Ahvr Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Opel Astra starter ikke pga. at den ikke får bensin, byttet ut bensinpumpen under baksetet men det virker fortsatt ikke som det kommer noe bensin når jeg prøver å starte bilen, det kommer heller ingen lyd bra bensinpumpen. Noen som har peiling på dette? må ledningene byttes også? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Har du målt spenning på ledningene og sporet det bakover? Lenke til kommentar
Ahvr Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Har du målt spenning på ledningene og sporet det bakover? Det har jeg ikke fått gjort enda, har ikke målerutstyr. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Stikk på Biltema og kjøp et multimeter. Koster under 100-lappen om jeg ikke tar feil. Sett på tenningen slik at pumpen burde starte og mål først ved pumpen. Hvis det ikke viser spenning så finner du et diagram og måler på neste punkt bakover. En snarvei du kan ta er å sjekke alle sikringer, men det er bare blind gjetting. Endret 5. oktober 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Ahvr Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Stikk på Biltema og kjøp et multimeter. Koster under 100-lappen om jeg ikke tar feil. Sett på tenningen slik at pumpen burde starte og mål først ved pumpen. Hvis det ikke viser spenning så finner du et diagram og måler på neste punkt bakover. En snarvei du kan ta er å sjekke alle sikringer, men det er bare blind gjetting. Okei det høres ikke så dumt ut, får prøve det, takk for svar. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Veivakselsensor styrer bensinpumpa og tenningssytemet. Hvis denne ikke virker, vil heller ikke bensinpumpa fungere Lenke til kommentar
Indian Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Jeg tror en 98 Kadett/Astra har en Monopoint injection system. Monopoint har kun en dyse på toppen av forgasseren. Det sitter en magnetventil på denne forgasseren Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Tett bensinfilter? (som da evt. forhindrer pumpe fra å starte, pga. for stort mottrykk) ? Lenke til kommentar
Ahvr Skrevet 11. november 2015 Forfatter Del Skrevet 11. november 2015 Rele? sikringer? Sikringene er i orden, men fant ut at en rele var gåen og må byttes ut, heldigvis ikke så dyrt : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå