Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Typen vil ikke ha forholdet offentlig

Anbefalte innlegg

Hei!

Han jeg er sammen med er "redd" for følelser. Han har opplevd mye vondt i forhold før og synes det er skummelt å være så glad i noen, selv om vi ble enige om at "nå er vi kjærester" for ca. 4mnd siden. Før det hadde vi drevet på og oppført oss som kjærester i et halvt år. Greia er at selv om våre familier, venner og endel bekjente også, vet at vi er i et forhold, ønsker han ikke å ha det på Facebook. Fordi han er redd det skal bli slutt, sier han. Sånn egentlig så viser han meg ikke noe fram på sosiale medier, slik jeg gjør. Han har mange jenter jeg ikke kjenner og noen han ikke egentlig kjenner, på Instagram for eksempel. Men ute offentlig og hjemme eller hjemme hos familie er han veldig kjærlig og ikke redd for å tulle, kysse, klemme osv. Vi er begge 22 år.

Jeg vet at han elsker meg, han gir meg mye av seg selv og tar mye initiativ. Vi har hatt noe tillitsproblemer fra min side etter at han dreit seg ut, men det går bedre nå.

Jeg synes jeg har vært tålmodig hele veien, da det tok tid for han å åpne opp for følelser igjen etter et tøft brudd. Jeg har hele tiden respektert hans følelser. Men jeg må jo innrømme at jeg stusser litt på hvorfor han kvier seg for å ha det offentlig. Altså, i utgangspunktet er det ikke så big deal, men nå har vi vært "oss to" i snart et år. Jeg er hele tiden redd jeg skal miste han, at han ikke vil sette det offentlig fordi han er usikker. Han avkrefter dette og sier bare at han er det blir slutt og at det hadde vært kleint da. Litt teit grunn i mine øyne.

Jeg gidder liksom ikke mase noe "mer" om dette, da jeg har nevnt det flere ganger. Forholdet fungerer i utgangspunktet veldig bra! Jeg gir 100% av meg selv, tar godt vare på ham, gir veldig mye oppmerksomhet og kunne ikke vært mer trofast. Men jeg blir så redd for at jeg bare gir alt her, legger alle kort på bordet og verdsetter ham som en konge, hvis han holder tilbake. Vet han gjorde det veldig før, men det ser ut til å gå bedre nå.

Langt innlegg. Trengte bare å få luftet litt tanker og kanskje høre noen andres syn på saken, som ikke kjenner oss.

Anonymous poster hash: 27dad...1eb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du er ikke fornøyd før statusen på forholdet er offentliggjort på face? :roll:

Jeg tipper han lever ennå etter janteloven.

Fornøyd er jeg, men det meste har gått etter hans pipe hele veien og jeg synes bare det virker som at han ikke er 100% sikker når det er så "farlig" å ha det der ? Selv om han benekter det. Blir jo usikker da, føler på en måte at jeg blir litt holdt i sjul og tenker tanker som at han synes dette er en grei løsning i tilfelle han plutselig vil gå eller noe.

Lenke til kommentar

Det er nettopp noe av det forpliktelsesproblemer er, det er skummelt å "gi opp friheten" sin og "andre muligheter". Uansett hvor glad man måtte være i partneren sin. Om intensjonene hans er hederlige og han virkelig ønsker å forplikte seg (selv om det er vanskelig), så vil det ordne seg etterhvert - men dersom de ikke er det, så kan det dessverre skjule seg noen ubehageligheter i mørket og i fremtiden. Det er dessverre umulig for meg å si hvilken av delene dette er.

Lenke til kommentar

Det er nettopp noe av det forpliktelsesproblemer er, det er skummelt å "gi opp friheten" sin og "andre muligheter". Uansett hvor glad man måtte være i partneren sin. Om intensjonene hans er hederlige og han virkelig ønsker å forplikte seg (selv om det er vanskelig), så vil det ordne seg etterhvert - men dersom de ikke er det, så kan det dessverre skjule seg noen ubehageligheter i mørket og i fremtiden. Det er dessverre umulig for meg å si hvilken av delene dette er.

Det vet jeg, og jeg har som sagt respektert ham og tatt hensyn hele tiden, noe jeg vil forsette å gjøre. Må nok bare se hva som skjer med tiden. Jeg er veldig glad i ham og jeg har det veldig bra med ham, jeg har bare en tendens til å gå veldig langt før jeg "gir noe opp" og/eller slutter å godta ting. Derfor er jeg veldig redd jeg ender opp såret..

Lenke til kommentar

Ved at han er redd for å sette deg som kjæreste på face skulle i utgangspunktet ikke bety så mye, men så kan det være at han er usikker på sine egne følelser, eller dine ovenfor han at han er redd det skal gå i dass.

Han han vært stålsikker, så hadde det vel ikke vært noe stress heller?

Lenke til kommentar

Å slenge forholdsstatus rundt i hytt og gevær på nettet er jo totalt meningsløst, det skal ikke ha noenting å si. Blir som å si at for hundre år siden så skulle han ha dratt til byen, løpt rundt i gatene og skreket at dere er kjærester så alle fikk vite det.

Det du skriver virker for meg som om du er for avhengig av "sosiale" medier og at det er en så stor del av livet ditt at du "mister" andre ting. Spør heller om dere ikke bare skal slette dere fra FB helt siden de fleste vennene der er overfladiske alikevel, ekte venner snakker man med IRL uansett.

Er det noen dere vil ha kontakt med over større avstand så kan dere bare sende SMS eller ringe, kanskje avtale en samtale på Skype. SMS er like upersonlig som FB minus bilder, Skype er genialt.

Ta ham på ordet når han sier at du er jenta for ham. Lykke til med usikkerheten din ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det du skriver virker for meg som om du er for avhengig av "sosiale" medier og at det er en så stor del av livet ditt at du "mister" andre ting. Spør heller om dere ikke bare skal slette dere fra FB helt siden de fleste vennene der er overfladiske alikevel, ekte venner snakker man med IRL uansett.

Det er nå en gang slik at den sosiale dynamikken er annerledes nå i 2015 enn den var i 1995, og for folk som har vokst opp med Facebook og sosiale medier så kan det faktisk være en betydningsfull del av ens sosiale liv. Dermed har jeg full forståelse for at TS finner det problematisk at kjæresten vegrer seg for å sette forholdsstatus på Facebook.

TS må nesten bare prate med kjæresten og finne ut av hva som egentlig er greia.

Lenke til kommentar

Forstår ikkje heilt kvifor det er så viktig at det må stå på Facebook, det er vell i utgangspunktet like uvesentlig som kva profilbilde han har, eller om han har skrevet bursdagen sin der?

Eg synest du fyrst og fremst bør sjå litt på korleis han bruker f.eks. Facebook til vanlig. Er han lite aktiv på Facebook og har ein ufulstendig profil der, så virker det mykje forlangt å kreve at han skal sette inn samlivsstatusen.

Men om han er veldig aktiv og utleverande om privatlivet på Facebook under tilttelen singel så blir det noke anna.

Men om profilen ser slik ut:

Navn: Ola Nordmann:

Fødselsdag: Ukjent

Utdanning: Ukjent

Yrke: Ukjent

Hjemby: Ukjent

Sivilstatus: I ett forhold

Så virker det også litt rart.

Lenke til kommentar

Den beste måten å fikse dette på er å kjøre seg selv på tjukken. 

Typen har trolig null kontroll på om du tar p-pillene dine og når du så er gravid kan han faktisk ikke gå og gjemme det unna , så det er virkelig Win - Win situasjon.

Og så kan du jo oppdatere din egen Facebook profil og fortelle alle sammen at du er gravid og at pappaen er "kjæresten". Ikke så lett å komme seg unna akkurat den der nei.

Jeg regner med at du forstår at dette er en ekstrem måte å gjøre ting på?

Men hvorfor ikke bare si det som det er , nå har vi vært sammen i 2 år og jeg kommer til å skrive på min status at vi er kjærester , vennene våre vil kanskje føle at det er litt rart om vi begge to ikke gjør det og kan sette tvil på følelsene våre. Håper du ikke har noe imot at jeg i det minste offentligjør relasjonen vår og jeg håper du kan gjøre det samme da det betyr mye for meg å kunne fortelle alle vennene mine at jeg er sammen med den flotte kjæresten jeg har.

Og så kjører du deg selv på tjukken :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Den beste måten å fikse dette på er å kjøre seg selv på tjukken. 

Typen har trolig null kontroll på om du tar p-pillene dine og når du så er gravid kan han faktisk ikke gå og gjemme det unna , så det er virkelig Win - Win situasjon.

Og så kan du jo oppdatere din egen Facebook profil og fortelle alle sammen at du er gravid og at pappaen er "kjæresten". Ikke så lett å komme seg unna akkurat den der nei.

Jeg regner med at du forstår at dette er en ekstrem måte å gjøre ting på?

Men hvorfor ikke bare si det som det er , nå har vi vært sammen i 2 år og jeg kommer til å skrive på min status at vi er kjærester , vennene våre vil kanskje føle at det er litt rart om vi begge to ikke gjør det og kan sette tvil på følelsene våre. Håper du ikke har noe imot at jeg i det minste offentligjør relasjonen vår og jeg håper du kan gjøre det samme da det betyr mye for meg å kunne fortelle alle vennene mine at jeg er sammen med den flotte kjæresten jeg har.

Og så kjører du deg selv på tjukken :p

Selv om det er sarkasme, så er det mest idiotiske løsningen med å bli gravid bare for å holde på kjæresten. Ender som regel som alenemor da. 

Lenke til kommentar

jeg har aldri offentliggjort mine forhold på facebook, det handler om prinsipp og ingenting annet. Dem som skal vite at du er i forhold som venner, familie osv vet det, du trenger ikke reklamere det til hele verden. Hold facebook profilen din så begrenset som overhodet mulig! 

Lenke til kommentar

Jeg personlig er lite begeistret for PDO, jeg mener det er noe som hører hjemme innenfor husets vegger.

Bilder etc er vel kanskje greit på fjes, men jeg er eksepsjonelt lite glad i personlig informasjon skal ut i eteren, og ingen andre en nære venner og familie har noe med hvem jeg eventuelt er sammen med.

Jeg har venner som sitter å skriver "jeg elsker deg sussebassen" på fjesbok og den andre svarer "jeg elsker deg også nurket".

Ikke nok med at det er søtt nok til å få meg til å spy litt i munnen, jeg ser ikke vitsen med det når de sitter i samme sofa....

Er vel kanskje litt grunnet alder, men for meg er Facebook for deling av trivielle ting, som morsomme dyr og for å ha en backup av kontakter du eventuelt trenger i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det er nå en gang slik at den sosiale dynamikken er annerledes nå i 2015 enn den var i 1995, og for folk som har vokst opp med Facebook og sosiale medier så kan det faktisk være en betydningsfull del av ens sosiale liv. Dermed har jeg full forståelse for at TS finner det problematisk at kjæresten vegrer seg for å sette forholdsstatus på Facebook.

Er klar over det og forstår TS veldig godt, men det er faktisk slik at de fleste folk man er venner med på FB kun er FB venner (ikke alltid selvfølgelig og det er en litt "vag" uttalelse å komme med, i magel på bedre ord).

Man må også tenke på om det er verdt å bruke tid på FB for å ha kontakt med folk man ellers ikke ville hatt kontakt med. Tror de fleste venner også forstår om man ikke gidder å være på FB og jeg tror også at de aller fleste ordentlige venner ville holdt kontakt på andre måter. Kan vel faktisk påstå at man merker hvem vennene sine er når man slutter å bruke FB.

Dette er jo bare mine meninger, jeg må også si at jeg ikke er på FB selv, uten at det egentlig har noe å si for meningene mine i den forstand.

Men TS gjør selvfølgelig som hun vil og det er veldig vanskelig for mange å slutte på FB, blir nesten som en avhengighet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...