Gå til innhold

Hjelp! Funker denne TV´en?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker det greit med PS4 på denne TV´en? TV´en er satt ned med over 50% denne uken.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE50J6275XXE/samsung-50-smart-led-tv-ue50j6275xxe

Finner hverken input lag eller responstid. Googlet og googlet.. Elkjøp får jeg heller ikke svar av. Noen som kan hjelpe?

:-) :-)

Min erfaring med 100 hz full hd LED tv er at responstiden når den blir brukt som PC skjerm er utrolig treg og egner seg på ingen måte til og spille på. Bildekvaliteten er genial så den er perfekt til Film og bilder osv.  

Men jeg har også spilt med konsoll på samme tv ( Nintendo Wii U ) og det fungerte perfekt. Jeg merket ikke noe dårlig responstid i det hele tatt. Men jeg har aldri spilt online skytespill mot andre. Jeg har lest i noen andre poster og andre forumer at Online skytespill fungerer veldig ufordelaktig for deg om du har veldig høy responstid vs motstandere som ikke har det osv.

(PS: De fleste tv apparater har mulighet for og sette tv`n i spillmodus, hvor mye dette hjelper vet jeg ikke personlig )

Bildefrekvens (Hz): 100

HDMI med HDCP Tilkoblinger: 4

Intigrert Wifi

HDMI Pc tilkobling

3 Stk USB

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Funker det greit med PS4 på denne TV´en? TV´en er satt ned med over 50% denne uken.http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE50J6275XXE/samsung-50-smart-led-tv-ue50j6275xxe

Finner hverken input lag eller responstid. Googlet og googlet.. Elkjøp får jeg heller ikke svar av. Noen som kan hjelpe?

Min erfaring med 100 hz full hd LED tv er at responstiden når den blir brukt som PC skjerm er utrolig treg og egner seg på ingen måte til og spille på. Bildekvaliteten er genial så den er perfekt til Film og bilder osv.  

Men jeg har også spilt med konsoll på samme tv ( Nintendo Wii U ) og det fungerte perfekt. Jeg merket ikke noe dårlig responstid i det hele tatt. Men jeg har aldri spilt online skytespill mot andre. Jeg har lest i noen andre poster og andre forumer at Online skytespill fungerer veldig ufordelaktig for deg om du har veldig høy responstid vs motstandere som ikke har det osv.

(PS: De fleste tv apparater har mulighet for og sette tv`n i spillmodus, hvor mye dette hjelper vet jeg ikke personlig )

Intigrert Wifi

HDMI Pc tilkobling

3 Stk USB

Ah, Takk :-) Men jeg skal bare spille PS4, ikke brukes som PC-skjerm. Trodde det var 100 Hz som var tingen når det kom til konsoll-spilling?

Lenke til kommentar

Funker det greit med PS4 på denne TV´en? TV´en er satt ned med over 50% denne uken.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE50J6275XXE/samsung-50-smart-led-tv-ue50j6275xxe

Intigrert Wifi

HDMI Pc tilkobling

3 Stk USB

Opplevde det samme med min hu7505 mtp responstid mot PC. Problemet løste jeg ved å sette hdmi-kanalen i PC-modus (via Tools-knappen)

Angående 6275 så fungerer den fint til PS4. Bildekvaliteten er ikke all verdens, men til 5k så er det lite som slår den. Anbefaler deg å sette den i spillmodus, spesielt når du spiller spill med raske bevegelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...