Gå til innhold

Hercules 9800SE AIW -> 9800 PRO?

steinhun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.ocfaq.com/softmod/faq.php har litt info om subjektet

800 SE AIW with I shaped memory

4 pipes 128bit

Turns into the equivalent of a 9500 Pro but with an R350 core and AIW functions.

Har ikke du sett nederst på siden? Det motsier jo akkurat det du sier.. Klarer meg med mitt Nforce2 IGP for øyeblikket jeg.. ;)

Jeg har ikke bare sett hva som er på siden men jeg har også lest det som står der...

Det finnes ennå ikke noen 9800SE AIW med minnet montert som en "I" og det er derfor du ikke finner bilde av det!

Etterhvert som SE->PRO modden blir ekstra kjent så kommer produsenten(e) til å forandre referensedesignet slik produsenten(e) gjorde når de mottok info om at 9500 kunne moddes til 9700.

Så lenge det er 256bits minnebuss (og det har alle dagens 98800SE AIW) så kan du være ganske sikker på at minnet er plassert i "L" form på kortet og derfor så finnes det en mulighet for modding!

Endret av norrick
Lenke til kommentar

kortet mitt funket ikke å modde. er det noe mer jeg må gjøre enn å installere de modda omega driverene? da jeg kom i windows var det buggy visning av ikoner og striper over de. Jeg prøvde å kjøre 3dmark og det var bare merkelig grafikk. Installerte den vanlige (ati) Catalyst 3.9 og nå funker kortet smooth. jeg får 11500 3dmarks med en AMD 2000+.

Lenke til kommentar
du trenger kun å legge inn pro AIW bios da ;)

det er vel sikrere enn bruk av drivere? vet egentlig ikke noe men;)

ØH??? Hvis kortet ikke fungerer med softmod så fungerer det heller ikke med en BIOS update.

Og hvorfor skal man hardwaremodde når man kan softmodde kortene?

En softwaremod er faktisk å foretrekke siden den ikke legger igjen spor på skjermkortet og det kan være en fordel ved en eventuell garantisak.

Lenke til kommentar
Har selv kjøpt et Hercules 9800SE AIW.

Det ER 256 bits minnebus og jeg tror det e 3,3ns samsung minne.

Har brukt omega driveren og aktivert alle 8 pipelines.

Klokket kortet opp til 410/700 uten artifacts.

Får nå ca 5500 i 3Dmark2003, anbefales på det sterkeste. :woot:

5500 på 3dmark var ikke det litt lite når folk flest får over 10000 med et slikt vellykket overklokket kort

http://www.overclockers.co.nz/ocnz/review....colr9800se00305

Lenke til kommentar
Har selv kjøpt et Hercules 9800SE AIW.

Det ER 256 bits minnebus og jeg tror det e 3,3ns samsung minne.

Har brukt omega driveren og aktivert alle 8 pipelines.

Klokket kortet opp til 410/700 uten artifacts.

Får nå ca 5500 i 3Dmark2003, anbefales på det sterkeste. :woot:

5500 på 3dmark var ikke det litt lite når folk flest får over 10000 med et slikt vellykket overklokket kort

http://www.overclockers.co.nz/ocnz/review....colr9800se00305

Er forskjell på 2001 og 2003. 5000 poeng i 2003 er veldig bra, men i 2001 er det råttent.

Edit: Fiksa på en feil jeg så nå ;)

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...