Bjarnejale Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 hei. jeg har nå jobbet som bil-lakkerer i 2 år. å nå begynner jeg å bli litt lei! er ikke det at jeg ikke får till jobben min eller noe sånt. er bare lei av å stå i den lakkboksen hele dagen å nesten ikke få noe igjen for det.. er det en annen plass jeg kan bruke fagbrevet mitt? har hørt om overflateinspektør men klarer ikke å finne noe på nett om det. er det noen som vet? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Det fyrste som slår meg er at du kan jobbe som takstmann, i alle fall om du tar eit takseringskurs. Som billakker har du vell eit godt grunnlag for å kunne seie noke vettig om kva det koster å utbetre bilskader som lakkriper, handlevogn bulker og bilkræsj? Du vil vell også være kvalifisert for å jobbe som vanlig malar også? Det er blitt meir og meir vanlig at ein sprøytemaler i nybygg, det er kanskje mykje same jobben som i dag, men det innvolverer i alle fall at du ikkje står i nøyaktig den same lakkboksa heile tida sidan du reiser rundt frå byggeplass til byggeplass. Ellers så veit eg litt lite om kva du eigentleg har lært som billakkerer, men du har vell lært ein del om både eksplosjonsfare, løysemiddelskader, verneutstyr og liknande HMS-ting? Dette vil vell kunne danne grunnlag for å jobbe i med å selge HMS-utstyr for slike arbeidsmiljø, eventuelt med å bygge lakkbokser og liknande som tilfredsstiller krava? Undervisning vil også være eit rellevant fagfelt å sjå vidare på. Ellers så er avansemang også realistisk, mange mellomledarar og ledarar for diverse virksomheiter har fagbrev innanfor kjernevirksomheita. Kanskje du til og med kan starte for deg sjølv og ansette nokon lakkarar som du leder? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 eventuelt starte for deg selv , lakk arbeide er jo ikke billig så en plass i kjeden over deg tjener noen masse penger skulle jeg tro . det er jo ikke så alt for mye du trenger , men det koster jo forsatt en del og starte opp , men er du flink og kan skape deg et rykte er det penger og tjene .eventuelt så vet jeg mange som driver med lakkering jobber "extra" på kvelder og helger hvor de låner plassen de jobber og tjener gode penger på og lakere . Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Beste tipset må vel være å ta på seg svart-jobber på kveldstid, masse penger å tjene der. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Beste tipset må vel være å ta på seg svart-jobber på kveldstid, masse penger å tjene der. Trur ikkje trådstarter er lei av jobben fordi han tjener for lite, han er vell lei av jobben fordi det innebærer å stå åleine i 8 timar om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå