asad Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Finnes det et program som kan simulere en gitar på PC`en? Jeg har en dritbra låt i hue...nå må jeg bare få den over på PC`en. Jeg skriver en låt til en kompis...han skal spille den inn og greier. Det må vel finnes?Jeg setter stor pris på hjelp. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det er faktisk så å si umulig uten å ha en million sampler og klippe og lime og trikse i ukesvis. Og selv om man har det, høres det helt dust ut. For ikke å snakke om syntetisk gitar... Så... Det er bare å begynne å lære seg å spille, sorry. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Steinberg Virtual Guitarist VSTi er vel det nærmeste du kan komme... Mye bra gitar riffs, og du spiller de av med et midi keyboard, eller et tastatur til midi program (finnes flere av de). Om du leter etter fete gitar soloer eller ha litt jamming i bakgurnnen tror jeg du må finne en kompis som spiller gitar... Finnes jo gitar samples, men blir aldri noe bra... Lykke til (= Lenke til kommentar
asad Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Skal prøve det programmet, takk. Er det gratis? aja, jeg får vel søke litt rundt. Det er ikke meningen at det skal høres bra ut, men være et grunnlag for kompisen min som skal spille den. Håper dette går... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Er det gratis? Absolutt ikke! Men Soundfonts er gratis, så hvis du har en sequenser eller lydkort som støtter SF, så klikk her og her for å finne dem. Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Vienna Symphonic Library har et nytt sample bibliotek som er basert på gitar. Låter realisitisk ettersom overgangene mellom forskjellige samples er integrert og blir trigget naturlig når du spiller (performance tool). Å spille gitar vil alltid være det beste, men etterligningene begynner å bli farlig nær. distorted: http://www.vsl.co.at/english/pages/profile...zon%2ddemos.htm Endret 13. november 2003 av nvanrekurb Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Vel... hvis du skal lage musikk og kan noter/tabulator osv... så er det jo bare å laste ned Power Tab. Enkelt og bra program hvis du vil lage gitar greier på pc'en, og midi'ene høres helt greie ut i tillegg. Du kan ha med 6 gitarer på en gang og velge mellom flere forskjellige typer gitarer. Det er en god del funksjoner i programmet så du kan få det til å høres ut sånn som du vil. Du kan også ha basspor. PowerTabs <-- der kan du laste ned tabs hvis det er noe du vil lære å spille, eller hvis du vil se hvordan ting er gjort i powertabs for å få det til å høres slik eller slik ut osv. Programmet er gratis edit: det høres ikke veldig realistisk ut, men du hører fint hvordan sangen høres ut når den blir spilt skikkelig Endret 13. november 2003 av SBS Lenke til kommentar
asad Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Takker for tipsa. Skal prøve ut power Tab. Thx :-) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Eller hvis du kommer på tanken å begynne å spille gitar, så sjekk ut www.olga.net. Masste tabs(gitarnoter) og lessons, så du kan lære og spille gitar!!! Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Takk for liken til olga siden, men hvordan kan jeg lære spille på den siden? Finner ikke noe lessons jeg. Vet noen om noen andre sider hvor man kan lære seg spille? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Gitar er noe av det vanskeligste som finnes å kopiere. Det er faktisk lettere å lære seg og spille litt gitar enn å pese på med all verdens emulatorer og samplere.. IMHO.. Trenger ikke så mange timene med øving før du kan briljere med tunge riff. Til de som ikke kan spille gitar, vel og merke. Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Kanskje vel så bra og like dyr (minst) som Steinberg Virtual Guitarist VSTi http://www.creamware.de/en/products/softwa...ing/default.asp Den kan også brukes i synthen NOAH, som fikk bra skryt i siste Musikkpraksis (men du får både gitar, opplæring og alt som trengs for samme pris!) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Prøv Slayer. Tøft vst instrument. Lager tøff fuzz/el-gitar. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 du får jo MIDI utstyr til gitar da... det kan vel kalles et ultimatum i slike sammenhenger? koster litt penger da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå