riggern Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Har et rom som skal gjøres om til tvstue/hjemmekino, også har jeg et par dali concept 8 og en 18 sub fra billebro, men jeg tenkte å bytte ut subben med enten 1 eller 2 cv hfa 18. grunnen til at jeg velger hfa 18 er fordi budsjettet ikke er stort nok til noe svs eller liknende, også hører jeg veldig ofte på høy musikk. Sånn lydanlegget står nå har jeg concept 8, 18" billebro sub, 2x Nad 216 og Nad 114 forforsterker. men så lurer jeg på hva jeg bør kjøpe av forforsterker fordi jeg skal bytte den ut. Den MÅ ha mulig het for tilkobling av 2 subber og 3 effektforsterkere. Har tittet på en Nad 917 men er disse kravene jeg sa mulige på denne ? Jeg skal også ha prosjektor og lerret, har ikke vært så mye borte i det, men nå får jeg plass til det så da skal jeg prøve det ut. hadde vært fint med noen tips til det, kommer til å kjøpe brukt, men noe jeg bør se spesielt etter ? vil ha bildekvalitet som en vanlig 100hz tv (minst) men prøver å holde det under 5-6k hvis det er mulig Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Ikke heng deg opp i at forforsterkeren må ha 2 utganger for Sub, det signalet kan du enkelt splitte Billigst "forforsterker" er receivere med pre-out, disse starter meg bekjent rundt 7000,-, hvis du ikke kjøper brukt Rene forforsterkere for surround starter vel på 15.000,- eller mer. Her er Marantz AV7702 beste alternativ. Eventuelt importere en Emotiva selv. Siden du sier du ikke har råd til SVS sub, og dermed velger CV, så ville jeg kikket nærmere på XTZ sine, eventuelt Definitive Technologies som Lsound fører. Gir veldig mye for pengene. Eventuelt sjekke outlet fanen hos Lsound, hvor du kan finne gode tilbud på demo utstyret dems. Gikk selv for en DT Supercube Referance derifra, og er storfornøyd. Spiller dog kun på 15-20% av volumet med, ellers vil leiligheten riste i stykker med dens 3x14". Et veldig nyttig tips til prosjektor. IKKE gå for takoppheng. Hvis du vil ha den montert i tak, bygg en hylle å monter den på. Da slipper du veldig mye fikling med opphenget, som jeg syntes var unødvendig knotete for å kunne få bildet rett. Bruk også veldig veldig lang planlegging før du monterer prosjektoren, for å få bildet korrekt plassert. Endret 31. oktober 2015 av AndersT2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå