.000.000.000 kriner ! Helt burtkastet !  

 

Det medfører ansvar å "lokke" fattige ute i verden hit til Europa.  Kostnads-estimatet ovenfor (bare ment som illustrasjon) inkluderer ikke den langsiktige destruktive effenten av denne trafikken.

Endret av ludo1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...