Gå til innhold

Valgtaktikk for libertanere og konservative

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Behov er behov, ganske subjektive saker. Om man ikke trenger alle millionene gir det langt mer mening i å trappe ned arbeidsinnsatsen heller enn å jobbe ekstra for å sponse statskassen.

Om man kun jobber for pengens del, så er nok det det beste for deg om du tjener millioner, uavhengig av skattesats.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje noen jobber for å ha et stort hus på Oslo Vest? Jeg føler en variant av denne diskusjonen har dukket opp et annet sted...

Det finnes mange, gode grunner til å ønske å ha høy inntekt, og enhver som har en god grunn vil bli sabotert av SV. Er det sannsynlig at jeg vil havne i den kategorien i løpet av de neste årene? Neppe, men jeg føler likevel med de som sitter midt i det om noe sånt skulle bli en realitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Men du støtter den jo ikke..du bidrar bare til at den kollapser raskere.

Anbefaler Aaron Clarey på youtube, samt hans bok "enjoy the decline" 

Hm ja, men i mellomtiden må jeg leve med vissheten om at jeg har bidratt til å la et så sinnsvakt system komme til makten. På den annen side: om vi blir kvitt dagens system hurtigere så må jo det kunne sies å være en bra sak. Kanskje AP skal få min stemme ved neste valg likevel? Evt. stemme på et annet parti som i enda større grad vil øke skatter og avgifter + detaljestyre det norske folk. SV kanskje? Rødt?  :)

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Hm ja, men i mellomtiden må jeg leve med vissheten om at jeg har bidratt til å la et så sinnsvakt system komme til makten. På den annen side: om vi blir kvitt dagens system hurtigere så må jo det kunne sies å være en bra sak. Kanskje AP skal få min stemme ved neste valg likevel? Evt. stemme på et annet parti som i enda større grad vil øke skatter og avgifter + detaljestyre det norske folk. SV kanskje? Rødt?  :)

Rødt er perfekt. Du vil også høste massiv cred og klapp på skuldrene av din familie og venner. Så FLINK du er! 

Lenke til kommentar

Da får du se på meg som et troll.  

Ja, for du kommer jo ikke MED noe..du har ingenting på hjertet. Du er ekstremt kjedelig og døll og platt og banal. Ikke en gang frekk og krenkende er du. ZZzzzNORK!

Du tror altså at det blir bedre ved å la velferdsstaten forfalle ved å stemme mot din politiske overbevisning og  samtidig leve et chill liv hvor du bidrar så lite du kan til velferdsstaten og dermed er med på å la den kollapse?

Jeg trodde ikke noen kunne være så egoistisk og kunnskapsløs, men jeg skjønner at du er alvorlig.

Din tankegang er asosial. "Jeg har nok og til helvete med alle andre." Den bidrar ikke til å løse problemene vi står ovenfor. Faktisk er den en del av problemet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da får du se på meg som et troll.  

Ja, for du kommer jo ikke MED noe..du har ingenting på hjertet. Du er ekstremt kjedelig og døll og platt og banal. Ikke en gang frekk og krenkende er du. ZZzzzNORK!

Du tror altså at det blir bedre ved å la velferdsstaten forfalle ved å stemme mot din politiske overbevisning og  samtidig leve et chill liv hvor du bidrar så lite du kan til velferdsstaten og dermed er med på å la den kollapse?

Jeg trodde ikke noen kunne være så egoistisk og kunnskapsløs, men jeg skjønner at du er alvorlig.

Din tankegang er asosial. "Jeg har nok og til helvete med alle andre." Den bidrar ikke til å løse problemene vi står ovenfor. Faktisk er den en del av problemet.

Chill og chill liv..man må jo gjøre noen offer om man velger det. Tjene lite og bruke lite. Være kreativ. Velferdsstaten VIL kollapse. Om du ikke tror det, så lev akuratt hvordan du vil. Men om du som meg, vet at velferdsstaten er svært skjør og ikke vil tåle dagens belastning av mennesker som ikke er med på med samme dugnadsånd og har samme holdninger og verdier som var nødvendige for en suksessfull velferdsstat, så ser jeg ingenting kunnskapsløst eller ego med å la den råtne jo raskere jo bedre. Faktisk er det det ENESTE gode man kan gjøre om man er av min overbevisning. For jo raskere den kollapser, jo raskere kan man bygge opp et bærekraftig kapitalistisk system hvor man har reell rettferdighet. Det vil gavne flest mulig. 

Lenke til kommentar

Føler den "asosiale" tankegangen er bedre enn varianten "jeg får ikke nok penger fra skattebetalerne til å ta med ungene til syden, så jeg stemmer Rødt for at de ekle rikingene skal sponse meg ytterligere så jeg kan fråtse i gratis luksusgoder, fremfor å ta i et tak selv og skape meg min egen, høye inntekt".

Det største problemet vi har i dag er statens trang til å blande seg inn og påstå de vet bedre enn skattebetalerne hvordan man best forvalter deres inntekter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Utnytt all stemmerett du kan få. Stem mot homo-bryllup, stem Demokratene eller et annet fyllik-rasist-parti ved anledning. Stem MOT selvbestemt abort dersom du kan. 

Vet ikke helt hva man kan stemme på rundt omkring, men jo oftere du stemmer totalt ulogisk, jo mer bidrar du til å bevise at dagens ordning er helt idiotisk.

Har litt respekt for partier som fortsatt halter seg frem til en slags ideologi, a la MDG, SP og Rødt, uavhengig av om jeg er enig med dem eller ikke. Men Høyre og Arbeiderpartiet er to drittpartier som bare reflekterer hvor lite folk egentlig bryr seg.

Lenke til kommentar

Rødt er perfekt. Du vil også høste massiv cred og klapp på skuldrene av din familie og venner. Så FLINK du er! 

Jaja, Rødt er dritpoppis, med sine 0 mandater på tinget  og 1% oppslutning, jeg tror du overvurderer den massive populariteten til rødt.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Føler den "asosiale" tankegangen er bedre enn varianten "jeg får ikke nok penger fra skattebetalerne til å ta med ungene til syden, så jeg stemmer Rødt for at de ekle rikingene skal sponse meg ytterligere så jeg kan fråtse i gratis luksusgoder, fremfor å ta i et tak selv og skape meg min egen, høye inntekt".

Det største problemet vi har i dag er statens trang til å blande seg inn og påstå de vet bedre enn skattebetalerne hvordan man best forvalter deres inntekter.

Så argumentet ditt er "det finnes verre ting"? Sterkt...

Tviler på at det "problemet" lar seg løse av å håpe at velferdstaten kollapser, alle land har skatter og avgifter, uavhengig av lav eller høy velferdsgrad.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nettop. Sosialister er mennesker som ikke har fått til stort selv, og synes det er rettferdig (????!!?) at vi som har skapt/skaper store verdier skal sponse dem. Det er ren ondskap. Skattesystemet er ren ondskap. Jeg skal altså gi over halvparten av mine hardt opparbeidede penger som jeg har tjent gjennom gode ideer og hardt arbeid og personlig utvikling, til latsabber og folk som mener de fortjener å ta del i min verdiskapning bare i kraft av å være? Jeg er sterkt i mot det på et prinsippielt nivå. Redistribusjon av penger er ondskap. 

Utnytt all stemmerett du kan få. Stem mot homo-bryllup, stem Demokratene eller et annet fyllik-rasist-parti ved anledning. Stem MOT selvbestemt abort dersom du kan. 

Vet ikke helt hva man kan stemme på rundt omkring, men jo oftere du stemmer totalt ulogisk, jo mer bidrar du til å bevise at dagens ordning er helt idiotisk.

Har litt respekt for partier som fortsatt halter seg frem til en slags ideologi, a la MDG, SP og Rødt, uavhengig av om jeg er enig med dem eller ikke. Men Høyre og Arbeiderpartiet er to drittpartier som bare reflekterer hvor lite folk egentlig bryr seg.

Hvorfor klikker du? Jeg er for homobryllup. For min del kan godt nekrofile gifte seg med apemennesker,  og nazier gifte seg med jøder. Samma for meg. Abord kan selvsagt diskuteres. Jeg synes prinsippiellt folk burde klare å bruke beskyttelse og vurdere om de burde få barn sammen før de river ut et lite menneske og dreper det. Gjør det meg til en slem fyllik? så OK..

Du har bare respekt for supersosialistparier og kommunister? Jøssenavn..Selv har jeg ingen. for mennesker som har som politisk mål å røve til seg penger fra andre. 

"Jo oftere du stemmer ulogisk jo mer bidrar du til å bevise at dagens ordning er helt idiotisk" Ehh..ja? Det er jo nettop det jeg snakker om. Stem idiotisk og sosialdemokratisk /sosialistisk slik at det idiotiske systemet kollapser under vekten av seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at det "problemet" lar seg løse av å håpe at velferdstaten kollapser, alle land har skatter og avgifter, uavhengig av lav eller høy velferdsgrad.

AtW

Problemet blir ikke bedre av å styrke velferdsstaten, hvertfall. Første setning ser jeg ikke relevansen til. "Sterkt..."

Lenke til kommentar

Hvorfor klikker du? Jeg er for homobryllup. For min del kan godt nekrofile gifte seg med apemennesker,  og nazier gifte seg med jøder. Samma for meg. Abord kan selvsagt diskuteres. Jeg synes prinsippiellt folk burde klare å bruke beskyttelse og vurdere om de burde få barn sammen før de river ut et lite menneske og dreper det. Gjør det meg til en slem fyllik? så OK..

Du har bare respekt for supersosialistparier og kommunister? Jøssenavn..Selv har jeg ingen. for mennesker som har som politisk mål å røve til seg penger fra andre. 

Klikker? Jeg er jo enig med deg. Homobryllup er jeg ikke nødvendigvis for, da. Ser ikke helt hvorfor homser absolutt må ta seg til rette i alle samfunnets kriker og kroker. I likhet med alle andre folk er det enkelte steder de ikke hører hjemme. 

Nei, jeg har ikke bare respekt for supersosialister, men nå har det seg slik at de "borgerlige" partiene på Stortinget ikke har baller nok til noe som helst. Jeg synes Demokratene, DLF, Rødt og MDG og kanskje tildels KrF og SV er Norges beste partier (glemmer sikkert noen mikropartier a la Vigrid og AKP). Dette er partier med en viss form for ideologisk tilknytning. Partier som Venstre, Høyre og Arbeiderpartiet representerer absolutt ingenting, annet enn en intetsigende og solid etablert merkevare. 

Lenke til kommentar

Klikker? Jeg er jo enig med deg. Homobryllup er jeg ikke nødvendigvis for, da. Ser ikke helt hvorfor homser absolutt må ta seg til rette i alle samfunnets kriker og kroker. I likhet med alle andre folk er det enkelte steder de ikke hører hjemme. 

Nei, jeg har ikke bare respekt for supersosialister, men nå har det seg slik at de "borgerlige" partiene på Stortinget ikke har baller nok til noe som helst. Jeg synes Demokratene, DLF, Rødt og MDG og kanskje tildels KrF og SV er Norges beste partier (glemmer sikkert noen mikropartier a la Vigrid og AKP). Dette er partier med en viss form for ideologisk tilknytning. Partier som Venstre, Høyre og Arbeiderpartiet representerer absolutt ingenting, annet enn en intetsigende og solid etablert merkevare. 

Ja, jeg har i hvert fall noe mer respekt for en som sier han er sosialist eller kommunist enn en som prater om fritt marked og kapitalisme men likevel er sosialist. Sånn sett..

Respekt blir vel kanskje et litt hardt ord..men mindre misnøye kanskje. 

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig som klikker? Om noen klikker så er det du med dine rants om "ren ondskap"

AtW

Ble du lei deg? Du valgte å gråte litt framfor å svare på det jeg skrev? Antakelig vil du nå svare "dette ble så dumt at jeg ikke vil snakke mer" buhuhu...

Du er så forutsigbar :)

Ikke spesielt. Det er jo selvfølgelig litt trist på overordnet nivå å se så primitiv argumentasjon i diverse fora, men det skjer jo ganske ofte, så påvirkes ikke så mye av det lengre. Ellers tror jeg det er relativt få i dette forumet som vil si at det er veldig typisk meg å ikke ville snakke om noe mer, så forutsigbar, kanskje, men det virker ikke som du spesifikt er så god til å forutse mine handlinger.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Problemet blir ikke bedre av å styrke velferdsstaten, hvertfall. Første setning ser jeg ikke relevansen til. "Sterkt..."

Relevansen er at argumentet du framførte var "min tankegang er ihvertfall bedre enn "gruppe X" sin tankegang", det er en rimelig veik argumentasjonrekke.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nettop. Sosialister er mennesker som ikke har fått til stort selv

Tull og tøys. Sosialistene har jo i følge deg selv tatt styringa i alle verdens vestlige land, inklusive Norge.

Spesielt i norsk sammenheng har jo dere på ytterste høyre tryna totalt. Dere er en totalt irrelevant og marginal gruppe. Helt uten makt og innflytelse. 

Men du må gjerne stemme på venstresiden i den troen på at det vil svekke venstresiden. Genial idé!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...