Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg er i litt av en situasjon for tiden. Jeg ble sammen med en kollega av med, etter hun og ex-kjæresten slo opp. 
Det var henne som slo opp med han, da han var/er en hard narkoman og hun ønsket ikke noe mer med han.

Så, etter ett par måneder sammen, ble hun gravid, som jeg ble veldig glad for :) Var veldig redd tanken de første dagene, men vi var jo lykkelig sammen, så såg ingen problem med barn.

Etter ca halvt år sammen, bestemte vi oss for å flytte sammen (2 måneder på vei). Etter vi bodde 2 uker sammen, så slo hun opp med meg og flyttet tilbake til den gamle leiligheten hennes (Da hun kunne bo der pga oppsigelsetiden). Dette tok jeg ganske greit, da det er mye stress for tiden, angående baby, flytting og mye fram og tilbake, men hadde håpet om at vi kunne bli sammen igjen, etter vi hadde fått slappet av litt, fått tankene samlet. 

Jeg flyttet til byen hun bor, så jeg kan være nærmt mit barn.

Problemet oppstår nå, da eksen kommer i bildet. Hun bor fortsatt i leiligheten, som eksen tok over 30.09.2015. 

Det var eksen og en kamerat av han, som kom å hentet tingene hennes, i vår leiligheten. 

Jeg har spurt henne om de er sammen, men får beskjed om at jeg ikke skal blande meg inn i privatlivet hennes, som jeg er helt enig i, men hennes privatliv kan bli en stygg framtid.

Hun har nesten bare narkomane venner. Eksen er en hard-narkoman. Jeg har faktisk aldrig spurt henne, siden det er ting hun må få lov å fortelle selv, men mistenker at hun selv har gått på stoff tidligere. 

Nå vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hadde en oppvekst med barnevern, advokater og lærerer pga omsorgssvikt, og ser for meg at det vil bli framtiden til dette ufødte ungen. 

En ting er sikkert, jeg kan ikke la barnet vokse opp blandt narkomane, det nekter jeg på, så lenge jeg er faren, men jeg er 26 år og føler jeg selv er ferdig med barnevernet og nå må jeg kanskje hive meg på dette tulletoget. 

Så i desperation letet jeg etter utvei, og jeg fant det, tror jeg. Det er det mest egoistiske jeg kommer til å gjøre i mitt liv, men vurderer dette:

Den som har erkjent farskapet, kan bli far. 

Hvis dette stemmer, så hadde jeg håpt, at denne narkomane kjæresten kan få ta over ansvaret. Folk adopterer jo hele tiden, og i dette tilfelle, så er det vell ingen stor forskjell? 

Jeg trenger råd her. 

Jeg ønsker ikke de neste 15 årene, med rettsaker, barnevernet osv, pga moren er i ett dritt dårlig miljø.

Noen som har råd?

Men ønsker ikke å gi ungen fra meg og så lenge jeg er registrert som far, så vil jeg gjøre alt jeg kan, for å forhindre at den ungen ender med oppvekst blandt narkomane. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det første du nesten må gjøre er å kontakte rette instans, og ja det er nok "desverre" barnevernet i deres tilfelle, vil jeg tro .. jeg har ganske inngående kjennskap til bv, har jobbet med sånne saker, og vet at det skjer mye rart i den næringen, men det beste du får gjort er å være etterrettelig og gå frem på en ærlig og dermed tillitvekkende måte

Du må ta kontroll, så godt det lar seg gjøre

Det var det jeg kom på spontant, men tenker videre ..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du må tenke på barnet ditt, har ikke noe å si hva du gjør så lenge du gjør det som skal til for at ungen skal få det bra. Tenk på alle barn som vokser opp i dritt, deg inkludert, vil du virkelig ditt eget kjøtt og blod så ille. Vær en mann nå!

Du får omsorgsretten for barnet hvis det går den veien det høres ut som det gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...