Eriksendrul Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Noen her som har prøvd wake up light ? Det er jo mørt når du drar på jobb og det er mørt når du er på vei hjem fra jobb. Kjenner at det er veldig tungt og stå opp siden det er så fryktelig mørkt. Men når jeg tenker tilbake, Mamma vekte meg før og hun gikk inn på rommet mitt og skrudde på lyset, Jeg kom meg alltid opp da Det viker som om mange er fornøyd med en slik alarm og de sier det reklamene også forteller, at du føler at det er lettere og komme seg ut av senga. Jeg sover i mange nok timer, jeg har ikke problemer med det, Det er bare det og stå opp. Når jeg først har gjort det så går det 20-30 min så er alt i orden. Men vil en "Wake up light" alarm hjelpe trur dere ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg har hatt en slik noen år, joda, jeg våkner, men nei, det er ikke noe lettere å stå opp. Om du ikke må vrenge lommeboken for å kjøpe en er det verdt ett forsøk ettersom jeg våkner opp litt mer skånsomt og fordi rommet allerede er lyst når jeg våkner, men det man ser på reklamen, at man våkner smilende og klar til å gripe dagen har jeg aldri merket noe til Så, joda, det fungerer til en viss grad, men langt ifra så bra som de reklamerer for. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg har hatt en slik noen år, joda, jeg våkner, men nei, det er ikke noe lettere å stå opp. Om du ikke må vrenge lommeboken for å kjøpe en er det verdt ett forsøk ettersom jeg våkner opp litt mer skånsomt og fordi rommet allerede er lyst når jeg våkner, men det man ser på reklamen, at man våkner smilende og klar til å gripe dagen har jeg aldri merket noe til Så, joda, det fungerer til en viss grad, men langt ifra så bra som de reklamerer for. Problemet er vell at det er mørkt når jeg står opp. Alarmen plager meg ikke på mobilen men lyset trur jeg ville hjulpet ganske mye. Forventer ikke og våkne smilende. Men tenker det går an og prøve det for en 500 lapp siden man våkner jo opp nogen lunde ofte så om det blir bedre så er det jo verdt det Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Som vekkerklokke funker den helt greit. Kjøpte en på tilbud til 250 spenn. Kjekt med radio og gradvis økende volum og lysstyrke. Litt teit at det i hvert fall på min modell ikke er mulig å skjule klokkeslettet, men det fikser du med litt gaffateip. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg kommer til å kjøpe en ny om/når den jeg har ryker, den er verdt pengene selv om den ikke akkurat holder det den lover Som du nevner, at det faktisk er lyst på rommet når man våkner gjør egentlig at det er verdt det, så slipper man det sjokket når man slår på taklyset. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Nå må man vel snart kjøpe ny Dab-versjon uansett. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Er de "Naturlige lydene" høye når de er på maks ? Får kun testet om jeg våkner av de lydene i helga, litt kjedelig og "teste" alarmen på en arbeidsdag og plutselig så våkner man ikke av de lydene. Radio vil jeg ikke ha. For om jeg våkner til den Spar reklamen som går på rim så kommer det til og bli shootout i huset. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Sett på vanlig alarm på mobilen også, ingen garanti for at du våkner av fuglekvitteren der. Men, på maks volum er de relativt intense men jeg stoler ikke nok på det til at jeg tør å droppe vanlig alarm. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg synes wake up light alene er ganske bra, og lyden på Philips'en jeg har er mer enn nok, noen av lydene er så skingrende dog, at jeg ikke orker dem. Men det jeg har gjort i tillegg til wake up light'en er at jeg har skrudd av lyden på den, slik at det kun er lyset som gir en kunstig "soloppgang" inne på rommet. Og så har jeg satt på en annen vekkerklokke til å gå på en stund etter lyset er skrudd på. Det er en Axbo, som registrerer søvnsyklus og vekker deg når den registrerer at du er nærme våken likevel. Og det fungerer til tider svært bra, det virker nesten som om man våkner av seg selv. Og til tider faktisk med et smil. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Er de "Naturlige lydene" høye når de er på maks ? Får kun testet om jeg våkner av de lydene i helga, litt kjedelig og "teste" alarmen på en arbeidsdag og plutselig så våkner man ikke av de lydene. Radio vil jeg ikke ha. For om jeg våkner til den Spar reklamen som går på rim så kommer det til og bli shootout i huset. Du vet, vi har ganske mye reklamefri kvalitetsradio her i landet... Jeg har min på NRK Alltid Nyheter. Skånsomt og musikkfritt. I verste fall Siv Jensen på morgenkrangel i P1. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Trur jeg skal kjøpe en og ha den kun for lyset sin skyld. Kan jo tenkes at jeg bruker "naturlyder" og heller setter alarmen på telefon 5-10 minutter senere i tilfelle jeg ikke våkner ordentlig av lyset+lyd. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg har, og det er et av mine beste kjøp ever. Anbefales på det sterkeste (jeg kjøpte min på enklere liv). Min har bare lys og en alarm (man kan deaktivere alarmen) Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg har, og det er et av mine beste kjøp ever. Anbefales på det sterkeste (jeg kjøpte min på enklere liv). Min har bare lys og en alarm (man kan deaktivere alarmen) kjøpte du det på enklere liv ? Er det ikke der en kløpinne koster rundt 8-900 kr ? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Min kostet rundt 1200,-. Har hatt den i kanskje 8 år nå, og den fungerer like bra. Har ikke byttet pære på den ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå