Gå til innhold

Svensker i minoritet innen 15 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fantastisk at du presenterer slike ting med en Kurder fra Iran som kilde https://sv.wikipedia.org/wiki/Tino_Sanandaji han er med på å få svenskene til å bli en minoritet han også :rofl:

 

So? Er du rasist? Han må da vel få lov til å være smart selv om han er innvandrer? Kurdere er som regel i mot massiv muslimsk innvandring. 

Og det er jo slik at man nesten må være innvandrer i dag for å ha noe som helst gangsyn i dette..

 

Morsomt at du ikke tror en innvandrer kan være kritisk til masseinnvandring :) Spesielt når han er fagperson.

 

24700 asylsøkere til Sverige på EN MND. 

77% får innvilget, og de henter i snitt minst en person til ganske raskt, samt at mange av de som får avslag blir uansett. 

 

Lykke til :)

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

Ja, jeg er kjemperasist og skrev at han ikke har noe som helst gangsyn i dette og at jeg ikke tror at en innvandrer kan være kritisk til masseinnvandring. Fantastisk bra at du klarte å lese dette mellom linjene... Grats.

 

Edit; Nei, han får ikke lov å være smart siden han er innvandrer, det er helt forbudt!

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Ok..? Hva mente du da?

 

At det var artig at du bruker en innvandrer som kilde på at Sverige kommer til å bli en minoritet i eget land pga innvandring. Jeg forstår ikke hvordan du klarer å tolke det så sinnsykt langt vekk fra det jeg skrev. Når jeg skriver noe så mener jeg det som står, verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar

 

Ok..? Hva mente du da?

 

At det var artig at du bruker en innvandrer som kilde på at Sverige kommer til å bli en minoritet i eget land pga innvandring. Jeg forstår ikke hvordan du klarer å tolke det så sinnsykt langt vekk fra det jeg skrev. Når jeg skriver noe så mener jeg det som står, verken mer eller mindre.

 

 

Det er vel ingenting rart med å være innvandrer i et land, eller være innvandrer og kritisk til MASSIV innvandring? Enhver person med et rasjonelt hode ser det. 

 

Det som er spesielt med Sverige og hele europa nå er MENGDEN innvandrere, som er uten sidestykke i historien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er to år til valg i Sverige, så om da Tina får rett, så er dette egentlig siste sjanse for Sverige og sverigedemokratene til å beholde sitt land og kultur. Etter det er det vel for seint.

 

Det er ganske absurd det som foregår..jeg har ikke ord. 

 

Selv i Norge kom det 5000 sist mnd..helt hinsides. Men i Sverige kommer det nesten 30.000 i mnd, og det er forventet å eskalere. Jeg skjønner bare ikke hvor man ser for seg at dette skal ende? Hvilke tall opererer de med? Når stenges grensene, eller skal befolkningen renskes ut? Det virker jo nesten være det som er målet? 3-400.000 på ett år..fortsett slik i noen år til og svensker er i mindretall i løpet av noen år..og da har man ikke regnet med alle de svensker som kommer til å flykte ironisk nok.

Lenke til kommentar

Det er fantastisk at du presenterer slike ting med en Kurder fra Iran som kilde https://sv.wikipedia.org/wiki/Tino_Sanandaji han er med på å få svenskene til å bli en minoritet han også :rofl:

 

 

Det er ikke noe paradoks eller motsigelse. Det er tvert imot et ENORMT varsko at selv innvandrere ser at dette går feil vei. De fleste av mine innvandrervenner er også imot masseinnvandring i Norge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er fantastisk at du presenterer slike ting med en Kurder fra Iran som kilde https://sv.wikipedia.org/wiki/Tino_Sanandaji han er med på å få svenskene til å bli en minoritet han også :rofl:

 

 

Det er ikke noe paradoks eller motsigelse. Det er tvert imot et ENORMT varsko at selv innvandrere ser at dette går feil vei. De fleste av mine innvandrervenner er også imot masseinnvandring i Norge.

 

 

Nei det er det ikke. De jeg kjenner som er utlendinger vil heller ikke ha fler innvandrere hit til lands, de er faktisk mye mye mer imot det enn de fleste norske.

 

Edit; Ble med noe tekst som ikke skulle være der, damn you Leif

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Det skriver professor i økonomi Tino Sanandaji på sin facebookside.

 

 

 

Og hva er problemet?

 

 

Med at svensker blir i mindretall om 10 år?

 

 

Ja!?!

Lenke til kommentar

 

 

 

Det skriver professor i økonomi Tino Sanandaji på sin facebookside.

 

 

 

Og hva er problemet?

 

 

Med at svensker blir i mindretall om 10 år?

 

 

Ja!?!

 

 

Nei, om du ikke ser problemet med det så diskuterer vi jo på helt ulike premisser. Jeg mener at kultur og identitet er de to viktigste markørene for et sunt samfunn. Historien har vist oss at Balkanisering og flerkultur hvor det er nærmere 50/50 enn 90/10 gjør at den sterkeste av de to utraderer den svakeste. Helt siden vi levde side om side med neandertalerne så har den sterkeste (mennesket) utryddet den svakeste (neandertaleren) og slik har det vært siden. Europeerne utryddet (nærmest) indianerne, muslimer i midtøsten jager kristne etc etc. Ingen gode eksempler i historien hvor vidt forskjellige kulturer lever i fred sammen. 

 

Så slik jeg ser det så heier du på en nærliggende framtid hvor vi vil se mye vold, hat, nasjonalisme, rasisme (fra begge kanter), religiøse konflikter og kanskje til og med borgerkrig. 

 

Har du noen argumenter i mot mitt ressonement, eller er du bare ute etter å ytre enkeltord?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Det skriver professor i økonomi Tino Sanandaji på sin facebookside.

 

 

 

Og hva er problemet?

 

 

Med at svensker blir i mindretall om 10 år?

 

 

Ja!?!

 

 

Nei, om du ikke ser problemet med det så diskuterer vi jo på helt ulike premisser. Jeg mener at kultur og identitet er de to viktigste markørene for et sunt samfunn. Historien har vist oss at Balkanisering og flerkultur hvor det er nærmere 50/50 enn 90/10 gjør at den sterkeste av de to utraderer den svakeste. Helt siden vi levde side om side med neandertalerne så har den sterkeste (mennesket) utryddet den svakeste (neandertaleren) og slik har det vært siden. Europeerne utryddet (nærmest) indianerne, muslimer i midtøsten jager kristne etc etc. Ingen gode eksempler i historien hvor vidt forskjellige kulturer lever i fred sammen. 

 

Så slik jeg ser det så heier du på en nærliggende framtid hvor vi vil se mye vold, hat, nasjonalisme, rasisme (fra begge kanter), religiøse konflikter og kanskje til og med borgerkrig. 

 

Har du noen argumenter i mot mitt ressonement, eller er du bare ute etter å ytre enkeltord?

 

 

Nei, jeg gjør intet av det du fantaserer om meg ... Kulturer endrer seg, og det er bare å følge litt med og ikke frykte en endring som du ikke rår noe over fordi den endringen er i bunn og grunn naturlig. Du lager mer lidelse ved å kjempe mot noe som er din fantasi og din frykt for fremtiden. Jeg tør vedde på at morgendagens svenske kommer til å bli like god eller dårlig som dagens svenske, og morgendagens nordmann osv osv

 

Jeg har levd en stund, så jeg har sett endringer i egen kultur, og jeg for min del kjenner ikke dagens nordmann fra den jeg vokste opp med, men det går likevel bra nok, så da er det vel greit nok

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det skriver professor i økonomi Tino Sanandaji på sin facebookside.

 

 

 

Og hva er problemet?

 

 

Med at svensker blir i mindretall om 10 år?

 

 

Ja!?!

 

 

Nei, om du ikke ser problemet med det så diskuterer vi jo på helt ulike premisser. Jeg mener at kultur og identitet er de to viktigste markørene for et sunt samfunn. Historien har vist oss at Balkanisering og flerkultur hvor det er nærmere 50/50 enn 90/10 gjør at den sterkeste av de to utraderer den svakeste. Helt siden vi levde side om side med neandertalerne så har den sterkeste (mennesket) utryddet den svakeste (neandertaleren) og slik har det vært siden. Europeerne utryddet (nærmest) indianerne, muslimer i midtøsten jager kristne etc etc. Ingen gode eksempler i historien hvor vidt forskjellige kulturer lever i fred sammen. 

 

Så slik jeg ser det så heier du på en nærliggende framtid hvor vi vil se mye vold, hat, nasjonalisme, rasisme (fra begge kanter), religiøse konflikter og kanskje til og med borgerkrig. 

 

Har du noen argumenter i mot mitt ressonement, eller er du bare ute etter å ytre enkeltord?

 

 

Nei, jeg gjør intet av det du fantaserer om meg ... Kulturer endrer seg, og det er bare å følge litt med og ikke frykte en endring som du ikke rår noe over fordi den endringen er i bunn og grunn naturlig. Du lager mer lidelse ved å kjempe mot noe som er din fantasi og din frykt for fremtiden. Jeg tør vedde på at morgendagens svenske kommer til å bli like god eller dårlig som dagens svenske, og morgendagens nordmann osv osv

 

Jeg har levd en stund, så jeg har sett endringer i egen kultur, og jeg for min del kjenner ikke dagens nordmann fra den jeg vokste opp med, men det går likevel bra nok, så da er det vel greit nok

 

 

Ja, ok..men du tar feil. Denne "kulturelle overgangen" som du forfekter..flerkulturen, barn av regnbuen, når har den fungert? Kan du nevnte ett eneste eksempel i historien hvor vi har fått en NY kultur ut av den kulturen som opprinnelig bodde der og den nye som kom inn? Nei..det kan du ikke. Bare glem å trekk fram USA, for det var et land som ble laget av masse forskjellige kulturer på omtrent samme tidspunkt. Den kulturen som levde der, indianerne, ble utryddet. 

 

Så hvorfor i alle dager skulle det fungere denne gangen? Det er jo galskap å tro at det som aldri har fungert før skal fungere nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...