Gå til innhold

Ekstern lagring på Xbox One

Kaim

Anbefalte innlegg

Jeg har alle spillene mine digitalt, og da er ikke 500 GB som følger med Xboxen veldig mye.
Derfor tenkte jeg å gjøre som mange andre, å kjøpe en ekstern harddisk.

Jeg har sett meg ut en Western Digital Passport Ultra II, 3 TB, pga av selve lagringsplassen først og fremst, men også fordi jeg foretrekker å ikke ha en egen strømledning på den, og fordi jeg har god erfaring med Passport serien fra før, i form av back-up av filmer, bilder, musikk, osv.

Uansett, det jeg lurer på; 
Når man kobler til en sånn en, så er den vel powered up så lenge den er koblet til Xboxen? 

Dvs, når jeg slår av Xboxen for kvelden, vil Passporten fortsatt stå på og kjøre i bakgrunnen, eller vil den slå seg av i likhet med når jeg slår av Xboxen? 

Helt til slutt; Skulle den ikke slå seg av, er det ikke noe særlig å la den surre og gå døgnet rundt, eller har det ingenting å si?

Ja, man kunne sikkert bare trekt ut USB ledningen når man kvelder, but for the sake of convenience, så hadde det vært kjekt å bare gjort minst mulig ut av det. 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en slik: https://www.komplett.no/product/753199

Denne kommer med egen AC adapter, men selv denne slår seg av når jeg slår av Xboxen. Om du har instant-on, så vil den slå seg på automatisk når det er oppdateringer eller spill som blir lastet ned i bakgrunnen. Etter det slår den seg av igjen.

Så med tanke på at du kjøper en som får strøm gjennom USB, så skal hvertfall ikke du ha noen problemer med at den ikke vil slå seg av. Den vil nok oppføre seg identisk slik som min gjør.

Og dette vet du nok allerede, men det må være en USB3.0 disk, 2.0 fungerer ikke som ekstern lagring på konsoll.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne adapteren og ser strålende fornøyd!

http://www.amazon.com/gp/product/B00T76ZGDO?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00
Alt fungerer 100%, topp hastighet, og det SER PENT UT.

Slo 2 fluer i ett smekk.
Oppgraderte hardisken i PS4 til en Hybrid SSD.
Tok originale harddisk fra PS4 inn i denne XboxOne adapteren.
Nå har både PS4 og XboxOne rikelig med kapasitet, og jeg har mange spill på harddiskene.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke. For jeg har "arkivet mitt" på den eksterne, og de aktuelle spillene på den interne.
Såre lett å flytte mellom de 2 diskene.
Så når jeg kjøper et nytt spill, lastes det ned på interne.
Når jeg føler meg "ferdig" med spillet, flytter jeg det til den eksterne.

Overføringshastigheten er uansett veldig rask, så jeg tror ikke det vil gå tregere å spille fra ekster vs. intern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...