deleder Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Har problemer med en VW polo 2001 mod 1.4 75 hk automat og air condition. Ved høyt turtall bråker bilen ekstra. Dette gjelder kun når AC er på. Lyden blir høyere jo høyere turtallet er. Kan dette bety dårlig kulelager? I følge Møller kunne det ikke være kompressor på AC-anlegget siden jeg har hatt problemet i et helt år uten at AC-en har tatt kvelden. De mente kulelageret kunne være synderen. Kan jeg gjøre noe for å begrense lyden? Kjører jeg uten AC hører jeg ingenting til den høyfrekvente lyden. Kan man gjøre noe med dette? Evt finnes det noen triks for å holde det i sjakk? Er en gammel bil som jeg skal selge, så begrenset hva jeg kan legge i den. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg holder en knapp på at enten tar Møller feil (tror det har skjedd før) eller at det er et frihjul eller strammehjul som lager ulyd når belastninga blir høyere (AC-kompressor blir koblet inn). Du kan evt. demontere reima og vri på det du finner av hjul og lager og kjenne etter om du kjenner noe. Evt. hører noe. 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kan du ta opp lyden og spille av her? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 9. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2015 Takk for svar. Har prøvd å laste opp en snutt: I starten er det med AC, så uten AC, før jeg skrur på AC igjen. Hører det best på slutten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Hvine-lyd dette der, i grunn noe typisk for "slappe"reimer men er ikke helt sikker på saken her. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Kan det være noe med kulelageret? Møller mente det var det eller kompressoren.. Høres snodig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå