Gå til innhold

Spiller ikke gitar, men kan det simuleres?

Anbefalte innlegg

Finnes det et program som kan simulere en gitar på PC`en? Jeg har en dritbra låt i hue...nå må jeg bare få den over på PC`en. Jeg skriver en låt til en kompis...han skal spille den inn og greier. Det må vel finnes?Jeg setter stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steinberg Virtual Guitarist VSTi er vel det nærmeste du kan komme... Mye bra gitar riffs, og du spiller de av med et midi keyboard, eller et tastatur til midi program (finnes flere av de). Om du leter etter fete gitar soloer eller ha litt jamming i bakgurnnen tror jeg du må finne en kompis som spiller gitar... Finnes jo gitar samples, men blir aldri noe bra...

Lykke til (=

Lenke til kommentar

Vienna Symphonic Library har et nytt sample bibliotek som er basert på gitar.

Låter realisitisk ettersom overgangene mellom forskjellige samples er integrert

og blir trigget naturlig når du spiller (performance tool).

Å spille gitar vil alltid være det beste, men etterligningene begynner å bli farlig nær.

distorted:

http://www.vsl.co.at/english/pages/profile...zon%2ddemos.htm

Endret av nvanrekurb
Lenke til kommentar

Vel... hvis du skal lage musikk og kan noter/tabulator osv... så er det jo bare å laste ned Power Tab. Enkelt og bra program hvis du vil lage gitar greier på pc'en, og midi'ene høres helt greie ut i tillegg.

Du kan ha med 6 gitarer på en gang og velge mellom flere forskjellige typer gitarer. Det er en god del funksjoner i programmet så du kan få det til å høres ut sånn som du vil. Du kan også ha basspor.

PowerTabs <-- der kan du laste ned tabs hvis det er noe du vil lære å spille, eller hvis du vil se hvordan ting er gjort i powertabs for å få det til å høres slik eller slik ut osv.

Programmet er gratis

edit: det høres ikke veldig realistisk ut, men du hører fint hvordan sangen høres ut når den blir spilt skikkelig

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...