Gå til innhold

[Løst] Begynner skjermkortet mitt å ta kvelden?

Anbefalte innlegg

I de siste ukene(3-4) har jeg hatt store problemer med at skjermen/bildet blir svart og at skjermkortdriver har blitt gjenopprettet. "skjermkortdriver har sluttet å virke... osv"  I det siste dagene har pc'n låst seg mer og mer også når dette skjer.

Første gangen jeg opplevde det var for ca 1 år siden, men da var det var så lenge(2-3mnd) i mellom vær gang det skjedde at jeg egentlig ikke brydde meg noe med det. Tatt seg gradvis opp helt til for 4 uker siden ca. Nå kan jeg nesten ikke surfe uten at dette skjer, og flere ganger har pc'n låst seg pga av dette.

I starten var det kun ved youtube mm. men etterhvert så kom det også når jeg surfet på internett, ser i spotify osv. Og i dag kom jeg meg nesten ikke inn på skype pga det, måtte restarte pc'n 4 ganger før jeg kom inn. Det skjedde akkurat når jeg logget på(dvs når alle kontaktene skal til å dukke opp). Opplevde det for første gang i spill i går(BF4). 

Alle temperaturer viser normalt.

Tiltak jeg har prøvd:

- Prøvd eldre drivere

- Beta driver

- Gått fra win 8.1 til 10

- Endre klokkefrekvens/klokking, både opp og ned.

- Oppdatere drivere til HK

GPU: 

https://www.komplett.no/product/760600

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde også tilsvarende problem med et HIS 7950. Dette skjedde kun med meg når skjermen gikk i dvale og når jeg da skulle få liv i skjermen skjedde ingenting. Måtte starte pc på nytt for at det skulle bli liv i PCen. Har opplevd det slik siden skjermkortet ble kjøpt på Finn for to år siden. Etter å ha oppdatert til WIN 10 ble problemet borte. Synd det ikke har hjulpet for deg.

Du burde kanskje se deg om etter et nytt skjermkort?

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å starte en ny tråd med tilsvarende problemstilling.

I de siste ukene har jeg også hatt dette fenomenet nesten daglig. Meldingen er " skjermkortet har sluttet å virke og driveren er blitt oppdatert" eller noe lignende. 

Har Windows 10 (oppgradering og ikke clean install). Skjermkortet er et 4 år gammelt AMD Radeon HD 6570. Aldri hatt noe problemer med dette tidligere. 

Pc'n forøvrig (Acer Aspire desktop) fungere utmerket ellers. 

Lurte også på om skjermkortet var i ferd med å ta kvelden, men er usikker. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Update: 

En dag etter jeg skrev denne topic'n fungerte det knirkefritt helt til for 2 uker siden. Da tok jeg clean install av win10, men det ble ikke bedre. Dog var det lite flimring denne gangen, nå låste skjermen/pc'n seg i en farge med streker. Og måtte bruke "svenskeknappen" for å få den igang igjen. Det hele endte med til slutt at jeg ikke fikk igang pc'n i det hele tatt, eller i alle fall bilde. 

Satte inni ett annet skjermkort og når har den fungert knirkefritt i snart 2 uker.

Jeg bør vel sende inn det defekte skjermkortet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...