Paddington Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Sitter med en bærbar datamaskin med win xp installert. I påloggingsvinduet har brukerkontoen min (Administrator) forsvunnet. Jeg har prøv å trykke ctrl-alt-del-del hvor man så får opp en påloggingsboks, men jeg får fortsatt ikke logget på med kontonavn og passord... Tyder på at kontoen min er slettet. Finnes det en måte å komme inn på disken og redde data? Finnes det en slags default gjestekonto?? www.ibas.no blir litt dyrt... :grine: På forhånd takk. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) start winxp i sikkerhetsmodus. Trykk F8 etter at bios er ferdig, akkurat før win starter. Da kommer du til en meny der du kan velge sikkermodus. Endret 13. november 2003 av StrongBad Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Det går ikke! Vet ikke om det er normalt, men om jeg velger sikkermodus av forskjellig type, kommer jeg like fordømt til påloggingsbildet.... (hvor jeg ikke har noen konti å velge mellom) Endret 13. november 2003 av Paddington Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det går ikke! Vet ikke om det er normalt, men om jeg velger sikkermodus av forskjellig type, kommer jeg like fordømt til påloggingsbildet.... (hvor jeg ikke har noen konti å velge mellom) hmm...det var rart. Jeg har alltid sluppet å logge inn når jeg har brukt sikkerhets modus Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Ja når til og med sikkermodus med bare kommandolinje ender opp i xp påloggingsvindu må det jo være noe muffens?? Noen andre forslag, før jeg setter igang reinstallasjon (Som sletter viktige data)? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) En reinstallasjon vil ikke slette data dersom du bare velger å reparere windows... Bare velg repair andre gangen du får spørsmål om det. Rett etter at installasjonen har funnet en tidligere windows-versjon. Tror du bare velger window-versjonen og trykker R.. (lenge siden jeg installerte sist ) Endret 13. november 2003 av TCi Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Godt forsøk.... ...men reparasjonen ber om administratorpassord... som ikke eksisterer... :-\ Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Ikke flere forslag nå, for nå blir disken formatert :-) Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Du kan alltids prøve deg på denne : http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå