MrAvionics Skrevet 6. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Hei ! Fått en målsydd skjorte, men tror målene er tatt litt feil. Tenker på hvor armen starter, strarter ikke den litt tildelig på dette bildet ? Endret 6. oktober 2015 av MrAvionics Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2015 Ser da helt riktig ut for meg. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2015 Hva tenker du selv? Føles den litt liten? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2015 Her er to lenker... http://www.realmenrealstyle.com/proper-dress-shirt-fit/ http://www.realmenrealstyle.com/fit-mans-dress-shirt/ Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 6. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2015 Synes den ser litt trang ut. Den diagonale folden kan tude på at den enten er for knapp eller at den ikke er optimalt tilpasset. Hvordan føles den på? Den skal jo ikke være for mye av et pølseskinn, men ha et viss bevegelsesrom, ca 8 cm rundt livet. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Hvor kjøpte du skjorta? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Synes den ikke er for trang å ha på. Om jeg stekker ut armene så blir den litt trang i armene, men det må man vel regne med hvis den ikke skla være for stor. Dette er en skjorte jeg skal ha til en dress. Tok et par bilder til, hvilke mål bør endres mener dere ? Den er kjøpt hos tailorstore på mål jeg gjorde selv. Vil den folden Dag påpekte forsvinne hvis skuldrene blir litt bredere ? Synes de var litt bredere på den linken Johan linket til ? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 7. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2015 Det kan være folden på det bildet skyldes måten du står på. Hvis den ikke kjennes for trang, er den nok ikke det. Jeg ville hatt skulderen litt breiere, ca 2-2,5 cm, det hadde sett mer harmonisk og maskulint ut. Kanskje et par cm videre akkurat over magen. Jeg mistenker at den blir litt for trang når du sitter, og at den da kan sprike. Ermene er helt perfekt og den sitter fint rundt halsen, selv om snippene har løftet seg litt. Kan også skyldes vinkelen du står i. Lengden er fin til deg. Alt i alt er det en veldig fin skjorte, så det jeg påpeker er kun detaljjusteringer. Just saying. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Angitt mål for denne vare Hals 41 cm 16.1 " Skulderbredde 40 cm 15.7 " Bryst 98 cm 38.6 " Midje 91 cm 35.8 " Sete 104 cm 40.9 " Hofte 95 cm 37.4 " Armlengde 60 cm 23.6 " Håndledd 17 cm 6.7 " Biceps 32 cm 12.6 " Skjortelengde 71 cm 28 " Justér for krymping: Ja Det er målene den er sydd etter. Hvor ville du da justert ? Testet nå, den spriket ikke når jeg satt. Var litt rom rundt magen, satt ikke helt tett. Vil den krympe noe ? Den er av 110g bomull vevd som sateng. Føler den er litt trang rundt skuldra/toppen av armen kanskje, vil det bli bedre om skuldra ble litt bredere ? Endret 8. oktober 2015 av MrAvionics Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 8. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2015 Den vil kunne krympe litt. Etter et par omganger i vaskemaskinen er den ferdig krympet, og da ser du hvordan den egentlig sitter på. Jeg ville tatt den ut ca to cm på hver side av skuldrene. Ermet bør begynne lengre ute, ca der første folden er på det første bildet. At skjorten er for trang overskuldrene kan være årsaken til de foldene du får på overarmen. Husk å trekke fra tilsvarende på ermelengden ellers blir de for lange. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 8. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2015 Den vil kunne krympe litt. Etter et par omganger i vaskemaskinen er den ferdig krympet, og da ser du hvordan den egentlig sitter på. Ikke direkte relatert til hvordan skjorten sitter, men: hvordan vasker du finere skjorter? Jeg vasker dem på 30 uten sentrifuge. Tørker på kleshenger. Har aldri opplevet krympring på den måten. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 Den vil kunne krympe litt. Etter et par omganger i vaskemaskinen er den ferdig krympet, og da ser du hvordan den egentlig sitter på. Ikke direkte relatert til hvordan skjorten sitter, men: hvordan vasker du finere skjorter? Jeg vasker dem på 30 uten sentrifuge. Tørker på kleshenger. Har aldri opplevet krympring på den måten. Jeg vasker alle skjorter på 40 med sentrifuge. Det hender jeg bruker vaskepose på mine mest dyrebare. Henger dem opp og stryker dem før de er helt tørre. Bruker aldri strykefrie. Det er blasfemi. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 9. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2015 Bruker aldri strykefrie. Det er blasfemi. Quoted for truth. Men ja, da ser jeg at det kan krympe litt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2015 Bruker aldri strykefrie. Det er blasfemi. Eton har noen stryke-"frie" som er brukbare, for de av oss som bor i koffert. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Vært i kontakt med tailorstore, vasket den som de foreslo og sendte over denne videoen til dem: https://youtu.be/sbmjDUp23nk Da kom de med noen endringer som de mente måtte gjøres for at den skulle passe bedre: Hals 41 cm 42cm Skulderbredde 40 cm 42 cm Bryst 98 cm 98 cm Midje 91 cm 91 cm Sete 104 cm 104 cm Hofte 95 cm 95 cm Armlengde 60 cm 65cm Håndledd 17 cm 18 cm Biceps 32 cm 31 cm Skjortelengde 71 cm 71cm Justér for krymping: Ja Grønn er nye mål, rød er gamle mål. Ser at de har økt skulderbredden med 2 cm, det vil si 1cm på hver side samt økt armlengden med 5cm så da blir armen i praksis 6cm lengre. Burde jeg kortet ned noe på armen og økt litt på skulra som dere foreslo før ? Hvilke mål kan jeg endre på slik at den ikke blir fult så trang i overgangen mellom skuldra og armen ? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg hadde bedt om å få den videre over skuldrene. Én cm på hver side virker for lite. Problemet med folden du får skyldes at bryststykkene (fronten) både er for høy og for brei i det partiet som skal festes til skulderstykket og ermene sånn at det blir for mye stoff der. Du ser ved ca 0:08 at når du strekker deg blir folden mindre. Det kan være at malen de bruker (mønsteret de går ut fra) ikke lar seg endre på dette punktet, og at du må gå for full skreddersøm (bespoke) for å få skjorten 100% riktig. På videoen ser vi også tydelig hvor kort den er i ermene. Den er også for vid i ryggen, men tar du den inn der vil den bli for trang over magen. Da må du i fall får den videre der. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Ok. Hvis jeg går for to cm på hver side og minker armene 1 cm i forhold til det de foreslo ? Den krympet en del i vask så da ble armene for korte. Den folden, den vil ikke bli mindre når skjorta blir bredere ? Full skreddersøm blir for dyrt i forhold til det jeg vil legge inn i det Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Du må ta hensyn til at du velger å gjøre skuldrene breiere, da må frontstykket tas forholdsmessig inn; både for å få vekk folden, og for å ikke la det ble enda mer stoff der. Du må ta inn i ermelengden det du legger til på skuldrene. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvilke av de målene nevnt ovenfor vil påvirke frontstykke ? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Brystet. 98 cm er omkretsen, som sikkert er korrekt, problemet er de to frontstykkene, skulderen, armhulen og ryggestykket som må sees under ett. De må være tilpasset hverandre for å passe til din kropp. Og der tror jeg MTM kommer til kort. Om du får riktigere skuldre og rett lengde på ermene, så tror jeg like vel du er i mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå