untouch4ble Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) I de siste ukene(3-4) har jeg hatt store problemer med at skjermen/bildet blir svart og at skjermkortdriver har blitt gjenopprettet. "skjermkortdriver har sluttet å virke... osv" I det siste dagene har pc'n låst seg mer og mer også når dette skjer. Første gangen jeg opplevde det var for ca 1 år siden, men da var det var så lenge(2-3mnd) i mellom vær gang det skjedde at jeg egentlig ikke brydde meg noe med det. Tatt seg gradvis opp helt til for 4 uker siden ca. Nå kan jeg nesten ikke surfe uten at dette skjer, og flere ganger har pc'n låst seg pga av dette. I starten var det kun ved youtube mm. men etterhvert så kom det også når jeg surfet på internett, ser i spotify osv. Og i dag kom jeg meg nesten ikke inn på skype pga det, måtte restarte pc'n 4 ganger før jeg kom inn. Det skjedde akkurat når jeg logget på(dvs når alle kontaktene skal til å dukke opp). Opplevde det for første gang i spill i går(BF4). Alle temperaturer viser normalt. Tiltak jeg har prøvd: - Prøvd eldre drivere - Beta driver - Gått fra win 8.1 til 10 - Endre klokkefrekvens/klokking, både opp og ned. - Oppdatere drivere til HK GPU: https://www.komplett.no/product/760600 Endret 6. oktober 2015 av untouch4ble Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Hadde tilsvarende problemer på mitt HD 7970. Til slutt så ble skjermen bare sort ved boot. Reklamerte på det og fikk pengene tilbake (etter en lengre kamp mot cdon). Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Hadde også tilsvarende problem med et HIS 7950. Dette skjedde kun med meg når skjermen gikk i dvale og når jeg da skulle få liv i skjermen skjedde ingenting. Måtte starte pc på nytt for at det skulle bli liv i PCen. Har opplevd det slik siden skjermkortet ble kjøpt på Finn for to år siden. Etter å ha oppdatert til WIN 10 ble problemet borte. Synd det ikke har hjulpet for deg. Du burde kanskje se deg om etter et nytt skjermkort? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Når du oppdaterte til Win10, kjørte du clean install? Jeg hadde samme problem i Windows 8.1, reinstallerte fra scratch og problemet forsvant. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Nei, ikke clean install. Det er det er det eneste jeg ikke har prøvd enda. Men tror ikke jeg har tid før til helgen for å teste en clean install. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Går viftene som de skal? Prøv å plukke ut kortet og blåse støv ut av kjøleribbene (luft på boks). Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Skulle akkurat til å starte en ny tråd med tilsvarende problemstilling. I de siste ukene har jeg også hatt dette fenomenet nesten daglig. Meldingen er " skjermkortet har sluttet å virke og driveren er blitt oppdatert" eller noe lignende. Har Windows 10 (oppgradering og ikke clean install). Skjermkortet er et 4 år gammelt AMD Radeon HD 6570. Aldri hatt noe problemer med dette tidligere. Pc'n forøvrig (Acer Aspire desktop) fungere utmerket ellers. Lurte også på om skjermkortet var i ferd med å ta kvelden, men er usikker. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Nei er driver problemer, kommer til å bli bedre håper jeg. Dere som husker vet at var det samme med win7 da det kom. Men er driver som er problemet. For min del ble det bedre med siste fra nv. Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Fant en litt nyere driver fra AMD sine sider som jeg installerte, så får jeg bare følge med å se om problemet forsvinner de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Update: En dag etter jeg skrev denne topic'n fungerte det knirkefritt helt til for 2 uker siden. Da tok jeg clean install av win10, men det ble ikke bedre. Dog var det lite flimring denne gangen, nå låste skjermen/pc'n seg i en farge med streker. Og måtte bruke "svenskeknappen" for å få den igang igjen. Det hele endte med til slutt at jeg ikke fikk igang pc'n i det hele tatt, eller i alle fall bilde. Satte inni ett annet skjermkort og når har den fungert knirkefritt i snart 2 uker. Jeg bør vel sende inn det defekte skjermkortet? 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Det kan ikke skade å prøve, i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå