Gå til innhold

Koolance Exos

§xs§

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nett sett at microplex har fått inn "Koolance Exos" vannkjøling.

( link http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...OLEXOS&toc=5410 )

Det eg lurer på er om dette settet er bra og om viftene støyer og om det måler opp til prisen som er sotten på da.

Eg er veldig interisert i og kjøpe vannkjøling men har ikkje nåken pailing på ka eg ska velga eller ka deler som eg trenger (tenker på dimesjoner på på slanger o.l.).

Og om noken kunne funet nåken rimlige kjøleblokker (i fårhold te pris/ytelse) til AMD xp2500, Sappire radeon 9600 pro fb og Abit Kd-7(via kt400)

Eg vett eg spør om masse, me det er vel lov og prøve seg? :-)

På forhand 1000 Takk!! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da "Corsair HydroCool 200" settet ser grett ut da.. men eg kunne heller tenkt meg eit sånt "Koolance Exos" lignende for da kunne eg bygd den inni kabbisen eg hålder på og lage, sånn at kun temp målarane er synlige :)

1000 takk for hjelpo i vertfal! :D

Lenke til kommentar

Jeg kan hjelpe deg litt på vei med sånne slangedimensjoner o.l

En slange har foreksempel 10id = 10mm innerdiameter eller den kan ha 12od = 12mm ytterdiameter.

Vanlige kobliner som står foreksempel 10mm på, skal du bruke en 10id slange.

hurtigkoblinger som det står 12mm skal du bruke en slange med 12od

Håper det hjalp litt! hvis du trenger å vite noe mer eller en liten forklaring på mer så bare spør :)

Lenke til kommentar

Er det noken som vett om dette passer sammen? eller ka som må byttast for og få da te og fungere?

KOOLEXOS 1 stk. Koolance vannkjøling, ekstern, sort

MCW5000A 1 stk. Swiftech CPU-vannblokk

MCW20R 1 stk. Swiftech vannblokk, chipset

MCW40 1 stk. Swiftech GPU-vannblokk

(alt på microplex)

Lenke til kommentar

jonas22282460:

Ja det hadde hjulpet veldigt masse vist du kunne gjer da!

Det eg har tenkt er at den skal sjå fin ut, ha bra ytelse og vera stille gånade.

Prisen eg hadde tenkt var helst under 3000 og max 3500(kan kansje skvisa ut litt meir penga vist eg er nød vendig!

deler som skal kjølast er CPU(xp2500),GPU(sappire 9600 pro fb) og chipp sett(abit kd7(via kt 400) )

Endret av §xs§
Lenke til kommentar

gpu-blokk

cpu-blokk

chipset

pumpe

radiator

tank

slanger 3m

Pris tilsammen 2981,-

Dette setter gir veldig høy ytelse og ser fint ut.

Tanken "tres" på sugesiden til pumpen (den vennrette koblinga) og alle slanger passer!

Hvis du vil kan du jo bestille er radiator-grill for montasje på toppen eller lignende.

Vifter, du kan jo sikkert kjøpe to sånne :shrug: det er egentlig etter smak og behag..

Håper dette også hjalp litt!

Lenke til kommentar

Denne ser utrolig fet ut! Jeg må bare ha en sånnen. Har lenge hatt lyst til å prøve vannkjøling, men liksom ikke helt visst hvor jeg skulle begynne.

Det hadde vært gøy å se en test hvor Koolance Exos ble testet mot Corsair Hydrocool. Har funnet en drøss med tester av begge to, men det er jo testet med forskjellig utstyr så det er jo ikke godt å si. Har inntrykk av at Corsair sitt system støyer en del og det er jo ikke bra, men for min del tror jeg ytelse kommer foran støynivå med mindre forskjellen er veldig liten. Noen som har noen tips?

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...