Gå til innhold

Konservatisme er den nye motkulturen


Anbefalte innlegg

Om du ikke takler se en youtubevideo, så trenger du ikke kommentere at du ikke orket se mer enn 2 sekunder, eller at man ikke kan høre på noe som blir sagt på youtube (et medium som formidler absolutt alt i verden)

 

Så..enten ser du videoen som tar 4 minutter, og kommer med noe interessant til svar, eller så sparer du deg nedverdigelsen av å si at du ikke gidder se en video. Takk

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også ekstremt lei og irritert av dagens asylpolitikk, og annen ekstrem venstrevridd politikk. 

 

Men jeg ble ikke imponert av den videoen. Det eneste han gjorde var å skrike ut om hvor ille venstrevridd politikk er, og da vil man ikke klare å overbevise noen. Idiotien som Europa holder på med nå, må bemøtes med saklige argumenter. 

Lenke til kommentar

Jeg er også ekstremt lei og irritert av dagens asylpolitikk, og annen ekstrem venstrevridd politikk. 

 

Men jeg ble ikke imponert av den videoen. Det eneste han gjorde var å skrike ut om hvor ille venstrevridd politikk er, og da vil man ikke klare å overbevise noen. Idiotien som Europa holder på med nå, må bemøtes med saklige argumenter. 

 

Man vil aldri klare å ovebevise noen. Forskning viser jo at vi er laget slik at jo mer jeg argumenterer for konservatisme til deg, jo mer klynger du deg til din sosialistiske ovebevisning. Altså jo mer jeg pusher på med argumenter og logikk jo MINDRE åpen for mine synspunkter blir du. Det virker veldig ulogisk og bakenvendt, men det er altså slik vi mennesker er.

 

Det er også derfor jeg synes det er rasjonelt å gi opp, og bare stemme så blodrødt man kan, selv om man er konservativ. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man vil aldri klare å ovebevise noen. Forskning viser jo at vi er laget slik at jo mer jeg argumenterer for sosialisme til deg, jo mer klynger du deg til din konservative ovebevisning. Altså jo mer jeg pusher på med argumenter og logikk jo MINDRE åpen for mine synspunkter blir du. Det virker veldig ulogisk og bakenvendt, men det er altså slik vi mennesker er.

 

Det er også derfor jeg synes det er rasjonelt å gi opp, og bare stemme så blodblått man kan, selv om man er sosialist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det er også derfor jeg synes det er rasjonelt å gi opp, og bare stemme så blodblått man kan, selv om man er sosialist.

Når du skriver "blodblått", hva mener du da? Hvilke partier vil du kalle "blodblåe" her i landet?

Lenke til kommentar

Man vil aldri klare å ovebevise noen. Forskning viser jo at vi er laget slik at jo mer jeg argumenterer for sosialisme til deg, jo mer klynger du deg til din konservative ovebevisning. Altså jo mer jeg pusher på med argumenter og logikk jo MINDRE åpen for mine synspunkter blir du. Det virker veldig ulogisk og bakenvendt, men det er altså slik vi mennesker er.

 

Det er også derfor jeg synes det er rasjonelt å gi opp, og bare stemme så blodblått man kan, selv om man er sosialist.

 

Nei, det synes du ikke. For i et fritt kapitalistisk samfunn så ville du måttet stå på, vært kreativ, idérik, jobbet med deg selv, utviklet deg, forandret deg..det orker ikke sosialister, for de synes det er greiest å bli nanna av staten og bli fortalt hva de må gjøre, så lenge de får andres penger til å kose seg med i helgene. Ansvarsløse parasitter :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det er også derfor jeg synes det er rasjonelt å gi opp, og bare stemme så blodblått man kan, selv om man er sosialist.

 

Når du skriver "blodblått", hva mener du da? Hvilke partier vil du kalle "blodblåe" her i landet?
 

 

"blodblått" henspeiler på at konservatismen ofte har sitt utspring og beskytter de høyere klasser, og øverst har vi nobilitetene våre, og om den klassen sies de å ha "blått blod i årene"

 

 

 

Man vil aldri klare å ovebevise noen. Forskning viser jo at vi er laget slik at jo mer jeg argumenterer for sosialisme til deg, jo mer klynger du deg til din konservative ovebevisning. Altså jo mer jeg pusher på med argumenter og logikk jo MINDRE åpen for mine synspunkter blir du. Det virker veldig ulogisk og bakenvendt, men det er altså slik vi mennesker er.

Det er også derfor jeg synes det er rasjonelt å gi opp, og bare stemme så blodblått man kan, selv om man er sosialist.

 

 

Nei, det synes du ikke. For i et fritt kapitalistisk samfunn så ville du måttet stå på, vært kreativ, idérik, jobbet med deg selv, utviklet deg, forandret deg..det orker ikke sosialister, for de synes det er greiest å bli nanna av staten og bli fortalt hva de må gjøre, så lenge de får andres penger til å kose seg med i helgene. Ansvarsløse parasitter :)

Får du ikke med deg din egen tankefeil, når du til og med skriver den selv .. trodde du ville se feiltakelsen med en gang ..!? Les og tenk litt til, og hvis poenget likevel forblir "skjult" for deg, kan jeg forklare saken

 

Når det er sagt, vil jeg spørre om noe annet, som er; hvilken nåværende stat eller samfunn mener du kan brukes som mal for det samfunnet du mener er best?

Lenke til kommentar

Man vil aldri klare å ovebevise noen. Forskning viser jo at vi er laget slik at jo mer jeg argumenterer for sosialisme til deg, jo mer klynger du deg til din konservative ovebevisning. Altså jo mer jeg pusher på med argumenter og logikk jo MINDRE åpen for mine synspunkter blir du. Det virker veldig ulogisk og bakenvendt, men det er altså slik vi mennesker er.

 

Det er også derfor jeg synes det er rasjonelt å gi opp, og bare stemme så blodblått man kan, selv om man er sosialist.

 

Hmm, but money talks :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

"blodblått" henspeiler på at konservatismen ofte har sitt utspring og beskytter de høyere klasser, og øverst har vi nobilitetene våre, og om den klassen sies de å ha "blått blod i årene"

Med andre ord så er de blodblåe egentlig de fleste av politikerne på tinget + kongefamilien da. Dette er jo mennesker som i kraft av sine stillinger har goder som vanlige mennesker bare kan drømme om. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

"blodblått" henspeiler på at konservatismen ofte har sitt utspring og beskytter de høyere klasser, og øverst har vi nobilitetene våre, og om den klassen sies de å ha "blått blod i årene"

Med andre ord så er de blodblåe egentlig de fleste av politikerne på tinget + kongefamilien da. Dette er jo mennesker som i kraft av sine stillinger har goder som vanlige mennesker bare kan drømme om. :)

 

 

Jeg vil ikke si det sånn .. Jeg vil si at klasse samfunnet fungere slik det har gjort, selv om vi har avskaffet ordbruken. De blå passer på den øvre klassen, og de røde passer på den lave klasse, og begge lever godt på å smøre båndene som binder klasse til politikk

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg vil ikke si det sånn .. Jeg vil si at klasse samfunnet fungere slik det har gjort, selv om vi har avskaffet ordbruken. De blå passer på den øvre klassen, og de røde passer på den lave klasse, og begge lever godt på å smøre båndene som binder klasse til politikk

 

Hm litt usikker på hvem du omtaler som de blå og hvem som de røde nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...